jesson

Alla inlägg under juni 2009

Av Jessica - 17 juni 2009 17:37



Yay, nu är det dags för lite ledighet. Det ska bli så skönt att bara få drälla omkring en vecka lite drygt! Läsa om det regnar, sola och bada om det blir vackert väder, röja lite i klädkammaren och garderoberna, fotografera, umgås med vänner och familjen, måla, rita, skapa... Jag kan tänka mig tusen och en saker att sysselsätta mig med den kommande veckan. Men så få MÅSTEN som möjligt har jag tänkt mig.

Av Jessica - 17 juni 2009 06:57


Igår kom min chef in till mig med fyra böcker av Mari Jungstedt som jag fick låna! Semestern är räddad! Nu saknas bara hängmattan och ett ihållande solväder! Underbart! Blir det regn får fåtöljen duga. =)


Klockan fem idag börjar min semester - jag ska ha en smygstart så här en vecka. Därefter jobbar jag  några veckor och så tar jag tre veckor till senare i sommar. Känns som ett bra upplägg.


Ikväll blir det nog ett besök hos mina föräldrar. Om inte så satsar jag på Friskis utejympa tror jag. Det är en härlig känsla att träna utomhus på sommaren!


Måste ta lite fler bilder idag också. Jag har varit dålig på att fota den här veckan tyvärr. Jag har varit så trött efter jobbet! Men idag ska jag försöka finna motiven, leta efter bilden och fånga ögonblicken. Sieze the day!

Av Jessica - 16 juni 2009 07:08


Strålande sol, blå himmel, tisdag, gott kaffe och snart midsommar. Vad kan slå det? Inte mycket skulle jag säga. Vad härligt det är att leva! Idag är det sommarklänningsväder och bara ben som gäller! Yeehaa!



Av Jessica - 15 juni 2009 21:11


Spinning - ah! Har varit iväg och kört ett pass nu ikväll. Var rädd att jag inte skulle orka, men det gick fint! Vet inte vad det tog åt mig förra veckan när jag inte klarade av att köra cirkelgympasset. Har troligen vilat mig i form över helgen... =)

Nu sitter jag här med tidningarna Fotosidan och PhotoShopguiden framför mig. Så intressant, roligt och skrämmande. Jag kan ju INGENTING jämfört med alla andra, men jag blir väldigt sugen på att lära mig!


Maken tittar på CSI, själv ska jag ta och försätta mig i ett meditativt tillstånd - genom att gå in i att redigera lite bilder. God kväll!



Av Jessica - 15 juni 2009 21:11


Spinning - ah! Har varit iväg och kört ett pass nu ikväll. Var rädd att jag inte skulle orka, men det gick fint! Vet inte vad det tog åt mig förra veckan när jag inte klarade av att köra cirkelgympasset. Har troligen vilat mig i form över helgen... =)

Nu sitter jag här med tidningarna Fotosidan och PhotoShopguiden framför mig. Så intressant, roligt och skrämmande. Jag kan ju INGENTING jämfört med alla andra, men jag blir väldigt sugen på att lära mig!


Maken tittar på CSI, själv ska jag ta och försätta mig i ett meditativt tillstånd - genom att gå in i att redigera lite bilder. God kväll!



Av Jessica - 15 juni 2009 06:51


Håller med Lollo, vi behöver ses! =)

Idag är det måndag, och snart, snart är det dags för ett första smakprov på sommarsemestern 2009! Men först ska den här veckan upplevas och jag tror att det kommer att bli en bra vecka!

Jag måste leta efter en bra bok igen. Det är det som är lite trist med riktigt bra böcker. Jag vill läsa hela tiden och har svårt att slita mig, och när jag väl läst klart boken blir jag tom och känner mig nästan lite övergiven. Då gäller det att hitta en lika bra bok igen, eller åtminstone likvärdig, så det får bli ett av veckans uppdrag. Är glad att jag just upptäckt Mari Jungstedt, för jag vet att det finns fler böcker av henne... =)

Ett annat uppdrag i veckan blir att ta fler bilder! Jag är så sugen på att fotografera mera! Vilken grej att upptäcka så här mitt i livet - hur kul det är att ta bilder! Hitta motivet, se bilden, ta fotot och därefter uppleva resultatet! Jag är nyförälskad!

Av Jessica - 14 juni 2009 14:19


Söndag eftermiddag. Har suttit i fåtöljen och läst i några timmar. Just nu är det Mari Jungstedts "Den du inte ser" som trollbinder mig. Så bra den är! Jag har lagt ner Ceders bok, för den lyckas helt enkelt inte fånga mig!


I fredags kom vännerna från Eksjö och vi har haft en mysig helg tillsammans med dem. Fredagkvällen ägnade vi åt att äta mat ihop, prata och spela kort. Vaknade i går morse och funderade över hur vi skulle göra med Lisebergsbesöket.


Det regnade och såg allmänt mörkt ut, men vi kunde utläsa av väderrapporterna att det skulle bli bättre under dagen så halv tolv var vi på plats i Göterborg och minsann, himlen sprack upp och vi fick en kanondag på Liseberg!


Det är roligt att gå på Liseberg och särskilt när man har med sig barn. De är ju så entusiastiska och lyckliga över allt roligt man kan åka där.  Vår son avstod från att följa med, men vi träffade vår manlige gästs moster, mor, syster och syskonbarn på Liseberg, så åksällskap och barnentusiasm fick vi ändå en hel del av under dagen. =)


På kvällen grillade vi gott kött, satt och pratade & drack rödvin. Mysigt! I morse gick vi upp och åt frukost, sen var våra gäster tvungna att ge sig av hemåt. Det blir tomt och tyst i huset när fyra gäster reser hem och man börjar redan längta efter nästa gång vi ska ses. Vi har bokat sista helgen i Eksjö i augusti. Förhoppningsvis hinner vi träffas en gång till innan det, här i Kungsbacka, i sommar också.


Nu är maken och sonen på fotbollsträning och jag ska försjunka i "Den du inte ser" en stund till. Vilken härlig, slapp söndag... Känner mig så nöjd just nu!

Av Jessica - 12 juni 2009 06:56


Med en vecka kvar till midsommarafton sitter jag här och funderar över hur ur led tiden/världen/vädret egentligen är. När jag hör väderleksrapporten på TV och tittar ut genom fönstret känns det som vilken höstdag som helst, men överallt där jag kan läsa aktuellt datum står det 12 juni...


Är inte alls sugen på att ge mig ut just nu. Skulle mycket hellre sitta här och dricka kaffe i stearinljusens sken, krypa ner i sängen och läsa en bok eller sitta vid datorn och titta på soliga, somriga foton!


Men vid ytterdörren står gummistövlarna i givakt och väntar på att jag ska hoppa i dem och marschera iväg till jobbet, jag kan nästan höra deras uppfordrande uppmaning. Så visst, jag lystrar till deras anrop, fogar mig, viker mig, underkastar mig, packar ner ett par inneskor i väskan och självklart blir det bra att komma till jobbet när jag väl är på väg, men åh, vad skönt det hade varit att få kura här inne idag.


Ikväll får vi besök av våra vänner från Eksjö! =) Det ska bli så mysigt. Planen är nog att vi tillsammns ska ta oss till Liseberg någon gång under helgen, men om det hällregnar vet jag inte hur kul det blir. Vi kanske får göra något annat istället. Plan B, plan B... hm, vilken är det?

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards