jesson

Alla inlägg under maj 2009

Av Jessica - 16 maj 2009 07:41


Så skönt det var med ansiktsbehandling! Jag får tacka svägerskan och svågern för den, för det var ett presentkort från 40-årsdagen som bekostade gårdagens lyxstund, så tack snälla ni! =)


Efteråt åkte jag hem och sen blev det bråttom hem till Blondie och hennes man. Han hade bokat biljetter till 20.45-föreställningen av "Änglar och demoner" men först ville de bjuda på middag. Vi fick gott grillat kött och sallad, mums. Klockan åtta skulle vi hämta biljetterna och när vi gjort det satte vi oss på ett café och myste i väntan på att filmen skulle börja.


Filmen var bra! Hade blivit varnad om att den fått en fyr i G-P, så jag var lite orolig. Men det enda jag kan klaga på är att det var kallt i salongen. Jag satt och frös från första till sista minut, och när jag reste mig upp efter filmens slut hade jag ont i knäna! De kändes helt stelfrusna. Tack och lov, säger jag, att jag envisats med att köra bil till stan istället för att cykla, för skulle jag cyklat hem igår vet jag inte hur det hade gått. Brrrr. Jag avskyr att frysa!


Idag är det soligt och vackert väder. Jag har sovit gott till klockan sju och nu sitter jag och lurar på om jag ska köra ett spinningpass klockan tio eller inte. Jag vill ju som sagt in till Göteborg idag och ju tidigare vi åker desto bättre, resonerar jag. Jag får ha en överläggning med mig själv. Senast klockan nio måste jag avboka passet om jag inte ska gå på det...


Klockan två går Göteborgsvarvets elitstart, sista starten går kl 16 och sista målgång är kl 19 tyckte jag att jag läste nyss på hemsidan. Längre än så skulle jag inte tro att vi blir kvar i Göteborg. Jag vet några som ska springa varvet, undrar om man kommer se någon av dem i detta folkmyller?! Chansen är nog ganska liten, men det är en kul grej att kolla på tycker jag ändå.


Till kvällen blir det alltså inte bio, eftersom vi redan såg filmen jag ville se igår. Men det är Eurovision Song Contest så det passar ju ganska bra - den vill jag gärna se.

Av Jessica - 15 maj 2009 07:29


Bra idé AMC - tell the man! ;o)


Fredag, sol & snart lite ledigt! Underbar känsla i kroppen!

Efter jobbet idag ska jag iväg på ansiktsbehandling. Hur låter det på en skala?  Me like!


För övrigt har vi inte planerat in något speciellt i helgen. Jag skulle dock gärna vilja ta mig in till Göteborg i morgon på dagen och kolla på Göteborgsvarvet, strosa runt i stan och eventuellt gå på "Änglar & demoner" på kvällen. Jag har inte förankrat idén ordentligt hos min äkta hälft än, så vi får väl se hur det blir.


Idag är jag "sen" till jobbet. Har rotat runt i garderoben en stund här på morgonkvisten. Igår funkade svarta byxor och tunn svart topp, men idag krävs det lite somrigare outfit känner jag. Så vita brallor åkte ner från hyllan i klädkammaren och inne i dressingroomet rotade jag fram en helt oanvänd blus som jag köpt förra sommaren. Prislappen hängde kvar! Nu känner jag mig redo att möta denna dag! BIG SMILE!

Av Jessica - 14 maj 2009 07:01


Och avbokade träningen det gjorde jag... Kom hem efter jobbet och här väntade ett upptappat bad i stearinljusens sken, GT (vilken jag dock inte läste) var framlagd och ett glas rött vin stod upphällt på badkarskanten. Maken stod vid spisen och bad mig ta plats i badkaret tills middagen var klar.


Vi åt underbart goda kotletter, klyftpotatis, sås och fräsch sallad. Det blev minsann dessert också. En nygammal favorit: päron i ugn med After Eight, vaniljglass och till det lite chokladsås gjord på smält After Eight. Gott!


Därefter gick vi stadspromenaden och sen tittade vi på Room Service på TV bland annat. Somnade gott sen på kvällen. Oväntad och uppskattad onsdagkväll. Hur ska jag kunna återgälda det här?


Idag blir det jobb, matlagning, tvätt & disk och sen träning. Jag ska värda på Friskis ikväll. Maken och sonen ska iväg på fotbollsträning så vi ses nog först vid niotiden ikväll. Det funkar det också.



Av Jessica - 13 maj 2009 06:28


Visst läste jag en liten stund igår kväll, men det var inte länge jag orkade med. Det är bra konstigt, men min kropp är inställd på att växla ner och stänga av så fort jag går till sängs. Det tog inte många minuter från det att jag lade ifrån mig boken tills jag somnade. Riktigt skönt faktiskt.


Tittar ut på en molnig och grå himmel idag, men det regnar inte. Det blir nog en bra onsdag idag tror jag. Jag hoppas på en hemmakväll i kväll. Behöver tvätta lite, och sen känner jag att jag inte vill flänga iväg någonstans, utan jag vill bara vara hemma för en gångs skull. Har visserligen bokat in träning ikväll, men det går ju att avboka.



Av Jessica - 12 maj 2009 21:15


Vilken vacker dag vi haft idag! Underbar! Alla naturens färger har varit så levande och intensiva. Det kan nästan vara svårt att ta in och emot alla intryck, naturens rikedom och skönhet en sån här dag! Jag blir alldeles överväldigad. Jag är så glad att jag finns!


När jag kom hem från jobbet idag bokade jag först av cirkelgympasset som jag var inbokad på. Men så kom ett litet sms från min träningskompis, med en fråga om jag skulle gå på det passet med henne idag eller inte. Då bokade jag raskt in mig igen - att få sällskap till Friskis är så himla kul! Jag körde ganska tufft idag, och var väldigt nöjd med mig själv efteråt.


Cyklade hem efter träningen, duschade och sen gick jag ner till svägerskan med paket. Jag hade köpt ett halsband och en bok på Insikten, som jag tror och hoppas att hon kommer att få användning för i enklare beslutsprocesser framöver. Gästerna uppskattade boken också - många glada skratt hördes under kvällen!


Nu väntar jag på att resten av familjen ska komma hem från Tvååker. Undrar hur det gått i matchen?! Sitter och småfryser, för vi satt ute hos svägerskan. Tror nästan att jag ska unna mig ett riktigt tidigt sänggående ikväll. Läsa en stund och sen bara låta tankarna komma och gå som de vill. Alltför sällan ägnar jag mig åt det, men ikväll känns det som att det är en bra kväll för det - så får det bli! Natti natti!  

Av Jessica - 12 maj 2009 07:01


Vilken morgon! Det var en plusgrad när jag steg upp strax innan klockan sex, himlen är klarblå, solen skiner och så är det tisdag! Oslagbart! Det är min kära svägerskas födelsedag idag och det brukar ju vara fint väder när hon fyller år, så inget undantag i år heller alltså. :)


Sonen ska spela match i Tvååker ikväll, med B-laget. Blir inget fasterfirande för hans del med andra ord, och inget systserfirande för makens del heller. Jag får sjunga och skräna en ensam svägerskefanfar helt enkelt!


Det har varit en behaglig natt, jag har sovit gott, men jag är jättetrött ändå. Sitter och gäspar hela tiden. Undrar vad det beror på?!


Igår var jag hos sjukgymnasten angående min armbåge. Den har blivit bättre, men jag ska träna på c:a 8 veckor till med mitt specialprogram. Snart ska jag vara helt och hållet frisk, kry och skadefri! Börjar bli dags att prova på ett step-pass snart tror jag faktiskt också. Känner inte av bristningen i vaden över huvud taget längre. Yay!


Näpp, här kan jag inte sitta! Dags för tidningsbläddreri och jobb!  





Av Jessica - 11 maj 2009 21:03


Lagade kanongod kycklingwok till middag idag. Kunde inte tro att jag skulle orka träna efter den måltiden men det gick fin-fint! Cyklade till Friskis, körde passet (spin/medel) och sen cyklade jag hem igen. Duschade av mig och sitter här och återställer vätskebalansen med ett par rejäla glas vatten nu. Gott!


Idag var det alltså introduktion på turismkursen - men hjälp, det kändes inte rätt i magen! Vad ska jag göra?! Jag har lovat mig själv att alltid lita på min magkänsla när det gäller något nytt jag hoppar på/inleder - ny kurs, nytt jobb, ny vänskap - you name it. Känns det inte rätt i magen, är det oftast inte det. Jag funderar ikväll och sover på saken, sen får jag bestämma mig för om jag ändå ska läsa de två förberedande kurserna eller inte. Velpotta!


Nu sitter jag här och väntar på att maken och sonen ska komma hem. Vill dels veta hur det gått i matchen och dels behöver jag hjälp med att stänga av en "spökande" mobiltelefon, som sonen har ställt in ett larm på. Jag kan inte stänga av den!


Den bara håller på och håller på, går i gång på snooze var nionde minut, och vilken eller vilka knappar jag än trycker på kommer jag inte "in" i telefonen. På displayen står det bara "Alarm 1 Återstående alarm 1", att snooze är aktiverat att larmet går igång igen om nio minuter och så vidare. Sen bara "dör " telefonfanskapet! I nio minuter, för att sedan gå igång igen.  Ni fattar va? Vilken lugn och harmonisk människa jag blir... NOT!


Jag vågar inte pilla för mycket med telefonen, för den är inte speciellt hel. Ser ut som jag ska ska få en stöt från den om jag tar i den... Tror inte ens det funkar att plocka ur batteriet! Ett telefonlik helt enkelt; inte undra på att det spökar!


Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards