jesson

Alla inlägg under augusti 2009

Av Jessica - 24 augusti 2009 20:45


Tack, jag uppskattar din omtanke jättemycket, Camilla H, och du har så rätt. Det är lätt att glömma att all slags stress kan vara skadlig. Kroppen har svårt att skilja på god och dålig stress - den bara reagerar ju, och laddar för att fly undan faran: "Vargen kommer, vargen kommer!"  Sirenerna tjuter, adrenalinet pumpar, men attacken uteblir... 


Jag använder dock träningen som en ventil. Där får jag fokusera på min egen kropp helt och hållet under en timma, pressa den och mjuka upp den, stretcha den och stärka den - spänningarna i axlarna släpper lite grand och det är skönt att röra på sig.


Kom förresten hem från cirkelgympasset för nån timma sen, och jag måste säga att på Friskis i Kungsbacka har vi världens gulligaste (eller falskaste?) ledare. Det är en tolkningsfråga, men jag väljer - som oftast - att tolka den på ett bra sätt; hon lät så himla rar när hon sa det...


Tänk dig - the bottom was nådd i morse - och jag hade bestämt mig. Idag blir det ett besök hos VV och jädrar anåda, den här gången är det fantamej allvar!!!


Laddade för att åka dit innan träningen, utsatte mig för den hemska invägningen, och stack sen iväg och tränade. Kände mig klumpigare än någonsin förr, men stolt över att jag tagit tag i saken och nu äntligen ska göra något åt mina så kallade trivselkilon.


På träningspasset plockade ledaren fram bosubollen, vilken vi efter rygglyftstationen ska hoppa upp på och göra utfall åt sidorna från under 45 sekunder. Låter inte så mycket, kanske, men det suger rejält i benen kan jag säga.


När jag håller på som värst, dessutom med lite armlyft involverade - för att verkligen få upp flåset - säger denna underbara människa till mig: "Du ser ut som en liten älva". Fatta att jag kände mig graciös och helt oslagbar i den stunden. Wow, power! Kanske jag inte är så elefantig som jag känner mig, trots allt?! 

Av Jessica - 24 augusti 2009 06:49


Ny vecka - nya utmaningar. Svårt att veta vad det ska bli för väder idag. De säger på TV att det ska bli en bit över tjugo grader och ganska bra väder, men just nu är det tio grader och alldeles molnigt ute. Hoppas jag prickar rätt med dagens klädval, så jag varken slipper frysa eller svettas ihjäl.


Ikväll åker sonen och maken till Varberg på fotbollsmatch. Jag hinner inte ens träffa dem efter jobbet, innan de åker. Så vad hittar jag på då? Laga middag till sig själv är så där, men om jag vet att de äter när de kommer hem sent ikväll är det ok att laga mat.


Jag tänker träna ikväll också. Är inbokad på cirkelgym halv sju, men skulle gärna även köra ett spinning- eller medelpass innan eller efter. Får se vad jag hinner med. Det blir ingen träning i morgon och i helgen har jag ju inte heller rört på mig, så nu är jag sååå sugen!


Det blir en stressig dag på jobbet idag igen, och jag ska alldeles strax åka dit för att förbereda mig för dagens möten och kolla av/svara på mejl bland annat. Ska bli kul - det är full rulle som gäller denna veckan också och jag gillar det som f-n! =) 

Av Jessica - 23 augusti 2009 16:10


Nej, i fredags var vi inte hos Merca  och Blondie. De kom till oss istället, och det är ju minst lika trevligt och mysigt. Vi åt, pratade och spelade kort. Mark kom också hit och var med på kortspel. När Merca och Blondie dragit sig hemåt för kvällen satt maken och Mark kvar i köket och diskuterade.


Själv gick jag och la mig, men sov inte länge förrän jag vaknade av att jag mådde så illa. Fy, vad äckligt. Jag trodde först att jag druckit lite för mycket vin, och att det var därför jag kräktes, men hela dagen igår var jag också helt däckad, kräktes, kunde inte äta och mådde så dåligt. Vinet? Kycklingen? Stress? Ont i huvudet hade jag och helt körd i magen var jag hur som helst. Det var soffläge största delen av dagen och kvällen. Tur att det var friidrott på TV hela kvällen, för det är ju roligt att titta på.


Vaknade i morse och mådde bättre, men jag har fortfarande uppror i magen och har ont, känns som tarmarna inte riktigt vet hur de ska bete sig. Världens tvådagarsbakrus eller är det något annat? Jag vet inte, men jag vet så pass mycket att det inte blir någon träning för min del idag på grund av det här. :(


Maken och sonen är iväg på match nu. Sonen skulle inte vara med och spela egentligen, men det fattades folk i B-laget så fyra 93:or behövde förstärka truppen. Han har inte varit hemma mycket i helgen. Maken körde honom hem till en kompis i fredags kväll, och sen dess har jag inte sett röken av honom förrän nu i eftermiddags, innan de åkte bort till Hamravallen.


Jag tvättar, målar naglarna och filosoferar kring huset i Vallda. Hur kan det bli mitt? Hur kommer jag snabbt och lätt åt  250 000 kr till en kontantinsats? Har du något förslag? Ska jag hoppas på tur i spel kanske? Köpa en lackväska och bege mig till Rosenlund? Det är inte det lättaste att skrapa ihop en så ansenlig summa pengar. Kanske får bida vår tid, vänta, spara och köpa när den nya ägaren väl blir redo att sälja - nästa gång...


Nu ska jag sätta mig i fåtöljen och läsa lite tror jag. Passa på innan det är dags att börja förbereda maten. Ah, skönt med söndag.



Av Jessica - 21 augusti 2009 06:50


Åh, vilken dag och kväll vi fick igår. Soligt, klarblå himmel och underbara varma vindar. Så fantastiskt skönt!


Jag värdade på ryggpasset efter jobbet igår, och därefter åkte jag hem, knackade på hos Xtravaganza och gick med henne och hennes hundar på en promenad. Vi var ute en timma tror jag. Helt ljuvligt!


Jag tränade inte dubbla pass igår, för jag vågade inte riktigt. Det var ju varmt, och cirkelgym kan vara ordentligt jobbigt. Det hade inte känts bra att komma till "mitt" pass, helt genomsvettig och slut. Jag får se längre fram i höst, när jag är mer vältränad, om jag kan köra den kombinationen eller om jag eventuellt kan köra något pass efter ryggpasset istället.


Idag blir det vansinnigt mycket att göra på jobbet, så jag ska åka dit tidigare och jobba undan lite grand - så jag får koll på läget och huvudet ovan vattenytan. Sen tutar och kör vi! =)


Ikväll ska sonen spela match - jag tvättar hans kläder nu - och maken & jag ska hem till Blondie och Merca. De ska visa lite bilder och berätta om Turkietresan som de kom hem från i lördags. Tror nog att det blir lite kortspel och vin också - mysigt!


Av Jessica - 20 augusti 2009 07:02


Jobbar järnet och har jättekul på jobbet å ena sidan - får å andra sidan enorma nack- och axelsmärtor. Jag är megastel och vet inte vad jag ska göra åt det. =(


Längtar efter ett eget hus på landet å ena sidan - gillar å andra sidan enormt mycket att ha max tio minuters cykelväg till stan, tjugo minuters promenad till pendeln, Kungsmässan på gångavstånd, jobbet inom fem minuters bilfärd och alla andra fördelar som ett centralt läge innebär.


Vill å ena sidan ha hundratusentals kronor på banken, för framtiden - å andra sidan vill och kan jag bara leva i nuet. Jag vill kunna njuta av livet, spendera och shoppa när andan faller på - vem vet om man lever i morgon?


Jag älskar en kopp nymalet kaffe till frukosten och trivs med det sociala i att fika tillsammans med familj, vänner, kolleger och kunder å ena sidan. Å andra sidan hatar jag att kaffet är så vätskedrivande, det hämmar mig i min framfart, för jag måste alltid ha en toa inom räckhåll, och måste på pensionärsvis meddela att "Jag dricker inte kaffe efter klockan sex"...


Det hade varit mycket enklare om det inte fanns två sidor av allting och dessutom massa mellantoner. Tänk om allt bara var vitt, glatt, ljust, toppen, enkelt, roligt och vackert; aldrig motsatsen. Skulle jag då uppskatta det lika mycket är väl frågan. Om jag aldrig ser eller märker av den andra sidan kan jag ju inte konstatera skillnaden, eller? 



Av Jessica - 19 augusti 2009 06:37


"One night of passion" tog jag i när jag i drömmens värld körde Singstar med en kompis. Tyckte att det var onödigt att någon annan spelade musik samtidigt som vi sjöng, men kom ganska snart fram till att det var makens mobiltelefon som lät - det var dags att gå upp! Här är jag nu...


Vackert väder, onsdag och ikväll ska jag träna. Vet inte riktigt vad än, men det lutar åt cirkelgym och/eller spinning. På tal om träning; jag har återvunnit (?!) en träningskompis. Jag har ju slitit ut en och annan genom åren, men nu är makens systerdotter på igen, och vill träna massor, typ varje dag. Hoppas att vi kan få ihop våra tider, så vi kan träna ihop så mycket som möjligt. Hon vill träna cirkelgym, spinning och step om inte jag är helt felunderrättad, så chanserna är ganska stora att vi hamnar på samma pass. Kul! =)


Sonen hade haft det bra på skolan igår. Det var hälften killar hälften tjejer i klassen. Han kände inte direkt någon av dem. Dock var det en kille som han spelat handboll med förr, så helt obekanta var inte alla. Men handbollskillen ska eventuellt byta klass, tyvärr. Alla hans kompisar som valt samma program har hamnat i parallellklassen, så byter han inte program byter han förmodligen hur som helst klass. Men det är inga problem - sonen är social och hittar snart någon att hänga med.


Nu är det dags att gå igenom dagens agenda, läsa tidningen och pilla i sig lite frukost. Hoppas du får en fin och bra onsdag! =)




Av Jessica - 18 augusti 2009 20:15


Tack Susanne, för omtanke och lyckönskningar. Sonen är inte hemma just nu, han är och tränar, men självklart ska jag krama honom rejält från dig när han kommer hem! :)


Stressig dag på jobbet! Kul som bara den, men jag har ju f-n ta mej axlarna uppe under öronen! Det är då fasen att stress får mig att bete mig så här klumpigt mot min kropp! Anyone who can offer me a free massage?


Huset var fint, rart och i stort sett som det såg ut på bilderna. Ingen besvikelse där alltså. Många kom på visningen och jag är rädd att priset kommer att trissas upp, tyvärr! Men man kan ju alltid drömma - det är gratis, sunt och tillåtet! Aw, I wish upon a star...



Av Jessica - 18 augusti 2009 06:42


Ja, ja, ja! Det funkade! Kunde köra step igår utan att det gjorde det minsta ont i vaden. Helt underbart! Jag kommer dock inte att köra varenda steppass som finns - som förr - men åtminstone ett då och då, för att få variation på träningen. Så underbart! =)


I natt har jag sovit illa som bara den. Har vaknat hur många gånger som helst. Visserligen har jag inte legat vaken hela natten, men jag har vaknat om och om igen. När klockan ringde kvart i sex trodde jag inte det var sant. Jag ville ju sova mer.


Men så fort jag hoppat in i duschen rättade det till sig - jag gillar ju morgnar ju. Ingen idé att deppa ihop och önska sig tillbaks till sängen. Jag får en ny chans att sova i natt, då får jag ta den.


I eftermiddag ska vi åka och titta på ett hus. Vi har åkt dit några gånger redan och spanat in omgivningarna och exteriören och är intresserade. Idag får vi också möjligheten att se huset inifrån, känna hur det känns och luktar... Sonen ska följa med också. Han måste ju få säga sitt.


Han går förresten på en penicillinkur just nu. Läkaren har konstaterat att han har borrelia. Detta är förmodligen orsaken till att han mått så konstigt på sistone. Nu hoppas vi att penicillinet hjälper mot den här bakterien så att han blir helt frisk.


Det är en stor dag idag för vår familj. Första dagen på gymnasiet för sonens del. Han har blivit vuxen nu, vår lille lintott. Halv tio idag har de upprop i aulan på Lindälvsgymnasiet, och för den som inte vet det har han valt programmet Hotell och Restaurang.


Jag tror det är en riktigt bra utbildning för honom, och vad han än väljer senare tror jag att han får lära sig mycket som han kan ha stor nytta av hela livet. Jag ser själv fram emot lite användbara tips, bland annat för att utveckla mina egna hackningstekniker och min egen matlagning. Jag tror det kommer att bli jättebra och önskar honom verkligen lycka till!


Ikväll har jag satt upp mig på ett spinningpass. Hoppas vi hinner hem från husvisningen så jag kan köra det. I värsta fall får jag ta en vilodag idag, men jag vill helst inte det.

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards