jesson

Alla inlägg under mars 2009

Av Jessica - 20 mars 2009 06:48


Dansafron i gårkväll var sådär - det var skoj, men inte något jag känner att jag måste göra igen, i alla fall inte i den här tappningen. Roligt att testa på något nytt och annorlunda var det hur som helst. =)


Igår morse var jag hos läkaren för att kolla upp min armbåge, vilken plågat mig under några veckors tid. Han misstänkte tennisarmbåge så snart jag förklarat symtomen. Lite känselbortfall har jag på utsidan underarmen och vänsterhanden, och då kopplade han det till att problemet egentligen kommer från nedre halskotan, så jag var på röntgenavdelningen efter jobbet igår och blev plåtad. Fick diklofenak utskrivet och så köpte jag Voltaren gel för att smörja på utvärtes också, så snart hoppas jag vara fri från dessa problem. 


Idag har jag mycket att göra på jobbet. Ska bland annat träffa min mentor, men jag har en hel del annat göra också. Hoppas kunna gå hem med en känsla av att jag klarat av mycket på jobbet idag, när det blir så dags i eftermiddag. Måste vara effektiv!


Vi fick negativt besked från skolan igår, det blir ingen fotbollsträning på schemat för sonen. Fick tyvärr aldrig chans att prata med honom om detta igår, så jag vet inte riktigt hur han tog det. Hoppas han är tillräckligt vaken nu på morgonen innan vi ska ge oss av till jobbet/skolan, så jag får höra vad han känner, annars får vi prata om det ikväll...



Av Jessica - 19 mars 2009 06:34


Kanonväder igen! Igår vad det helt underbart ute! Hann med en liten promenad på lunchen och stod även fem minuter på "taket" på jobbet. Det var ljuvligt - i lä och med solen gassandes i mitt soltörstiga ansikte. Inte svårt alls att tänka sig sommar och värme längre.


Efter jobbet åkte jag hem och bytte om sen åkte jag till Friskis och körde ett spinningpass. Min kollega joinade och jag tycker att det är så trevligt med träningssällskap! Hoppas hon köper ett träningskort snart så jag ofta får sällskap och skit du i Spiro, Xtravaganza, häng med mig till Friskis istället! =P


Makens systerdotter tränar också på på Friskis, men hon älskar ju - liksom jag -  step, och igår stod jag utanför stepsalen och såg henne genom rutan köra ett step2-pass. Jag blev lite avundsjuk, men jag har bestämt mig - jag ska inte köra step på länge, för jag vill verkligen inte göra vadskadan värre. Det var riktigt otäckt när det small till i vaden, så det vill jag inte utsätta mig för igen! Hu! Men oj vad jag längtar efter att få komma igång med det igen.


I kväll värdar jag halv åtta som vanligt. Det som inte är som vanligt är att istället för styrka/medel blir det Dansafro. Det ska bli riktigt kul! Säkert svårt att släppa loss ordentligt, men oj vad jag ser fram emot det här!


Nu ska jag äta frukost och läsa tidningen, sen blir det jobb och jag ser fram emot en riktigt härlig dag idag! Det är redan ljust ute - bara det... Mmm!


Av Jessica - 18 mars 2009 07:17


Mamma/son dag igår. Vi åkte och åt thaimat, pratade och sedan handlade vi lite skolgrejer. Hem och tittade på TV tillsammans och pratade lite mer. Det var skönt och nödvändigt med en sån dag igår. Hoppas att något av det jag sa tog skruv, så sonen får en liten nytändning inför de sistsa månaderna i nian.


Jag hoppade alltså min träning igår, och det var lika bra det, för kroppen berättade ju för mig att den var trött och ville vila. Nu ser jag fram emot kvällen, då jag planerar att träna igen.


Innan dess är det dags för ännu en dag på jobbet, och det verkar bli en riktigt vacker dag idag. Det fick bli lite färgglada kläder idag - det svarta i garderoben lockar mindre och mindre och åker längre och längre in på hyllorna/stängerna. Fram för färg, sol och värme! =)



Av Jessica - 17 mars 2009 06:45


Det blev cirkelgym igår, men det tidigare passet, 18:30. Jag körde hårt igår och är helt slut i kroppen idag! Trött i armarna och redan träningsvärk i benen... Aj aj, men det är något speciellt med träningsvärk; gott-ont på något sätt. Till kvällen har jag planerat att gå på ett spinningpass, men jag får se hur det känns i eftermiddag. Kanske läge för en vilodag...


Det ser ut att bli en vacker dag idag, om än lite blåsig. Det är fortfarande vinterkläder som gäller för min del, för jag avskyr att frysa! Men det är inte tu tal om saken att jag är bra sugen på lite nya kläder. Gladare färger & tunnare material.


Matlagningskurs gäller för maken till kvällen. Exakt vad sonen planerar att göra vet jag inte, men jag vet vad han bör göra: städa på sitt rum. Det ser ut som sju svåra år därinne, sedan helgen. Igår vägrade han att städa, för han ville träffa flickvännen - de kan inte ses idag.


Men om inte jag minns fel, pratade han om att de skulle spela in mer på filmen de håller på med till skolan, han och ett par kompisar. Han sa dock igår att han inte behövde hela kvällen till det projektet, så jag hoppas verkligen att han tar tag i sitt rum ikväll. Jag blir lite orolig i själen när det ser ut som det gör därinne, fast jag kan stänga dörren och låta bli att bry mig egentligen. Men det kryper i mig...









Av Jessica - 16 mars 2009 06:27


Månens dag. Helgen har varit bra. Träningen igår var tuff - på cirkelgym är man verkligen tvungen att känna efter vad man är i för dagsform. Det blev inget annat tränat - det fick räcka med cirkelgym.


I helgen har våra grannar under oss flyttat. Det kommer att bli jättetomt utan dem! Ingen liten kille som knackar på min dörr och frågar om han får komma in och spela piano mer, ingen grannfru som frågar om jag ska med på promenad... Kära f d grannar, vi kommer att sakna er, men hoppas ju att vi kan ses ibland ändå, trots att ni flyttar ända till Vallda! =)


Idag blir det jobb till fem, sen planerar jag att sola. Jag tänker träna något ikväll också; får se vad det blir. Troligtvis cirkelgym igen eller ett vanligt medelpass, men eventuellt är jag sugen på spinning - jag kan inte riktigt bestämma mig. Jag har bara bokat in mig på ett pass, och det är cirkelgym kvart i åtta. Hoppas molntäcket spricker upp, så jag kan få mig en solig lunchpromenad också! Go' måndag, everyhopa!



Av Jessica - 15 mars 2009 13:50

Den här vackra bilden tog jag idag, när älsklingen och jag var ute på stavpromenad. Krokusar, gula som solen - så livskraftiga och ett säkert vårtecken. Nu är det vååår! =)


Igår kväll tittade vi på Melodifestivalen. Bra låtar de flesta som var med tycker jag, och lite otippat att det blev La Voix som vann. Känner mig inte deprimerad över det, för den är bra, men mina personliga favoriter var Måns, EMD och Emilia. Nå, nu är det som det är och jag kan inte göra något åt det. Ålder och erfarenhet har givit mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. Här låter jag vis och förståndig, inte sant? Men det är för att kompensera upp för barnsligheterna som beskrivs i nedanstående stycke...


Vi hade besök av ett par vänner och vi spelade spel efter Melodifestivalen, och inte vilket spel som helst, utan Våghals. Det skickades massa konstiga sms härifrån igår kväll kan jag säga, och ett och annat "roligt" samtal ringdes också, men jag undrar om vi inte är LITE för gamla för det här spelet egentligen. Nåja, vi fick oss ett gäng goda skratt igår kväll och ni som fick ett töntigt/konstigt sms av mig igår; nu vet ni varför. ;o)


Just nu är maken i Onsala och fixar med träningskläder för killarna - sonen är hos en kompis och jag sitter och laddar för att åka och träna snart. Funderar på om jag ska se om det finns något pass att träna innan cirkelgym-passet. Ska kolla det nu... Ha en härlig fortsättning på solens dag  - söndag.

Av Jessica - 14 mars 2009 14:43


Efter jobbet igår var maken och jag hos mina föräldrar. Pratade om ditt och datt och hjälpte dem med några grejer. Mysigt, men som vanligt började stora gäsptimman klockan åtta  för mig. Vi såg en stund på "Så ska det låta" där, men sen åkte vi och handlade lite på ICA Maxi. Vi behövde lite mat i oss igår kväll och så skulle sonen och hans kompis sova här, så då ville vi ha lite extra god frukost till dem hemma.


I morse vaknade jag strax innan kl sex, trippade ner till brevlådan för att hämta morgontidningarna, tassade tillbaks in och satte mig vid datorn för att boka in träning till i morgon. Cirkelgym blir ju fort fullbokat, så jag tänkte det var lika bra att försöka få en plats direkt på morgonen. Sen blev jag ju sittande där vid datorn! Tidningarna låg jämte mig på soffan och klockan blev nästan åtta innan jag kröp tillbaks ner i sängen med tidningarna. 


Klockan tio i förmiddags var jag på ett spinningpass på Friskis. Härligt! =) Hem och duschade efteråt och sen åkte vi till Kungsmässan en sväng. Vi skulle panta flaskor & burkar, spela på hästar och handla middagsmat till ikväll bland annat. Det blev tacos igen. Vi är så innovativa, när det gäller mat, i den här familjen -  och speciellt min äkta hälft. Not, men ok det är gott och enkelt så det funkar.


Nu är resten av familjen på Tingbergsvallen. Det ska bli fotbollsmatch mellan Tölö och Näset. Jag funderar på att åka dit och kolla en sväng. Det är bara det att det är så råkallt ute idag, och jag hatar verkligen att frysa. Kanske kan köra bilen bort och sitta kvar i den och titta?! Jag vill se, men inte frysa. Får se hur jag gör, matchen börjar kvart i fyra.


Sen ikväll blir det nog umgänge med ett par av våra vänner och Melodifestival. Tror maken förprogrammerat sin telefon så att den redan nu börjat ringa upp en gång i kvarten för att rösta på Caroline af Ugglas - om man nu kan göra det, vill säga. Han gillar verkligen den låten och henne. Vi får se hur det går.


I morgon har jag planerat träning halv fem, cirkelgym som sagt var, men det slog mig just att jag också pratat med andra delen av Will & Ability. Vi har försökt få till en speldag länge nu, men har det inte varit det ena, så har det varit det andra som kommit emellan. Det hade varit himla kul att spela, så jag får fundera över hur jag ska kunna göra både och i morgon. Jag vet att han åtminstone tagit ut Emilias låt, så den vill han nog att vi ska spela och sjunga.


Nu ska jag spela lite piano, sen måla naglarna och därefter troligtvis bege mig till Tingbergsvallen. Tjilevippen så länge! =)

Av Jessica - 13 mars 2009 07:15


Men va? Snön ligger kvar. Det var lite oväntat - minst sagt. Det är fint med snö, men det var ju vår häromdagen, och nu det här?! Jo, det är ju ofta så det är den här tiden på året. Stövelväder idag igen med andra ord.


I morgon händer det massa kul saker på Friskis! Tjugoårsjubileumet börjar redan ikväll, men då ska jag inte träna något. Däremot har jag massa kul att välja på i morgon. Återkommer till det...



Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards