jesson

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

A-lagsdebut och utekvällar

Av Jessica - 27 april 2009 07:05


Som sagt, vi handlade present till Blondie i fredags och på kvällen var vi ditbjudna på gott grillat och firade hennes födelsedag. Kom väl hem vid halv tolv någonting, så det blev inte så sent.


I lördags morse satt jag här och knåpade ihop ett långt inlägg, men när jag skulle publicera det försvann det tyvärr. Tjugo i tio möttes i alla fall Blondie och jag upp i lördags och cyklade bort till Friskis. Vi hade bokat in oss på ett spinningpass. Bra start på dagen! =) Väninnan från grannområdet var också med - så vi tre satt på rad och körde järnet. Sen cyklade vi hem, bra nöjda med oss själva.


Maken hade börjat städa så jag ryckte in och hjälpte till när jag kommit hem. Rent och fräscht blev det. Halv ett var det samling på Hamravallen. Sonen gjorde A-lagsdebut, och även om han endast fick en minut på plan var det en stor händelse i vår familj!


Veckohandlade på ICA och sen åkte vi hem och tog det lite lugnt. Grillade på kvällen och sonen åt hemma, sen åkte han hem till flickvännen och sov över där. Vi fick besök av svägerskan och svågern. Satt ute på framsidan så länge vi bara kunde, sen gick vi in och satte oss i köket. Det blev inte så sent den kvällen heller.


Igår sov jag ut ordentligt. Vaknade dock tidigt som vanligt och hämtade tidningen, men efter att ha läst lite i den blev jag sömnig igen och unnade mig för en gångs skull att lägga mig ner och somna om. Riktigt härligt.


Tjugo över tio gick jag upp och sen bestämde maken och jag oss för att cykla till Kungmässan och äta brunch. Vi stämde träff med Blondie och hennes make, och eftersom det var mulet hela dagen gick vi runt och strosade i butikerna. Därefter cyklade vi till FreePort och sen vinkade vi av varann. Maken och jag stannade till på ICA Maxi för att köpa ett par grejer som jag glömt dagen innan. Sen var det grillning som gällde igen.


Vi tog en liten kvällspromenad och satt sen ute länge och njöt. Det hade slutat blåsa och spruckit upp. Underbart! Och vi är bara i början av säsongens alla grill- och utekvällar. Lovely!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards