jesson

Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

The birth of Katharsixtynine - och början på något nytt

Av Jessica - 4 januari 2009 13:11

Vaknade i morse - på årets fjärde dag - med ett ord från min dröm som dröjde sig kvar i mitt huvud; Katharsis. Visste direkt att detta måste användas till något, men vad? En rening...


Under dagens kyliga, soliga och härliga morgonpromenad fick jag så idén att börja blogga - och namnet på bloggen skulle naturligtvis ha med Katharsis att göra. Katharsis var tyvärr redan upptaget så jag fyllde på med 69 eftersom det är mitt födelseår. Så kom denna bloggs namn till och är nu alltså också officiellt. Flaskan är kastad - grattis, nu åker vi!


Det är bra att påbörja en ny vana i början av veckan, i början av året, eller i början av någon annan lämplig fas i livet. Nu är det både början av året och början på mitt fyrtionde levnadsår, så att börja blogga nu känns som helt rätt sak att göra. Nästa steg att ta helt enkelt.


Jag har lite andra projekt på gång för året också, som jag tänkte dela med mig av här på min blogg.


Klassiskt nog avgav jag ett nyårslöfte under de sista skälvande minutrarna av 2008. Detta nyårslöfte ska jag infria under 2009 och om detta kommer det att stå här på min blogg. Det kommer också att handla en del om träning och musik kan jag tro, för det är något som ligger mig varmt om hjärtat. Jag fyller på med ämnen efterhand, för vem vet exakt vad som komma skall?


Ser fram emot ett härligt 2009 med många oväntade händelser att ta in, reflektera över, glädjas åt, lära mig av och dela med mig till andra av.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards