jesson

Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

Festkväll

Av Jessica - 28 februari 2009 10:29


Det var jättegott med tacos igår. Mmm, det är så lätt att göra och så gott att äta. En klar favorit. Efter maten tittade vi på "Så ska det låta". Det var underbart bra tycker jag. Sibel, Brolle, Sonja och Markoolio är så musikaliskt begåvade så jag blir grön av avund.


Sen ringde en av våra kompisar och ville att vi skulle komma hem till honom och hans fru och dricka lite vin och umgås. Det ville vi gärna, så vi tog en kort promenad bort till dem och blev kvar där till närmare klockan tolv. När vi kom hem hade sonen och hans kompis kommit hem till oss, gått och lagt sig och somnat, så dem fick vi inte umgås med alls i går kväll.


Nu är maken iväg på sin i stort sett obligatoriska kombinerade lördagsförmiddagspromenad och frukosthandlingsrunda. Vi hade fått indikationer på att vi skulle vara utan ungdomar i natt, så medvetet gjorde vi oss inte till inför dagens frukost igår när vi var och handlade, utan vi höll det mycket simpelt. Vi själva klarar oss nämligen utan tre liter mjölk, juice, skinka och vitt bröd, men killarna vill gärna ha sånt till frukost.  


Jag ska också motionera idag. Jag ska köra ett spinningpass på Friskis klockan två. Det ska bli riktigt roligt. Extra roligt för att det är en gammal klasskompis till mig som är instruktör på Friskis i Göteborg som kommer till Kungsbacka och kör sitt pass idag. Kul att se hur hans pass är och hur han ser ut nu för tiden - jag tror inte jag sett honom sedan vi gick ut nian. Nej, det var inte på artonhundratalet någon gång, men det var längesen! Typ 24 år sen eller nåt sånt... Jösses!


Innan dess ska jag sola. Klockan ett har jag bokat en tid, så det börjar dra ihop sig. Ska bli skönt att lägga sig i solariet. Jag tycker det är väldigt skönt och avslappnande. Jag hinner tänka väldigt mycket de tjugo minuterna en solsession tar. Har kommit på en del texter till egna låtar i solariet. Ibland gör jag upp shoppinglistor i huvudet när jag ligger i solariet. Ibland gör jag menyer, funderar över vad som hänt under dagen, tänker på någon trevlig resa jag skulle vilja göra eller så.


I vardagen tycker jag annars att jag väldigt sällan har tid att bara låta tankarna vandra iväg fritt. Det sker några gånger i veckan bara. Antingen när jag solar eller när jag är ute och promenerar själv. Nu när jag tänker på det låter det fruktansvärt. Vad gör jag annars? Agerar utan att tänka? Kör på autopilot? Läskigt. Jag ska oftare tänka på vad jag tänker!


Ikväll blir det baluns i Göteborg. Vi ska åka med svägerskan & svågern till Göteborg. Gala med klädkod kavaj står på programmet. Kul att gå på så fin fest. Svågern berättade att det blir en väldigt bra konferencier ikväll. En kille som även har ett band som ska uppträda under kvällen. Spännande ska det bli.


Nu har jag satt på en kastrull med ägg som ska kokas, och så ska jag gå ut i köket och duka upp till långfrukost/brunch. Härligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards