jesson

Alla inlägg under september 2009

Av Jessica - 12 september 2009 07:19

pussmun

Där ser man AMC, den som söker den ska finna. Du får berätta om det finns många fördelar med dessa mjukvaror eller om jag kan fortsätta leva mitt liv utan dem...? =)


Det ser ut att bli en fantastisk dag idag! Solen skiner, det är knappt nio grader och dimslöjor dröjer siv kvar över golfbanan och Hede. Allting andas lugn och ro och jag blir fylld av energi! Lyckorus!


Igår efter jobbet gjorde jag om min blogg lite igen och jag tycker nog att svart passar mig allra bäst. Maken var inte hemma, för han var i väg på sin brors svensexa. Sonen och Dockan var hemma, och när Idol började kom Dockan ut och satt med mig i vardagsrummet & tittade. Trevligt med sällskap. Så började Kändisdjungeln och Xtravaganza kom hit och tittade på det med mig. Mysigt.


Därefter hoppade vi in i bilen och åkte in till Mölndal, av alla ställen. Vadan detta då? Jo, där pågick Kulturnatta och jag ville gärna gå på Pottebo Dynamites spelning! Kolla gärna in deras sajt - http://pottebo.blogspot.com/ . Duktiga "gubbar" och jag är glad att vi åkte in. Det var mycket folk ute och rörde sig och det känns som att det var ett lyckat evenemang.


När vi kom hem till Kungsbacka strax innan tolv hade familjen somnat, så jag fick inte höra hur det gått på svensexan, men jag har bildbevisen. Vittjade kameran, laddade över bilderna till datorn och satt här och smålog för mig själv i nattmörkret. Snygg svåger? You tell me!


  


Nu ska jag alldeles strax äta frukost. Sen är det spinning som gäller klockan kvart över tio och därefter har jag planerat att gå på Body & Soulmässan här i stan. Nu ska jag nog göra ett litet bildkollage... He he he! ;o)

Av Jessica - 11 september 2009 06:55


Ännu en solig dag väntar utanför. Det var så underbart, skönt väder igår... Hade klätt mig lite för lätt på morgonen, då det bara var åtta plusgrader ute, men sen på dagen, när det var över tjugo grader, var det skönt med capribyxor och kortärmad tröja.


Efter jobbet åkte jag bort till Friskis och värdade och sen tittade vi på TV. Idol är så himla bra - jag gillar verkligen det programmet! Att få se/höra alla dessa talangfulla människor, höra juryns utlåtande och heja på sina egna favoriter. Mmm, det är kul. Men så här inledningsvis, när det är auditions, blir det ibland riktigt pinsamt, tycker jag. En del tror verkligen att de kan sjunga hur bra som helst, och så låter det bara skräp när de väl öppnar munnen. Jag fattar inte riktigt hur de tänker när de söker till Idol. 


Ikväll blir det en lugn hemmakväll - ska bli riktigt skönt faktiskt. Ska försöka komma i säng i anständig tid och verkligen sova ut den här helgen. Inga planerade festligheter för min del alltså. Tid att bara vara. Ser fram emot att vakna vid åtta i morgon, äta frukost och sen cykla bort till Friskis på morgonspinning. Det är ett sånt härligt sätt att börja dagen... Ah, life really is good!

Av Jessica - 10 september 2009 07:07


Det var väldigt trevligt att åka in till Göteborg med AMC igår. Nikon School gav lite ny kunskap, men inte så jättemycket faktiskt. Vi har ju redan gått en kurs några veckor i våras, och där lärde vi oss det mesta av det som sades igår. Tur att man inte kom dit helt novis dock, för då hade man nog haft svårt att hänga med. Nu blev det mest repetition, vilket ju är bra, när man ska lära sig något.


Det var en underbar kväll igår förresten - synd att sitta inne då. Men det verkar faktiskt bli väldigt skönt idag också. Tror jag ska satsa på en liten cykeltur eller promenad ikväll efter mitt värdpass. Låta vinden slita tag i mitt hår, känna frihetskänslan man får när man snabbt kan ta sig från en plats till en annan - utan bilköer, trängsel och parkeringsproblem.


Idag var dagens ros med i tidningen - The Tidning, of course Flört- som maken och jag skickat in för att tacka tjejerna som arrangerat årets cykelfest. Hoppas de ser den, och verkligen förstår hur uppskattat det här arrangemanget är! @>-->---

Av Jessica - 9 september 2009 07:13

solen  

Fint och varmt väder utlovas idag - härligt!

Ikväll ska AMC och jag in till Göteborg och Elite Park Avenue Hotel på Nikonskola! Det ska bli jättekul! Få lite mer kameraspecifika kunskaper hoppas jag nu då...


Maken ska till Borås och jobba och sonen ska spela match. Mycket som händer hela tiden, och framför allt på helgerna. Jag och en kompis bestämde preliminärt i förrgår att vi ska äta middag tillsammans här hemma hos oss så långt fram som den 24 oktober - då hade hon och hennes "gubbe" - och vi - en ledig helg. Igår kom ett mejl från Friskis där det stod att det preliminärt är funktionärsfest den 24 oktober. Hur typiskt är inte det då?! Det har varit dubbelhappenings ett tag nu på helgerna, så då får man välja det man först tackat ja till.


Av Jessica - 8 september 2009 19:20


Ja, så har det blivit ett nytt namn på bloggen och även nytt utseende. Hade inte tänkt vara så kreativ idag, men nu blev det så tack vare att bloggportalen bytt namn, utseende och hela faderullan sen igår. Lika bra det, för Katharsixtynine var ändå ett krångligt namn och förändring är bra emellanåt... Hoppas du som läser gillar det!  Kyss

Av Jessica - 8 september 2009 06:51

Tungan ute Gäller att hålla tungan rätt i mun så här på morgonkvisten. Plötsligt har allting på bloggportalen bytt utseende och bloggagratis heter numera bloggplatsen. Nya möjligheter, men dem hinner man ju inte bli helt uppdaterad på så här direkt en tisdagsmorgon.


Igår var maken och sonen i Bua och spelade match. De vann med 3-1! Yippie! Skrattande Jag var hemma och tog det lugnt. Kände mig inte helt hundra igår, utan tung i huvudet, trött och hängig. Som tur är mår jag bra idag, så det var nog trots allt bara en tidsbaksmälla, som jag befarade innan, inte sjukdom.



Av Jessica - 7 september 2009 17:19


Jag, det vill säga personen bakom Katharsixtynine är alldeles ny medlem på blogipedia. Låt oss se vad som händer nu...

Av Jessica - 7 september 2009 06:48


Tänk vad fort en helg går ändå. Redan måndag - wow, hur gick det till?


I fredags kväll hade vi en lugn hemmakväll, och sen på lördagen gick jag upp tidigt och åkte och körde ett spinningpass. Väl hemma igen började jag förbereda för kvällens förrätt - det blev kavringsnittar med parmesanostcreme med vitt mousserande vin, samt heta räkor med ett annat vitt vin till.


Allting var tvunget att vara väl förberett, för festen började halv fem i Tölögården och halv sex skulle vi ta emot sex gäster hemma hos oss, så det var bara det allra sista vi hann med när vi väl cyklat hem. Vi inledde dock med att hälsa på hemma hos Blondie och Merca. Ett par andra kompisar var också där, och sen cyklade vi tillsammans bort till Tölögården.


Redan när vi kom fram var det fullt ös. En kille stod utanför med gitarren inkopplad och sjöng. Riktigt jädra bra var han! Lätt att komma i feststämning var det och alla var så glada och förväntningarna på kvällen var höga. När vi minglat runt en stund och hälsat på alla fick vi hämta våra kuvert med kvällens destinationer. Därmed gick startskottet och festen var igång!


Hem till oss kom ett gäng glada människor. Ett par var här för två år sen, på cykelfest, då vi bjöd på dessert. Sen var det ett par från Hovås som jag aldrig sett tidigare samt ett par från Lerkil - kvinnan driver en restaurang här i stan, så henne hade jag lite pejl på men inte hennes make. Det var jättetrevligt, och ett gott betyg som värdpar är det väl när gästerna inte vill cykla vidare till varmrätten?


Vi splittrades och maken och jag trampade upp till Fors - killerbacken i år igen... Vi skulle hem till ett par som vi känt några år och dit kom ett par som vi lärt känna då sonen spelade handboll, samt en Friskisledare och hennes make. Vi bjöds på god chili con carne och hade det riktigt trevligt.


Därefter hade vi inte så långt att cykla till dessertstället. Hamnade hemma hos ett par som vi aldrig sett förut. Tio år äldre än oss ungefär, så det är inte så konstigt, man har liksom inte umgåtts i samma kretsar. Dit kom även ett par som haft sin dotter i sonens klass i grundskolan samt ett annat par som jag vagt kände igen från Friskis. Chokladkaka bjöds det på här och t o m jag som inte är någon kak- & kaffebrödsälskare tyckte att den var suveränt god! Toppbetyg!


Sedan rullade vi ner för backen, och trampade bort till Tölögården igen, där alla slöt upp och berättade för varandra var man varit, vilka man träffat och hur man haft det. En del nya bekantskaper hade ju gjorts och det märktes nya konstellationer på dansgolvet bland annat.


Vi dansade på och hade skoj fram till två ungefär, sen tyckte jag det var dags att dra sig hemåt. Maken och jag ledde cyklarna hem och kvart i tre kom jag i säng, mycket nöjd med kvällen.


Igår, när vi vaknat ringde vi Blondie och Merca och drog med oss dem ut på en riktigt härlig långpromenad. Vi stannade till på Karma och tog en kopp kaffe tillsammans med två av cykelfestarrangörerna och deras makar och sen gick vi hem igen. Underbart väder var det och en riktigt härlig dag för en långpromenad.


På kvällen åkte jag till Friskis och körde dett dansafropass. Det har jag testat två gånger tidigare, och det är riktigt härligt, svettigt och roligt. Sen kom jag hem och då hade maken fixat middag som vi intog framför TV:n samtidigt som vi tittade på "Ensam mamma söker". Sen hängde vi en stund till i soffan, men vid tiotiden gav jag upp - det tar på krafterna att vara ute och svira på nätterna...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards