jesson

Alla inlägg under mars 2009

Av Jessica - 6 mars 2009 18:13


Måste skruva neeer mina förväntningar på kvällens film. Jag berättade för min chef idag att jag får fjärilar i magen av att tänka på att jag ska gå på bio ikväll. Helt stört, men det är sant! Det pirrar i hela kroppen på mig!


Vad besviken jag kan komma att bli, men jag hoppas verkligen inte det. Såg att "Xtravaganza" gått med i klubben "Vi som sett Män som hatar kvinnor" på Facebook och skrivit en loggkommentar att det var en "kanonbra film". Det låter ju förvisso bra, men å andra sidan - hon tycker ju att ALLA filmer är bra!!!


Nu ligger maken i badet med en nybryggd kopp kaffe - han var lite frusen här ikväll, stackarn. Sonen har jag skjutsat hem till en killkompis. De ska sova fyra stycken hemma hos en av tjejerna i gänget i natt.


När jag kom hem från jobbet idag hade vi fått en present av svägerskan och svågern - igen! Tack, tack snälla ni! We owe you lots! En alldeles underbart söt liten skylt med texten CARPE DIEM! Orden vi älskar! Något vi fyra är väldigt medvetna om och pratar ofta om! Puss och tack - jag letar och letar efter det perfekta stället för den här skylten! Where, oh where shall we hang thy?


Kanske man kan få ett tips från er på den perfekta platsen, nästa gång ni kommer hit? Såg ni, när ni höll skylten i era händer, redan var den skulle hänga, må hända? Hör av er om det, och kom gärna och visa! =)


Vid halv åtta/kvart i åtta ikväll ska vi hem till våra kompisar, som ska med på bion, och äta en liten bit mat innan det är dags att ge sig av. Tror att maken i det hushållet nog gärna hade köpt hem färska räkor, eftersom det är enkelt och bra - därtill uppskattat av de flesta - men så umgås de ju med kräsna Jessica, så då får man tänka om, minsann! Undrar vad de blir för tema på kycklingen idag? Skojar bara, jag äter faktiskt lite annat än kyckling, men ja ja, ni hajar vad jag menar...


Förresten, bäst att gå in och avboka morgondagens spinningpass direkt nu ikväll, för jag vet att jag har ögonen på mig och mina blogginlägg - AMC! Inte sjutton vågar jag träna efter att du spänt ögonen i mig och förklarat hur inte bra det är för kroppen att träna så här nära inpå förkylningen. I hear you, master, and I obey you! ;o)


Nu ska jag gå in i badrummet och fräscha till mig lite grand! Puffa lite här och kamma lite där. Det är inte så jädra noga, det är mörkt i biosalongen i alla fall! Go kväll!

Av Jessica - 6 mars 2009 07:01


Fredag morgon - hörselskadad av sonens väckarklocka. Han är vaken, ligger här i rummet bredvid, och vi har bytt några ord. När hans klocka började ringa för en liten stund sedan sa han till mig att jag skulle stänga av den, men jag bara totalvägrade! Åh, nu gick han äntligen upp och stängde av den, tack och lov! Envisa båda två, men yes, jag vann!


Idag mår jag bättre, så idag blir det jobb igen! =) Det är mulet ute, men jag har klätt mig i lite vårigare kläder, för nu är jag trött på alla vinterkläder, så jag hoppas att solen orkar kika fram lite under dagen.


Till kvällen blir det bio med ett par kompisar; "Män som hatar kvinnor" - äntligen! Vi har biljetter till niobion. Det ska bli så roligt att gå och se den!


I morgon bitti har jag bokat in mig på spin/bas - vill komma igång med träningen igen efter förkylningen, och då känns spin/bas lagom tufft. Igår fick jag inte tag i någon som kunde värda istället för mig, så jag gick ner till Friskis och stod fint och stilla vid stereon hela passet. Tortyr att se andra hoppa, skutta och röra sig och inte orka själv. Men i morgon hoppas jag att jag är helt ok för ett träningspass.

Av Jessica - 5 mars 2009 10:46


Ännu en hemmadag; mår dock bättre idag än igår. Det finns hopp! =)


Idag har jag fortsatt att surfa runt på andras bloggar. Vi är ganska många som skriver om vardagliga ting, och frågan är ju hur intressant det egentligen är?! Har ännu inte hittat någon favoritblogg att följa, och tur är väl det, för jag har fullt upp att följa min egen! ;o) Tycker dock att jag ständigt återkommer till samma ämnen. Måste vara skittrist för andra att läsa egentligen! Mitt liv: same, same, a bit different, same, same, same...

Jag skulle vilja göra mycket mer än att bara träna, handla, laga mat, tvätta, stryka och ta hand om andra vanligen förekommande och återkomande sysslor. Jag vill skapa! Skriva, rita, kreera,  måla, sjunga, göra musik, fotografera - uttrycka mig!!!


Gå på en skrivkurs kanske - var hittar man sånt? Egentligen skulle jag vilja gå vilken kurs som helst nästan, bara för att lära mig något nytt. Utbilda mig? Utvecklas! Jag hinner, som sagt var i ett tidigare inlägg, oftast inte tänka så mycket utan lever med autopiloten påslagen. Men två dagar hemma gör att man hinner fundera en del... Vad vill jag med mitt liv egentligen? Hur hamnade jag där jag hamnade? Vad är det meningen att jag ska göra?  Egentligen?!

Är jag i harmoni med mig själv? Gör jag det som jag är bäst på? Tar jag hand om mina talanger? Lever jag i samklang med universum och mitt innersta väsen? Hur vet jag? Jag har tänkt och tänkt igår och idag, och snart måste jag börja lyssna inåt - vad är det jag vill?


Jag måste göra något nu - får araben på att gå hemma! Det tyder ju dock på att jag börjar bli bättre, så jag väljer att se myrorna i brallorna som något väldigt positivt. Jag tror jag ska ge mig iväg och handla lite, så jag känner att jag gör någon nytta. Dammsugningen igår var ju ett försök att göra just nytta, och nu drabbas jag alltså av nästa useless-släng!


Jag smyger på mig anonyma kepsen, vilken jag drar ner långt över ögonen, så jag blir lite hemlig. Slinker in på ICA och handlar matvaror till dagens middag, samt att jag MÅSTE stanna till i bokhandeln och se om de har Camilla Ceders bok "Fruset ögonblick" som jag läste om i G-P i morse...

Av Jessica - 4 mars 2009 18:56


Horisontalläge har gällt för mig nästan hela dagen. Jag har legat i sängen med den lilla datorn en stund, läst bloggar, tittat på fina hus på hemnet och vilat. Pallrade mig vidare ut till soffan, när liggsåren började besvära mig allt för mycket.


Gav mig på dammsugaren mitt på dan, men usch, jag har inga krafter. Var helt slut efter att ha dragit dammsugarskrället fram och åter över golvet ett par vändor. Svårt att tro att denna orkeslösa lilla varelse som jag blivit över en natt någonsin har klarat av ett helt jympapass! Hur sjutton orkar jag spinna i vanliga fall? Köra cirkelgym? Det kan jag inte för mitt liv begripa just nu... Inte ens en promenad skulle jag orka med om jag så fick betalt! Giv mig styrka! Imorgon hoppas jag på en mycket bättre dag!


Måste återkomma till att det är väldigt roligt att få kommentarer här på bloggen, och idag vill jag förutom alla andra goingar, speciellt tacka synne för påhälsningen och kommentaren till min blogg. =)

Av Jessica - 3 mars 2009 19:42


Nästan så jag inte vågar skriva idag, men jag måste tacka för kommentarerna och lämna en statusrapport. Det är dock fortfarande inte bra med mig. Känner mig helt färdig och hängig. Gick hem lite tidigare från jobbet idag. Stannade till i en hälsokostbutik och köpte KanJang bland annat.


Nu sitter jag här och småfryser, känner mig tung i huvudet och emellanåt hänger jag mig åt nysattacker och snörvel, för att i nästa stund må hyfsat bra. Hur ska det gå, hur ska det gå? Preparerar mig med allsköns medikament och hoppas på att må bra igen i morgon. Än är inte undrens tid förbi, sägs det...


Maken är på matlagningskurs och sonen med flickvän kollar på film i tonårsrummet. Jag ska strax knäppa på TV:n och bara vara. Vila, så jag återfår mina krafter. Ska skölja ner en Panodil också så kanske huvudvärken ger med sig lite.

Panodil


Av Jessica - 2 mars 2009 18:48


Yes! Svullnaden runt ögonen har lagt sig, men jag känner mig inte hundra. Har lite problem med irritation i ögonen och så har jag gått och fått ont i halsen här på eftermiddagen! Det innebär förstås att det inte blir någon träning ikväll! Jag är så trött på att inte vara fit for fight. Det är än det ena, än det andra! Rackarns osis! Men om jag nu är  inne i en tillfällig formsvacka måste det snart bära av åt andra hållet och jag räknar med att snart vara på topp igen! =)


Idag har jag dock frusit hela dagen. Det har snöat och varit riktigt skitväder ute. Jag brukar inte säga så utan jag brukar hitta något positivt med det mesta, men idag finns det inte en enda atom i mig som lyckas förmå mig att dra på  smilbanden.


Jag ger mig själv den här dagen att må kasst, bryta ihop fullständigt, hänge mig åt självömkan, vara grinig och sen är det bannimej jag som skärper till mig, för håller jag på så här vill jag inte ens vara i mitt eget sällskap! Så där, nu hör jag, och därmed får det vara bra! Och hur kul är det att läsa om sånt här (?!) - men tack så mycket för att du tog dig igenom och eventuellt faktiskt planerar att återvända en annan dag, tack!


Av Jessica - 2 mars 2009 06:41


Igår blev det en hemmadag med plock, pyssel och hemmasysslor, så som strykning och tvätt m.m Sov ju först ut ordentligt på förmiddagen, men jag tog även en liten tupplur till senare på dagen. Maken åkte och tittade på Aranäs herrar på eftermiddagen och jag åkte bort till Friskis efter middagen. Det blev ett medelpass jympa jag körde. Roligt pass!


Väl hemma igen tittade vi på TV en stund, men jag gick ganska tidigt in och la mig för att läsa. Blev dock sömnig ganska fort och somnade tidigt. Har varit vaken några gånger i natt, för jag har drömt så konstigt. Jag borde efter all denna sömn vara helt pigg, fräsch och utvilad, men jag är trött och ögonen är alldeles svullna och rinniga. Inte alls kul, faktiskt. Hoppas det rättar till sig under morgonen... Vet inte vad det här med ögonen beror på, för jag märkte inte av något alls av det igår - och nu ser jag ut som sju svåra år! Inte gråhårig över en natt, men russinskrynklig över en natt... Finns det en åkomma som yttrar sig så?!


"Xravaganza" hörde inte av sig för vägning igår, men jag hoppas vi kan ta det ikväll istället. Just nu tror jag dock att det gått lite sämre med min min viktminskning, så jag är inte jättesugen på att väga mig, men det är väl då det verkligen är av största vikt att man tar tag i sig själv, och styr upp det hela, så man hamnar på rätt kurs igen.


Till kvällen har jag planerat att träna core/spin. Det var längesen jag körde core, och jag tror aldig jag kört det i kombination med spinning, så det blir en ny erfarenhet för mig. Maken och sonen ska på fotbollsträning i kväll. Får se vem som hinner handla och laga middag. Känns som att det lutar åt mitt håll, eftersom min träning börjar senare än sonens. Så det är väl bara till att börja planera... Nu är det dags för frukost och G-P. Ha en god morgon och en härlig måndag!



Av Jessica - 1 mars 2009 12:16


Det var väldigt trevligt på festen igår. Fantastiskt  god mat på Ruckmans i Frihamnen, Peter Simson som konferencier och hans grymt duktiga band. Så bra! Det delades ut massa priser till butiker på Freeport. Tillställningen hette Freeport Awards, och vi hade fått rösta innan på vilka vi ville nominera i olika kategorier. Roligt!


Vi i mitt lag vann en korsordstävling dels tack vare alla rätt, men också tack vare fjäsk för Peter Simson i skriftlig form. Makens systerdotter, kompis och jag slet hårt med det, så vårt lag var verkligen värdiga vinnare. Vi kom hem klockan halv tre i natt, och idag är jag lite seg, men det var det värt. Jag tog det ganska lugnt med alkoholen,  men att vara uppe så sent tar ändå ut sin rätt.


Nu tittar vi på Vasaloppet, och har ätit sen frukost. Sonen är som sagt var i Vårgårda och spelar fotboll.  Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag. Det finns en del att välja på. I ishallen är det SM i teamåkning, där min chefs barn deltar, så det är ett alternativ. Det är också intressant med Wellnessmässa i Göteborg och jag skulle kunna tänka mig att träna något idag också. Får se vad det blir.



Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards