jesson

Alla inlägg under februari 2010

Av Jessica - 12 februari 2010 07:10

  
Tack för kommentaren, mor, no hard feelings. :o)


Vilken natt jag har haft! Varenda gång jag vänt mig om i sängen har jag vaknat till på grund av smärta i låren. Helt galet! Värsta träningsvärken jag kan komma ihåg, någonsin! Det pinsamma är att jag nästan inte lastade på några vikter alls på skivstången och ÄNDÅ blev det så här illa. Jag tror nästan att jag kunde kört utan vikter över huvud taget och ändå fått träningsvärk! My oh my! Vad har väl fem år på Friskis gjort för min kropp? Nada, uppenbarligen!


Fredag idag, spinning inbokad i morgon bitti. Det ska jag väl ändå klara av hoppas jag. Däremot har jag väldigt svårt för att gå i trappor. Ojade mig ner till brevlådan förut helt i ogjort ärende, för tidningsbudet hade inte hittat till vår brevlåda ännu. Bara att grimasernade av smärta ta sig upp igen. Snopet.


Ikväll blir det mysmiddag med familjen. Fotbollsträningarna är flyttade till tisdag och torsdag, så ikväll får jag sällskap vid grytorna. Sonen har låtit meddela att han och flickvännen ska vara här ikväll och det ser jag som vanligt fram emot.

Nu, dags att fejsa smärtan och bege sig till arbetet. Ha en underbar fredag! =)

Av Jessica - 11 februari 2010 18:32

  

Tackar (trots allt) Moder kär för kommentaren som jag precis replikerat på annan plats. Men va faen... Vad menar du med: "??? Ursäkta...har ni nystädat...har jag missat nå´t ?" Precis som om det nu skulle vara en omöjlighet. Som om vi inte städar?! Huh?! ;o) Nej, jag skojar ju bara förstås, men läs igenom din kommentar igen och säg att jag har rätt - man KAN tolka det så, eller hur? *FNISS* Pusselipuss, mamsen!


Nå, men varför hamnade jag här ikväll igen då? Jo, för det där med att få ett ryck och hastigt och lustigt styra kosan till Friskis för träning ikväll är HELT uteslutet! Kände jag inte av träningsvärken i morse kan jag härmed meddela att det gör jag nuuu! Som bara den, till och med! Jag går som en gammal kärring, eller som att jag gjort något i brallan som jag inte borde. Ao, ao - ajjje! Be careful what you wish for.


Så kan jag berätta för min kära svägerska att jag numera är ägare till en ljuvlig CLEAN-produkt! Det blev inte Warm Cotton, för den kommer ju aldrig (suck) in på Raglady, så det fick bli en Fresh Laundry istället. Men den är ljuvlig den också, och så kan det ju vara bra om jag inte coppar dig rakt av, utan faktiskt väljer en egen identitet. Tack snälla ni för den fiiina presenten!  
 



Av Jessica - 11 februari 2010 07:01

  

Tack för kommentaren AMC, och för igår. Jag känner inget speciellt än, så jag kanske lastade på för lite på min skivstång? Hellre safe than sorry?!


Ja, bilar, bilar - en sån här vill jag allra helst ha:  

Vorsprung durch Technik. Jag drömmer fortfarande om den varje dag. Och den går nog ALDRIG sönder heller!


Idag är det torsdag, det ser ut att bli en vacker dag och det finns hopp om att det ska bli en riktigt bra dag idag! Maken och sonen ska iväg på träning i kväll och själv vet jag inte riktigt vad jag känner för... Har inte bokat in någon träning, men rätt som det är kanske andan faller på och jag får ett ryck, packar väskan och styr kosan bort till Friskis. Eller också tar jag bara en lugn, skön hemmakväll i vårt fina, nystädade hem. Ahhh, i morgon är det fredag!

Av Jessica - 10 februari 2010 06:32

Det snurrar i huvudet - förändringar på gång... Bra eller dåliga? Är inte klar över det än. Jag tänker, letar, undrar, funderar och klurar. Hjälp?!


Och bilen bråkar igen! Nu är det värmen som flippat ut alldeles totalt. Det bara sprutar varmluft ur den. Tur att det är vinter och några minusgrader, samt att jag inte ofta kör några längre sträckor. Kör man längre blir det apvarmt i bilen och jag är så besviken! Bilen är fem år gammal, inte tio eller femton!


Jag fattar inte att man som bilföretag vill bygga skit! Hade jag byggt bilar hade jag gjort det så bra som möjligt - inte så dåligt som möjligt. För min egen heders skull. Jag vill bli förknippad med kvalitet och för att göra ett bra jobb, men vår bil byggdes nog bara för att hålla i tre-fyra år, så länge som garantierna gällde, sen skulle skiten tydligen rasa!?





Av Jessica - 9 februari 2010 06:48

  

Tack själv mamma, för kommentaren. Åh nej, så som du såg fram emot att se Melodifestivalen igår! Tråkigt när man spetsat in sig på något och så blir det inte av... Sonen tackar så jättemycket för gåvan, han blev väldigt glad! När vi kom hem igår kväll gick jag nästan direkt in och la mig, läste en stund och somnade sen gott. 


Jag längtar efter att träna. Det var längesen jag gjorde det nu! Snart en och en halv vecka sen - jisses! Ikväll har jag bokat in mig på ett spinningpass och i morgon tänkte jag faktiskt köra ett pass skivstång/pump. Det var evigheter sen jag gjorde det, och när jag sitter här och tänker på vilken dunderträningsvärk jag förmodligen kommer att få efteråt småmyser jag och ser verkligen fram emot det. Sjuk i huvudet förmodligen, men på något sätt är ju träningsvärken ett kvitto på att man gjort något bra.





Av Jessica - 8 februari 2010 06:42

  

Tack mor, för din kommentar. Jag hade läst att det krånglade på Bloggplatsen, så jag var inte helt oförberedd. Jag  hade tänkt föreslå att jag skulle komma till dig i morgon, tisdag, men förstår nu att det är viktigt att jag kommer redan ikväll.


Idag är darlingen hemma från jobbet, förkylningen har slagit sina klor i honom. Själv mår jag bra men jag har fått ont i ryggen. Jättekonstigt, verkligen. Jag drömde i natt att jag hade ont men var förvånad över hur verklig smärtan kändes. När jag vaknade förstod jag att verkligheten kommunicerat med det undermedvetna eftersom ryggontet var äkta. Har nog legat konstigt i natt, det rättar nog snart till sig.


I lördags kväll tittade vi på melodifestivalen - jag gillade verkligen Olas låt. Om Salems låt tyckte jag sådär, den var rar men ganska tjatig, så jag blev lite förvånad att den gick direkt vidare till Globen.  Maken blev nästan arg över det, han gillade den inte alls.


Sen gick vi hem till Extra och gratulerade henne samt spelade några omgångar sjuan. Det var trevligt men vi stannade inte så länge.


Igår hade jag en riktig slapparedag. Jag låg i sängen och läste hur länge som helst, slumrade till flera gånger och tog mig inte ur myskläderna på hela dagen. Riktigt skönt, men det kanske är därför jag fått ont i ryggen nu; latmasken har börjat krypa i mig...

Av Jessica - 6 februari 2010 08:39

  

AMC, tack för din kommentar - blir det någon öppning ska jag föreslå dig! =) Fiiin väska förresten! ;o)


Lördag morgon och härligt, soligt väder. Har som fjärilar i kroppen och magen gör små glädjeskutt! Igår kunde jag inte blogga efterom jag inte kunde komma in på bloggplatsen. Det kändes lite snopet och tråkigt. Nu verkar dock allt fungera som det ska och ordningen är återställd.


Igår hade jag hand om fredagsfikan på jobbet och eftersom Kentucky fyllde 35 år bestämde vi oss för att samköra. Vi gick ut på lunchen, tog en promenad och avslutade med att köpa ett par morotskakor på Steinbrenner. Han fick välja fritt vad han ville ha - jag äter ju inte gärna  fikabröd, så mig kvittar det vad det blir - och han lyste som solen och var så nöjd! =) En hel korg med blandade, spännande ölsorter gav vi kolleger honom i present, och jag tror inte vi kunde gjort ett bättre presentval. Grattis, Kentucky!


Grattis också Extra, som fyllde 42 år igår! Hipp, hipp hurra!


Efter jobbet igår var vi på after work på Jamas. God mat och trevligt sällskap. Jag har helt underbara kolleger! Alltid massa spännande och ovanliga samtalsämnen, god stämning och glada skratt ihop med det gänget. Jag har sån tur som får omge mig med en så härlig blandning av människor.


När jag kom hem berättade darlingen att han inte mådde bra. Han hade satt sig i soffan, börjat slappna av inför helgen och så flög tröttheten och mattheten, halsont och snuva på honom - helt oväntat.


Hoppas att han mår lite bättre idag, för idag känner jag för att packa in oss två i bilen och åka på en kombinerad shopping-/och fotorunda. Känns som jag har massa inspiration i kroppen och jag mår så bra att hade jag mått bättre hade jag varit tvillingar!


Nu lyssnar jag en gammal låt - "Eventually" med Pink. Åh, vilken bra låt!   



Av Jessica - 4 februari 2010 07:00

Det bestämdes i förrgår att i maj ska det bli det av! Så kul! För dig som inte vet vem Jill är så är hon ett internationellt spiritualistiskt medium och även mediumtrainer. Hon har bland annat medverkat i "Förnimmelse av mord" på TV. Åh, jag ser verkligen fram emot det här! =)

 

Igår blev det en lugn och skön TV-kväll. Jag hade ont i huvudet när jag kom hem från jobbet, så jag kände inte alls för att träna. Det känns liksom inte aktuellt att anstränga sig, hoppa och studsa, ta i och pressa sig när huvudet spränger. Idag blir det nog inte heller av, för maken ska ha bilen till fotbollsträningen och att pulsa genom snön, fram och tillbaks till Friskis, känner jag inte alls för. Jag siktar in mig på lördag morgon, ett spinningpass kvart över tio - ja, det är jag riktigt sugen på!

 

  

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards