jesson

Alla inlägg under augusti 2009

Av Jessica - 3 augusti 2009 06:54


Tänkte just på dig och Ausa i morse, AMC; att ni skulle tillbaks till jobbet idag, men det blev inte så för din del, alltså. Stackars kille, men skönt att han klarade sig tills ni kommit hem i alla fall... Ska bli kul att se dina bilder sen! =)


Jag hade med mig kameran till Gottskär häromdagen, en av få regnfria dagar hittills den här semestern. Knäppte en del bra bilder på båtar, främlingar, bakverk och annat. På minneskortet hade jag även ett par bilder av hur sonen såg ut med EKG:t kopplat till sig...


Vad hände? Jo, jag satt här och visade bilderna för familjen, Dockan, sonens kompisar och Xtravaganza härom kvällen och utan att ha sparat dem på datorn formaterade jag minneskortet när jag satte tillbaks det i kameran. F-n också! Så idiotiskt dumt av mig. Men det är ju ingen idé att gråta över spilld mjölk, nu är det som det är och det finns inget jag kan göra åt det. Ögonblicken får lagras i min hjärna istället för på hårddisken.


Åh, filmen igår var så rolig! Jag skrattade massor och jag är så glad att ha sett den. David och Peter är helt underbara och det de gör passar min humor helt perfekt!


Idag är jag uppe tidigt. Det har varit en orolig natt och morgon... Sonen var hemma sent och grejade innan han kom iväg hem till sin kompis för övernattning. Sen när jag väl somnat började larmet, som verkar ha ställt sig själv, på tangentbordet låta och då fick jag vela upp och stänga av det.


Somnade om men vaknade lite senare av att det regnade så mycket, och därefter ringde hemtelefonen och väckte mig. Tjugo i sju på morgonen! Förmodligen någon som skulle till Resam, som ringt fel, för så brukar det vara. Jag hann inte fram till telefonen, och det ringde inte igen, men för min del var det lika bra att stiga upp, hämta tidningen och landa här en stund innan jag kryper tillbaks i sängen och läser, denna regniga måndagmorgon. Maken verkar i alla fall ha sovit lugnt igenom det mesta...



Av Jessica - 2 augusti 2009 11:21


Den här spelhålan måste få sig ett namn på bygden snart. Här spelas det nämligen spel som aldrig förr och jag älskar det! I förrgår kväll satt maken och jag bland annat och spelade Touché med sonen och tre av hans kompisar. Så himla kul!


Igår bjöd vi hit Xtravaganza och Mark på middag, men vi fick bara en gäst till bordet, för nu har Xtravaganza tagit kontroll över situationen igen och börjat leva på pulver. Så medan vi andra åt mat låg hon hemma i hängmattan och vilade. Vi ringde hit henne när vi ätit färdigt och så spelade vi -  Kalaha, pokerpatiens och Touché. Därefter blev vi bortskuffade från spelbordet för sonen och några av hans kompisar skulle köra en omgång Touché.


Vi hamnade istället i soffan och bokade biljetter till "Sommaren med Göran". Ikväll åker vi således in till Göteborg med en hel drös folk för att se på film. Apkul! Det blir maken, jag, sonen & Dockan, Xtravaganza, Mark och deras två döttrar.


Funderar på om jag ska be min familj att vi ska åka in till Göteborg tidigare. Fotografera lite, fika och bara strosa runt. Det tycker jag känns som ett bra upplägg för dagen, och så kan vi ta oss bort till Biopalatset lagom till klockan sex, då vi ska hämta ut biljetterna. Ja, så vill jag gärna ha det. Hoppas de andra nappar på mitt förslag. De är iväg på fotbollsträning just nu, men de kommer hem efter ett, så vi har ju tid.


Nu ska jag ta med mig en kopp kaffe och bok, sätta mig på framsidan och läsa ett slag innan det är dags för att göra mig i ordning för dagens utflykt. God söndag!

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards