jesson

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Eksjöbesök, Liseberg, FC Barcelona & Anders

Av Jessica - 30 november 2009 06:39

  

Då vet man alltså vad det blir för väder på julafton - kallt och fint! Här regnar det nämligen och är rejält blött idag, på Anders-dagen. Och inte för att jag ska börja härma mor min, men idag är det läge för ett gammalt ordspråk även på min blogg: "Anders slaskar - julen braskar" och tvärtom. Det stämmer tydligen endast i c:a 50% av fallen, så ett särskilt tillförlitligt sätt att förutspå väder är det inte, men man kan ju alltid hoppas. =)


Sista november idag, första advent igår - nu jädrar rullar det på fort! Dagarna kommer att svischa förbi och så är julen här. Hoppas jag hinner med!


Helgen har också gått fort. Jag kom hem från jobbet i fredags och strax därpå kom våra vänner från Eksjö. Vi åt mat ihop, tittade på Idol, pratade och hade det mysigt och rätt som det var var det natten och dags att sova. Gubbarna satt uppe till tre...


Efter frukosten i lördags åkte vi ner till Åsa där våra gäster fick bekanta sig med Butik Gläntan. Vi gjorde några inköp där, sen åkte vi vidare till Frillesås och Hav & Sand där vi också shoppade lite. Sen bar det iväg in till Göteborg och Liseberg!


Hade en härlig dag där - Eksjö-barnen åkte massa karuseller, vi spelade på hjulen, tittade på alla lampor, bodar och folk. Riktigt mysigt. Dagen på Liseberg avslutades med att barnen åkte skridskor, och plötsligt förstod åtminstone jag att det trots det milda vädret i höst snart faktiskt är dags för jul.


Det blev sen middag i lördags och åter igen satt vi uppe och pratade till sent. Barnen och vi tjejer kroknade först. Gubbarna satt uppe till tre...


Så var det plötsligt söndag, och vi begav oss till Freeport, där det inhandlades en del julklappar och nödvändigheter. Därefter begav vi oss till torget, där det var julmarknad och massa folk. Marknaden är ingen höjdargrej, det är mer det sociala som gör att man återvänder dit år efter år, tycker jag.


När klockan var två på dagen åkte våra gäster hem, dels för att slippa köra i mörkret men även för att deras son skulle hinna hem till träningen. Vi hämtade då upp vår son, som kommit hem från Jönköping och Dreamhack, och åt middag tillsammans med honom på Buffé, pratade om hur han haft det och hade därefter en lugn, skön eftermiddag.


Jag tog mig faktiskt en tupplur på en timma mellan fyra och fem igår, och det var så skönt. Sen var jag redo för Barcelona vs Real Madrid-matchen, som jag tittade på tillsammans med maken och Mark. Kul att Zlatan avgjorde!


Nu är det dags att åka till jobbet, men det är verkligen alldeles SVART ute, kan det vara möjligt att man ska behöva ge sig ut i det här?!

 
 
Ingen bild

Mica

30 november 2009 08:42

En härlig helg, men jag är mycket trött på ordet "mamma", måste kolla om mina barn kan säga pappa!! Kram på dig

 
Mamma

Mamma

30 november 2009 16:54

Älskade dotter!
Blev imponerad av att du hunnit skriva sååå mycket innan du gick till jobbet! Men tackar för att du nu låtit mig få veta hur ni haft i helgen. Bara, bara, bra och det är alltid det jag vill att ni ska ha!!!
Ditt ordspråk ang dagens namn används nog av alla som någon gång hört det tror jag, och jag hoppas också att det stämmer. =D
Har du någon liiiten kommentar att lämna hos mig?
*Bönar och ber*
Puss å kram!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanne

30 november 2009 22:56

Härligt när goa vänner kommer på besök, man vill göra såå mkt med dom. Ni är ju så fina värdar, måste jag säga!! Ni har fått gjort HUR MKT SOM HELST ju =) Kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards