jesson

Alla inlägg under oktober 2009

Av Jessica - 14 oktober 2009 06:54

pussmun  

Tackar Camilla H för kommentaren. <3


Ändrade planer igår: jag åkte inte med till Partille. Kände mig inte alls laddad när jag kom hem från jobbet. Jag är inne i en formsvacka och har en energidipp som heter duga just nu, och jag har ingen aning om varför. Efter middagen igår gick maken och jag ut och gick stadspromenaden i alla fall. Det var en härligt kylig och skön höstkväll. Stannade till på biblioteket och lånade en bok om fobier och behandlingar av dessa, sen satt vi en stund i köket med sonen och pratade om saker som komma skall, bland annat dreamhack och ortopedbesök för hans del. Det var en skön kväll, och jag gick in och la mig och läste tidigt, vilket också innebar att jag somnade riktigt tidigt igår. Gott!


Som det ser ut just nu har jag ett spinningpass på gång ikväll. Jag har inte varit och tränat sen i torsdags, så det börjar bannemej bli dags... Men gäsp, vad jag är trött!

Av Jessica - 13 oktober 2009 06:53

pussmun  

Kära mor, tack för supporten. Att jag är i kontakt med mina känslor, känner empati och är lättrörd är jag stolt över, jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt. Jag får göra mitt bästa på fredag och hoppas att det räcker.


Ser ut att bli en kanondag idag! Det är frost ute, kupévärmaren är turligt nog inkopplad, och himlen lovar sol. Hög, klar och krispig luft skänker mig glädje! Världen är allt bra vacker!


Ikväll är det modevisning på Scruples som gäller. Jag ska dit med svärmor, hennes väninna och dennas dotter. Är inte speciellt sugen, dock. Jo, visst är det kul med modevisning, men jag ska verkligen inte handla något idag. Jag har gett mig själv "köpa-kläder-förbud" - åtminstone fem kilo till! Och att se alla snygga kläder, bli sugen och avstå - det kan bli riktigt tufft... Ugh!


Xtravaganza, hennes döttrar och svägerskans döttrar har landat efter sin Kina-resa och sovit hemma i natt. Ska bli så kul att höra hur de haft det på sin resa! Kollegan, EH, reser till Malaysia idag, på bröllopsresa. Folk är ute och rör på sig vill jag lova. Själv kommer jag inte så långt, men jag funderar allvarligt på att leta upp en KBT-terapeut för att ta hand om mina fobier. Jag vill inte sitta fast i Sverige resten av mitt liv! Tips, någon?

Av Jessica - 12 oktober 2009 20:32


Ikväll har Sångerskan varit hemma hos mig och vi har repeterat "Tänk att få vakna" (Morning has broken), som vi ska sjunga tillsammans på fredag då hennes farmor begravs. Det kändes bra; vi har hittat en tonart som funkar bra för oss båda - G-dur - och vi betonar nu orden på samma sätt och ställen efter att ha kört igenom sången några gånger. Vi ska repetera igen på torsdag... Jag hoppas kunna ge henne styrka på fredag, och om vi går sönder båda två, vilket vi förmodligen kommer att göra, hoppas jag att vi inte gör det på samma gång.

Av Jessica - 12 oktober 2009 06:37

pussmun  

Tackar mor för kommentaren och håller med om båda sakerna; fatet passar perfekt och att spela spel är jättekul! Tackar även för det fina halsbandet och sjalen jag fick igår, när vi var och hälsade på. ThanQ! Glad


Nu är det måndag och det är dags att ta tag i vardagen igen. Jag hoppas och tror på en spännande dag på jobbet, men just nu känner jag mig lite trött och hade gärna stannat kvar en stund till i sängen om det hade funnits möjlighet till det. Det är kolsvart ute, lite regnblött och jag är helt fascinerad av hur fort hösten slog till när den väl kom i år. Tur att det finns gott om ljus att tända...


Av Jessica - 11 oktober 2009 11:20


  


Efter en dag full av förberedelser, städning, handling och matlagning kom våra gäster på precis utsatt tid. Med sig hade de ett fantastiskt betongfat med gjutna dekorationer, växter och ljus; design by AMC. Jättefint! Tackar än en gång för denna fina gåva. Den passade perfekt på vårt lilla bord på framsidan!


Vi åt allihop, sen var det fotboll som gällde, men usch vilken tråkig match! Resultatet blev nedslående 1-0 till Danmark. Jag tycker inte fotboll är det roligaste man kan titta på vare sig på TV eller live, och efter en sådan match som igår känner jag mig alltid bestulen på viktig tid. Tid, som jag kunde spenderat på något annat roligare och viktigare. Där sitter jag i dryga nittio minuter och hoppas att laget jag håller på ska vinna, och efteråt blir jag så grymt besviken om de förlorar... Tyvärr har jag inte förmågan att vända kappan efter vinden och börja hålla på det lag som leder i ett sånt läge, men jag får träna på det inför nästa landskamp kanske?


Resten av kvällen gick i sällskapsspelens tecken. Först tog vi ett par omgångar Chicago och avslutade kvällen med "Så det kan låta". Jag hade en jättetrevlig kväll, maken var glad över den nya bekantskapen och jag hoppas att vi kan göra om det här fler gånger framöver.


Idag är det en regnmulen dag här i Kungsbacka. Jag har legat i sängen länge och läst G-P noga, vi har ätit härlig frukost med ungdomarna och nu ska jag strax krypa tillbaks i sängen och läsa lite ur en bok, medan maken gör klart sin månadsrapport till jobbet och för ner statistiken från träningarna, vilket är hans uppgift. Räknar med att kunna sno till mig en timma till i horisontalläge innan det är dags att åka hem till mor och far... Ah, härliga söndag!

Av Jessica - 10 oktober 2009 08:46

pussmun  

Jaaa, Susanne, fredagar är allt lite extra mysiga. Det känns liksom i luften direkt på morgonen när jag vaknar, när jag kommer till jobbet & träffar kollegorna, under dagen när jag pratar med folk, efter jobbet i mataffären och ja här hemma på kvällen. Som hos så många andra familjer och så många gånger förut står tacos ofta på vår fredagsmeny. Det är snabbt, enkelt, varierbart och supergott! Klockan åtta på fredagar gäller Idol hemma hos oss under hösten. Ovanligt? Nej, vi är som vilken Svensson-familj som helst.


Igår hade jag förmånen att via jobbet få vara ute och fotografera under några timmar. Till vad vill och kan jag inte säga här, men förhoppningsvis blir det synbart inom kort, åtminstone för lokalbefolkningen i Kungsbacka. Jättekul! Jag skulle så gärna vilja lära mig mer om fotografering. Vill köpa ett zoom- och ett macroobjektiv, hitta vackra/ovanliga/spännande motiv och föreviga händelser och ögonblick. Jag vill/måste få skapa mer!


Dagens tigg:

Någon som känner till en bra inte för dyr fotokurs/-utbildning? Någon som har lite olika objektiv till en Nikon-kamera som inte används och vill sälja dem billigt till mig, alternativt skänka mig dem? Håll ögon och öron öppna, mejla mig, slå mig en signal, skriv en kommentar eller påkalla min uppmärksamhet på annat sätt. Jag är idel öra!


Idag ska jag inte träna, har jag bestämt. Jag ville ha en lugn och skön sovmorgon, och det fick jag också. Vaknade 8.20 och kände mig inte det minsta stressad, eftersom jag inte hade något träningspass inbokat. Men just nu är jag väldigt sugen på en timmas spinning, måste jag säga. Det är dock tiotimmarsspinning idag, ett temapass, och vanlige lördagsspinledaren är inte där klockan tio som brukligt, utan idag är det en annan ledare så dags. Då vet jag inte hur det blir, det kan bli en alldeles för våldsam start på dagen, så jag avstår. Ja, man kan alltså spinna alla tio timmar själv om man vill, ingå i ett lag som delar på de tio timmarna eller boka sig som vanligt, timma för timma. Jag hade inte tänkt att spinna tio timmar i sträck! Det hade jag inte orkat och absolut inte haft tid med.


Ser fram emot kvällen, då AMC, hennes make och son ska komma hem till oss och äta en bit mat, umgås och titta på Danmark-Sverige-matchen i fotboll. Sonen, hans kompis, Dockan och Nisse kommer också att vara här ikväll, så vi blir många till bords och det ska bli riktigt, riktigt roligt!

Av Jessica - 9 oktober 2009 06:56


...nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmys ♫


Skönt att det är fredag tycker jag! Ikväll blir det tacos med maken, sonen och hans kompis. Dessutom får vi sällskap av kompisens hund Nisse. De ska bo hos oss båda två över helgen, då föräldrarna reser till Stockholm. Mysigt! Ser framför mig hur vi efter middagen sjunker ner i soffan, tittar på Idol och bara softar. Grabbarna håller sig nog i och för sig i sonens rum efter middagen, men bara att ha dem hemma känns tryggt och mysigt.


Nu är det uppehåll två veckor med ryggpasset på Friskis. Det ska istället bli temapass två torsdagar i rad. Ena veckan blir det cirkelfys, andra veckan line dance. Jag har bett att få vara ledig dessa två torsdagar. Funderar på att sluta som värd faktiskt... Det är så många måsten hela tiden ändå. Aja, jag får se hur jag gör.

Av Jessica - 8 oktober 2009 06:58

pussmun  

AMC, jag tog också fram min bok "Vart är du på väg och vill du dit", skriven av Christer Olsson igår. Men hur inspirerad jag än kände mig av föreläsningen och Christers energi kom jag inte längre än så igår. Jag ÄR ingen kvällsmänniska. Har aldrig varit det och kommer nog aldrig att bli det. Det räcker att jag går in i sovrummet, kryper ner under täcket och lägger huvudet på kudden så fattar min kropp att den ska få ta ett break och hela systemet stänger ner. På mindre än ett par minuter somnar jag. Ingen idé för mig att försöka ligga och läsa på kvällarna, framförallt inte så här på höstkanten/vintern, när det är becksvart ute. Det är dömt att misslyckas.


Igår hade vi ett litet familjeråd, där vi på nytt gjorde upp ett arbetsschema här hemma. Vem som ska vara ansvarig för vad, när sysslorna ska utföras och så vidare. Vi har gjort så här flera gånger tidigare, men ibland behöver man se över rutinerna och göra vissa förändringar. Jag kommer nog aldrig att bli fri från stryktvätten, inköps- och matlagningsansvaret och maken släpper aldrig huvudansvaret för städningen, men sonen har fått lite nya uppgifter som gör honom än mer delaktig i att få allting att gå runt utan att någon ska knäcka sig.


Värda på Friskis ikväll ska jag göra, annars har jag inga planer för vad som ska hända efter ännu en förhoppningsvis spännande dag på jobbet... Hoppas det blir en bra torsdag! =)



Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards