jesson

Alla inlägg under oktober 2009

Av Jessica - 7 oktober 2009 07:15


Tom på energi - så skulle jag kunna beskriva känslan jag har i kroppen just nu. Jag skulle behöva vara ledig, koppla av, stänga av en vecka eller så. Gick på spinning igår, trots att jag kände mig lite halvyr och skum. Trodde först inte att jag skulle orka igenom passet, men så småningom kom det lite extra syre till hjärnan och det började kännas riktigt bra.


Men under passets gång tänkte jag mycket på hur trött jag känt mig det sista. Ska se över mina träningsrutiner bland annat. Kanske begränsa mig till träning max tre gånger i veckan till att börja med. Känner att tiden bara rinner iväg, och det finns dåligt med tid för återhämtning. Allvarligt, när man själv väl börjar tänka så, men skönt att jag ändå gör det innan väggen är nådd. Jag behöver vara hemma mer. Sitta ner ibland och inte köra på i hundra hela tiden...  Även om det är kul saker jag tackar ja till, så innebär det ju en stress att aldrig bara få vara, utan att hela tiden bara göra!


Idag ska jag dock få tanka på med lite energi i form av Christer Olsson från Utvecklingspoolen. Föreläsning på Kungsbacka teater tillsammans med mina kolleger och några kunder. Mycket trevligt. Christer Olsson och Ola Trouvé är klara favoriter sen några år tillbaks. "Du läcker vad du tänker..."


TILLÄGG som svar på mors inlägg: Ja, det är klart att jag vet att maken och du bestämt att vi ska komma till dig och far på söndag. Det var ju liksom jag som planterade fröet. Känner inte du oss (mig) tillräckligt väl för att veta att han inte VÅGAR bestämma sånt över mitt huvud?! He he... Cool


Åh, en grej till: föreläsningen var sååå bra! "Utan tvivel är du inte riktigt klok", visa ord av Tage Danielsson förmedlade av Christer Olsson. Detta är något av det jag tog med mig hem idag. Jag är nöjd, och tror att alla som var där idag håller med om att han är helt magisk!

Av Jessica - 6 oktober 2009 06:42


Ja, det blev hockey med familjen som jag satsade på igår. Tyvärr var det ingen höjdarmatch. Jag tycker Frölunda var fumliga och tama. Tre raka förluster säger väl en del om deras form just nu. Men det hinner vända, och det är ju inte nu de måste vara bäst. De har många matcher framför sig den här säsongen. Mysigt att vara iväg hela lilla familjen var det hur som helst, och bara det var värt en hel del.


Missade programmet "Svenska Hollywoodfruar" igår kväll, men förväntar mig att bli uppdaterad på jobbet idag...





Av Jessica - 5 oktober 2009 06:51


Ännu en helg som passerat och alltså ännu en måndag att sätta tänderna i. Helgen har varit bra. Vi har hunnit med mycket men samtidigt även tagit oss tid för vila. I går gjorde vi inte många knop på dagen. Körde ett par maskiner tvätt, tömde diskmaskinen och tog hand om lite stryktvätt, men tittade en del på TV också.


Så när kvällen kom, och det var dags för cirkelgym på Friskis var det verkligen något som jag kände att jag behövde. Jag har inte tränat på några dagar nu, så jag var laddad och sugen. Blondie, Merca och maken var med. Trevligt med träningssällskap. Maken tog det lugnt, för han har inte tränat på Friskis en enda gång i år (fick det bekräftat genom att årsmedlemskapsavgiften som förnyas varje kalenderår inte var betald) men trots att han var försiktigt tog han slut mitt i passet.


Jag hade också en kämpig timma - ingen bra dagsform - men när passet väl var avklarat klappade jag mig själv på axeln och berömde mig för att jag inte gett upp, fegat ur och dragit ner på motståndet, utan kört på helt enkelt. Var rejält darrig i musklerna efteråt, men TV-soffan välkomnade mig och omslöt mig i en varm omfamning när jag kom hem samtidigt som TV:n levererade "Ensam mammma söker". Väl där och då mådde jag som en prinsessa.


Har sovit gott i natt, men vaknade tidigt i morse. Låg och vred & vände på mig. Ville inte gå upp, utan sova mer, men vissa morgnar börjar hjärnan jobba bra mycket tidigare än kroppen egentligen vill och hänger med på. Nu är jag i alla fall uppe, färdig för en dag på jobbet och sen får vi se vad som händer till kvällen. Jag har ett par olika alternativ. Antingen blir det spinning ihop med Blondie eller step själv (?) innan "Svenska Hollywoodfruar" eller också hänger jag med maken och sonen på hockey; Frölunda möter Luleå i Scandinavium.

Av Jessica - 4 oktober 2009 10:39

pussmun  

Jag har nog världens snällaste människor omkring mig; AMC, Mor, Malin och Camilla - åh, vad goa ni är! Tack för uppmuntran! Glad 

Av Jessica - 3 oktober 2009 08:13


33-25 vann Aranäs med över Kärra i gårdagens handbollsmatch. Vi var på plats, maken, Blondie, Merca och jag. Vi hade cyklat bort till Aranäshallen denna småkyliga, men regnfria, fredagkväll. Först var vi på lite mingel i partytältet på utsidan, tittade på den fartfyllda, bra och spännande matchen och avslutade sen sportkvällen med en liten bit mat och en öl i partytältet. Över 630 personer var vi i publiken och det är ju bra uppslutning får man säga. 


Vi cyklade vidare till Naam, där Merca och en utsvulten Blondie beställde mat, sen stod vi på torget en liten stund och lyssnade på Titiyo och någon snubbe, som jag inte har en aning om vem han är. Men det var för kallt för att vi skulle kunna stå ute någon längre stund så vi trampade strax hemåt och var som ispinnar när vi väl kom hem.


Idag regnar det och hela världen är grå. Det matchar min sinnesstämning just nu ganska väl måste jag säga... Jag ska nämligen sluta sjunga! Fick besked från Friskiskören att jag inte kommit med och jä-lar var det sved! Mitt ego har fått sig en rejäl törn. Av 90 sökande har de valt ut 40 och jag är INTE en av dem!


Lull-lull i mejlet om att det inte behöver bero på att min sångröst inte räcker till. De hänvisar till att urvalet skett för att balansen av de olika stämmorna ska bilda en helhet och dessutom vill de att kören i viss mån ska återspegla föreningen, dvs. en bred blandning av olika människor. I mejlet står det också att en personlig motivering inte kan ges till alla och avslutas med: "Skulle det bli aktuellt att utöka kören så hoppas vi att du söker igen!" Näe, jag skulle inte tro det! Nu är det färdigsjunget för min del och jag lägger nog sången på hyllan för all framtid!


Idag ska vi ha kalas! Fira sonen en gång till. Lite fika ska vi ordna med här i eftermiddag och det ska bli riktigt trevligt. Gå här inne, när det regnar så dant ute, bland tända ljus och festklädda vänner. Det blir nog en bra lördag trots allt!


Av Jessica - 2 oktober 2009 07:14


Kanontrevlig after work hade vi igår! Champagne, läcker pastasallad och plockmat från Peter Niclas, som ju snart inte längre kommer att finnas kvar, härligt sällskap, många goa glada skratt, gott vin, rolig musik quiz - vilken mitt lag vann - men ett alltför tidigt slut på kvällen. Fast det är ju en dag idag också, och så sett var det skönt att komma hem vid niotiden.


Tittade på TV en stund innan det var läggdags, och usch vad jag blev tagen av "Inlåst" på TV4. Killar, i samma ålder som min son, som hamnat i klammeri med rättvisan och själva valt att prova på ett liv i fängelse. Åh, vad jag hoppas att deras visit i fängelset kommer att få dem att välja en annan väg än den de nu börjat vandra på i livet...


Somnade gott strax efter nyheterna på TV, men sen har jag sovit lite oroligt i natt. Världens åsk- och blixtoväder drog in över Tölö igår. Det mullrade, small och himlen lystes upp av rejäla blixtar, men det kom inget regn under den tiden jag var vaken. Ser ute nu att det kommit en del regn senare under natten, men just nu är det fint väder. Får passa på att njuta av det idag, för i morgon ska det tydligen bli riktigt busväder igen.


Ikväll spelar Aranäs herrar hemmamatch (handboll), och maken frågade igår om vi skulle gå och titta på matchen tillsammans med Blondie och Merca. Det låter som en kul grej, så det blir det nog att vi gör denna fredag kväll. 

Av Jessica - 1 oktober 2009 06:57


Måste jag ge mig ut i blåsigt ruskväder denna morgon?! Det är nästan så jag vägrar! Tänk vad skönt att få sitta inne med tända ljus och bara kura istället för att behöva gå ut och frysande försöka hålla ordning både på jacka och fladdrande hår. Nej, jag vet, jag ska inte klaga. Antingen bor man här och gillar läget, eller också får man flytta till ett varmare land!


Läste på min mors blogg att hon och far ska få hjälp med sina matinköp framöver, och det kändes jättebra ända tills jag läste en artikel i dagens tidning. Hur kan ett företag - som tagit på sig uppdraget att handla åt människor som har det svårt att själva ta sig ut - med att leverera mat som går ut dagen efter och ta 4 kronor mer betalt för en tidning än normalt?! På alla tidningar som jag köper står det ett pris tryckt på förstasidan, inte f-n ska man behöva betala mer än det som står där? Det är dyrt nog som det är, och de som behöver denna hjälp är oftast inte de som har högst inkomster här i samhället! Skandal!


Efter jobbet idag blir det after work. Yay!

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards