jesson

Alla inlägg under juni 2009

Av Jessica - 23 juni 2009 20:13


Men AMC, du kan ju inte vänta med att rapportera tills på måndag om vi ändå ska ses på torsdag - är du galen?! Nu är jag rejält nyfiken! Hmmm... På torsdag får du allt komma tio minuter tidigare och berätta, min vän!


För den som läser om mina förehavanden även på Facebook är det jag nu ska berätta ingen nyhet, men för er andra; vet ni vad som hände idag?! Det är helt sjukt!

Följande absurditet utspelade sig:

Jag åkte ut till Smarholmen och kom dit vid halv tio-tiden ungefär. Det var inte mycket folk alls där, och speciellt inte borta vid handikappsbryggan, där vattnet är djupt och bra. Några barnfamiljer hade förstås redan slagit läger i "pisseviken", men när jag gick bort mot bryggan var det i stort sett folktomt.


Jag provade först en plats nära bryggan, men satte mig sen på samma plats som jag brukar och efter en stund gick jag i och doppade mig. Mötte två äldre damer och en herre som jag pratade lite med angående dagens badtemperatur och så vidare. De stannade kvar vid bryggan och satt på en bänk och jag gick bort till "mitt" ställe på berget.


Efter en liten stund dök det upp en ensam kvinna som lade sig en bit bort, och allt var frid och fröjd. Men plötsligt kom det en skränig samling människor med en stor hund. De dividerade en stund innan de bestämde sig för vilken plats som skulle vara "deras" idag. De pratade, stimmade, tjostade och höll på, och tror ni f-n inte att de bestämde sig för att slå sig ner precis bredvid mig!?


En meter ifrån min stol slog de sig ner, fast resten av berget var TOMT! Hela Smarholmen var nästan tom, och ändå skulle de sitta just där jag satt! Helt sinnessjukt!  Undrar varifrån de hade rymt - nån som hört något?!


Jag var nära på att säga något syrligt, men jag blev så förvånad att jag nästan blev pararlyserad. Så drog de fram ett par paket cigaretter och rökte, käkade mackor med prickig korv - jag kunde alltså t o m känna doften av deras pålägg; ni fattar att jag inte överdriver - och så pratade de högt och ljudligt, så jag tror även alla i "pisseviken" kunde höra dem.


Jag tänkte att jag skulle gått därifrån och fällt en dräpande kommentar, men jag ändrade mig och tänkte att så fasen heller att de ska få skrämma bort mig - jag ligger kvar! Efter tre timmar och hundra (?!) cigaretter som jag passivt dragit i mig röken från gav jag ändå upp och åkte hem.


Så konstigt! Jag menar visst, en varm dag på stranden kan jag acceptera att man ligger som packade sillar, när det är fullt av folk överallt. Det stör inte ihjäl mig, men när det är nästan folktomt har jag svårt att förstå hur man bara kan invadera någons personliga sfär på det här sättet. Galet är vad det är!
 

Usch, nu känner jag mig riktigt gnällig, men någon gång emellanåt har väl också jag rätt att vara kverulant. Jag ska släppa det nu, för nu har jag fått skriva av mig, och hela världen kan, om den vill, ta del av de här personernas idiotbeteende - det får vara hämnd nog! He He! >:->


Nu blir det fotboll på TV:n - familjen är på väg hem från fotbollsträningen - bäst att jag loggar ut, startar TV:n och värmer upp den åt dem. Skriver mer i morgon bitti! God kväll!

Av Jessica - 23 juni 2009 08:16


 

Tack för alla uppmuntrande kommentarer! =)

Camilla H, kul att du hittat hit också! 


Vilken semestervecka jag valt! Kanon - kunde inte bli bättre!

Idag är sonen med maken och jobbar, så jag har inga andra förpliktelser än dem jag själv föresätter mig. Kör en maskin tvätt som jag ska hänga om en halvtimma, har läst både Kungsbacka-Posten och G-P noga i sängen och just avnjutit en god frukost bestående av två grova mackor med ost, färsk gurka och en kopp kaffe. Livet är gott!


Vid tiotiden tänker jag packa in mig själv, en bok, solstolen, pastasallad till lunch, solkräm, solglasögon, badhandduk och badkläder i bilen och köra ut till havet för ännu en dag med vattnets kluckande och glittrande, som ljuv musik för mina öron. Kanske ska göra ett försök att doppa mig idag också.


Maken hoppade i ute vid Smarholmen igår. Vi åkte dit hela lilla familjen för att äta middag där och då passade han på. Brrr! Men om solen värmer bra idag ska jag nog våga mig i jag också. 


Efter middagen på Smarholmen cyklade jag bort till Varlaskolans gräsplan. Halv sju varje måndag och onsdag hela sommaren, oavsett väder, kör Friskis sin utejympa där. Det var mycket folk och helt underbart skönt att träna utomhus. När en timmas fysisk aktivitet avslutas med några minuter liggandes på rygg, med en klarblå himmel som tak, doftande sommargräs som madrass och pulsen är på väg ner - då mår jag som en prinsessa! Tror minsann jag ska bege mig dit i morgon också! =)


Nu ska jag börja packa ner mina saker, ställa upp torkställningen ute och förbereda så jag snabbt kommer iväg när jag väl är färdig - beachen, här kommer jag! Tjoho!

Av Jessica - 22 juni 2009 15:03


Första riktiga semesterdagen, det är nu det sjunker in att jag inte ska jobba på hela veckan! Ah, så gott - och lagom till min semester kom solen! Yeehaa!


Jag vaknade i morse samtidigt som maken, kvart i sex, låg kvar en stund i sängen men sen kände jag att det var bäst att gå upp. Sonen och jag skulle cykla till husläkarna i morse, för han har haft lite skumma symtom sen midsommarafton. Tappad känsel och yrsel bland annat.


Halv nio kom vi iväg och trots att det inte fanns några akuttider förrän kl 15.40 egentligen tyckte de nog att det lät allvarligt på mottagningen, för det tog max en kvart så blev han inkallad på ett rum och en läkare kom och undersökte honom.


Troligen är det inget allvarligt. Sonen har lågt blodtryck men efter att ha ställt några frågor rekommenderade läkaren att han skulle äta extra mycket salt, för han trodde att det här kanske kunde bero på saltbrist. Är han inte bättre på onsdag får vi kontakta läkaren igen, och då gå vidare och se om det är B12-brist, ämnesomsättningsfel eller vad det nu kan vara. Jag hoppas att det "bara" är saltbrist.


Efter läkarbesöket handlade vi lite på Hemköp och sen cyklade vi hem. Jag hängde en maskin tvätt och därefter isolerade sig sonen på sitt rum för att spela WoW. Själv störtade jag iväg till Hanhalsholme utrustad med en handduk, badkläder, solstol, bok, frukt och vatten. Ah, så gott!


Det var lugnt när jag kom ut till havet vid tiotiden, men vid ett, då jag åkte hem, hade det fyllts på ordentligt med folk. Hoppas på ännu en dag vid havet i morgon...


När maken kommer hem från jobbet idag ska jag plocka med mig honom och sonen ut till Smarholmen. Där tänkte jag att vi skulle äta dagens middag - pastasallad med kassler och gott bröd. Brygger ett gäng koppar kaffe också som jag slår på en termos och tar med, så kan vi slappa vid havet hela familjen, ta ett kvällsdopp och bara njuta av den här underbara sommarvärmen vi välsignats med.


Jag har kollat med Xtravaganza om hon och hennes familj också vill åka med till Smarholmen i kväll, så det hoppas jag på. Det är så mysigt med picknick!



Av Jessica - 21 juni 2009 10:43


Igår hade vi en riktigt lugn och skön hemmadag. Jag läste och grejade med foton och sen bakade jag en hallonkaka &  lagade god ost- & purjolökspaj till middag.


På kvällen åkte vi in till Göteborgs central och hämtade upp sonen och dockan, som varit i Smögen med dockans familj på midsommarafton. Tillsammans med dem tittade vi på filmen "Ett UFO i New York" och sen var det bed time vid halv tolv.


Nu har vi ätit sen frukost, jag har kört igång en maskin tvätt som jag ska hänga ut och sonen ska spela match klockan två. Tidig samling har de, så jag åker inte med klockan tolv, utan åker eventuellt bort och kollar vid tvåtiden först. Ingen idé att stå där och hänga när de laddar upp, taktiksnackar och håller på.


I kväll när jag ska gå och lägga mig kommer jag verkligen att förstå att det är semester det handlar om. Har inte tänkt på det så mycket hittills, men ikväll som sagt, kommer jag att ligga och läsa extra länge förmodligen eftersom jag vet att jag inte behöver stiga upp ur sängen kvart i sex när makens mobillarm går igång, om jag inte vill, förstås.

Av Jessica - 19 juni 2009 23:55


Så var ännu en svensk midsommarafton slut. Vi har fått regn - som vanligt. Ätit god mat - som vanligt. Sjungit snapsvisor och svenska sommarvisor - som vanligt. Det har varit ett helsvenskt, mysigt firande. Vi var hemma hos svägerskan och svågern i deras nya hem. Xtravaganza med make, dotter och hennes pojkvän var också med. 

Vi fick börja med en poängpromenad som makens yngsta systerdotter arrangerat - well done - och sen hade vi tävlingar och vann fina priser. Jag kom tvåa och kammade hem en förpackning micro pop corn, maken kom trea och kunde lägga vantarna på ett hett eftertraktat paket nudlar. Xtravaganzas svärson vann och fick en ljuslykta i förstapris. =)

Vi kunde sitta ute när vi åt, faktiskt. Lite småkyligt var det, men som tur var fanns det ponchos, raggsockar som vi som ville fick låna. Jag fryser alltid så jag var snabb att låna både det ena och det andra.

Efter maten satt några kvar ute (brrr), några spelade biljard och ytterligare några bänkade sig vid TV:n och körde SingStar. Ja, självklart var jag en av dem som sjöng; jag älskar ju det.

Det har varit en kanondag, så tack kära svägerska och svåger för att ni finns och att vi fick komma hem till er idag.

Halv tolv körde jag hem och nu sitter jag här och lyssnar på grannarnas musik, makens snarkande och väntar på att jag ska bli trött så jag kan gå och lägga mig jag också. Ingen idé, när det festas runt omkring. Jag har ingenting emot det, men är jag inte supertrött är det svårt att stänga ute musiken, ljuden och att somna.

Nåväl, jag ska strax göra ett försök - lägger mig och läser en stund och ser vad som händer. Blir jag trött så blir jag, i annat fall får jag ligga vaken och läsa tills jag blir det. Natti natti, hoppas du också haft en bra midsommar!

Av Jessica - 18 juni 2009 22:32

Yippie, Susanne - Mikado i morgon med andra ord - och ja, kanske det även kan bli "Med andra ord", nu när jag ändå nämner det? Ska bli kul att åka till Anneberg i morgon hur som helst.


Har varit på fotokurs ikväll. Kul! Det är så roligt att fotografera! Mitt senaste alster... Ett hjärta format av två sidor i boken The Secret:

Av Jessica - 18 juni 2009 08:12


AMC - vi är bara ett samtal bort, jag och Ausa, så du är inte ensam på riktigt. Och vi ses ju ikväll. ;o)


Första semesterdagen och det regnar. Ah, så skönt det är! Hade faktiskt ork och sinnesnärvaro nog att redan igår ta tag i stryktvätten, så den hänger inte över mig idag. Jag skriver det här inlägget och sen kryper jag nog tillbaks i sängen och läser! Lyxigt värre!


Ska planera någon riktigt god middag till kvällen. Fläskfilé har jag redan plockat fram ur frysen så det får bli basen. Vad jag ska göra med den får jag se - men något smarrigt ska jag nog komma på.

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards