jesson

Alla inlägg under mars 2010

Av Jessica - 8 mars 2010 06:53

  

Foto: Jessica Rambäck


En av söndagens bilder, tagen vid Gåsevadholms slott. Det blev fler bilder, både där och vid Li gravfält och jag är jättenöjd med dagen.


Vi köpte söta smycken till makens brorsdotter; ett silverhalsband med Tingeling och två par silverörhängen. Hon tog på sig smyckena direkt, så hon gillade dem uppenbarligen. =)


På kvällen åkte sonen till sin flickvän och sov över där. Darlingen och jag började titta på filmen "Luftslottet som sprängdes", men jag orkade inte titta färdigt, utan vi får se resten ikväll efter fotokursen.


Nu på morgonen är det alldeles mjölkvitt av dimma ute, men jag tycker mig se en skymt av den klarblå himlen där bakom. Det ska bli fint väder, inte bara idag utan hela veckan. Underbart! Nu är senvintern/våren varmt välkommen hit. Jag har vägrat klaga på snön och kylan, för det finns ju ändå inget jag kan göra åt det, men nu ska det bli riktigt skönt med vår, värme, grönska, sol, ljusare morgnar och kvällar... Ahhh, det bara måste bli en bra vår och sommar efter den här stränga vintern. Vi nordbor är sååå värda det i år!

Av Jessica - 7 mars 2010 09:32

Söndag förmiddag, Vasaloppet på TV och fint väder. Idag ska jag fotografera lite har jag tänkt. Det blev inte så mycket med det i fredags. Varken före jobbet, på lunchen eller efter. Men det är fint fotoväder idag också, så det blir nog bra.


I fredags kväll var vi hemma hos Blondie och Merca, åt god pastasallad, drack lite vin, spelade kort och hade en trevlig kväll. Igår sov vi länge, och så hade jag en härlig tidningsmorgon - tre tidningar att plöja igenom - innan jag tog tag i dagen.


Maken och sonen var på första träningsmatchen, på plastgräs, för säsongen mot Lindome GIF, vilken de förlorade med buller och bång: 4-1. Själv var jag hos mina föräldrar ett gäng timmar.


När matchen var slut hämtades jag upp av familjen, vi åkte hem, maken och jag gjorde oss i ordning och sen bar det iväg till Mölndalsfesten på Möllan i Mölndal. Sonen åkte hem till en kompis och spenderade kvällen/natten där.


På Möllan var det musik för hela slanten. Svågerns band från Lindome, Arrowhead, i vilket han spelar bas, inledde  denna afton, därefter tog Adams Eve över och sen spelade Bandit. Vi var mest intresserade av Arrowhead, så när de var klara lyssnade vi på Adams Eve men valde att åka hem strax innan Bandit började spela.


Idag ska jag tvätta några maskiner, vika och hänga tvätt, stryka, planera veckans middagar, skriva inköpslista, handla, fotografera, köpa present till makens brorsdotter, åka på hennes kalas - inte nödvändigtvis i den ordningen - och sen får vi se om det finns tid över till något annat.

Av Jessica - 5 mars 2010 07:00

  

mamma, för kommentaren. Skönt att veta att ni inte fryser längre. =)


Vilken kanondag det kommer att bli idag. Woo-hoo! Himlen är alldeles ljusblå, solen skiner, det är några minusgrader och så är det dessutom fredag. Alla rätt på min lista hittills!


Ikväll ska vi nog träffa Blondie och Merca och det innebär att jag ser fram emot några timmars trevlig samvaro, med lite kortspel och tjôt. Sonen åker nog till flickvännen - åtminstone var det planen igår.


Ska ta med mig kameran till jobbet idag. Hoppas hitta vackert ljus att måla med och något bra motiv på väg från bilen till kontoret och sen får den följa med ut på en lunchpromenad också. Dessutom ska jag iväg till Åsa i eftermiddag, och jag tror nog att jag ska kunna knäppa en eller annan bild då också. Nu kliar det i kroppen och jag är ivrig att få komma iväg!



Av Jessica - 4 mars 2010 17:45

  

så mycket för kommentaren, Mica! Ursäkta mig för det jag ska säga nu, men jag känner mig lite småtyken idag, så jag sticker ut hakan, fyrar av en syrlighet - självklart med glimten i ögat - men bereder mig på en rejäl käftsmäll nästa fredag... Jag antar att ni gråter över förlusten häromkvällen, men inte ska ni göra det, det är ju bara hockey, hrmmm. Och förresten, ni kan ju flytta till Göteborg istället, så "slipper" ni heja på HV.  FRÖLUNDAAA!


Skämt å sido, det ska bli riktigt kul att ses nästa vecka - middag här hos oss innan konserten - hoppas det ska smaka? Det blir du, Kakel, AMC, Krig, maken och jag. Najs, najs. 


Idag har jag fått en härlig inspirationsinjektion tack vare Hjärntillskottseminariet på svenska mässan. Professor Hans Rosling inledde med sin fascinerande animerade statistik gällande världshälsan och jag tyckte hans föredrag var väldigt intressant och tankeväckande.


Därefter fick vi lyssna till en Pehr G Gyllenhammar som tyvärr inledde sitt anförande med att säga att han inte ville vara där, men att han ändå ställde upp. Näej, Pehr, det var ingen bra början, men jag lyssnade ändå till dig, eftersom jag inte sågar folk utan att ge dem en ärlig chans. Du tog dig lite mot slutet, men jag vet inte om jag skulle hoppa jämfota av glädje om någon bjöd in mig till din nästa föreläsning.


Det skulle jag däremot göra om jag fick chansen att höra Kjell Enhager igen! Han avslutade dagens seminarium och han var den största behållningen för mig personligen, utan tvekan! Älskade hans glassboomerang! "Pappa, jag vet att vi inte kan få en glass, men om vi kunde det, vilken sort skulle vi få då?" Ni som hört honom vet vad jag menar, och för er som inte gjort det säger jag bara: försök få tillfälle att göra det, du kommer inte att ångra dig! Applåder från mig Kjell; en kanonföreläsning!


Av Jessica - 4 mars 2010 06:37

Här kommer ett kort-kort inlägg då extra tidig avfärd från hemmet väntar denna morgon. AMC, Ausa och jag ska samåka till Göteborg för vi ska på seminariumm - Hjärntillskott 2010. Ska bli intressant!





Av Jessica - 3 mars 2010 07:07

God onsdag! Solen skiner över Kungsbacka även idag - lovely! =)

Det blev vinst för Frölunda över HV71 igår; 7-3. Jag hämtade upp en ganska nöjd make vid pendeln strax innan tio och sen gick jag och la mig och läste en stund. Jag var verkligen jättetrött igår. Funderar vad det beror på att jag är så trött, det är ju vår på gång och ljuset återvänder..? Jag kanske behöver "tappa" en timma för att komma i fas. Tur att det är dags för sommartid snart!





Av Jessica - 2 mars 2010 20:15

  

mamsen för din kommentar och för erbjudandet om att modella för mig. =) Jag kanske faktiskt skulle ta och komma och plåta din vardag, försöka beskriva och skildra helvetet med lungemfysem och KOL. Man måste ju inte bara ta positiva bilder? Såg vackra bilder på döda människor och krig igår till exempel... Det är inte vackert men bilderna var bra!


Någon mer som vill modella förresten? Jag kan ju försöka ta vackra bilder också! Hör av dig till mig i så fall. Eller om du har någon plats dit du verkligen tycker att jag borde åka för att plåta. Jag tar tacksamt emot tips! Var finns det extra gott fotoljus?


  

Bild: Jessica Rambäck

Ja, "Tölö bud och taxi i ett kör" kanske jag skulle kunna utveckla som affärsidé? Kommer hem efter jobbet idag, maken har redan åkt in till Göteborg och sonen skulle hämtas upp och köras till Hamravallen. Visst, no problem. Hade lite tid över så jag körde först till ICA - handlade middagsmatsingredienser, snus (not for me) bröd och lite annat fissel. Iväg till Hamravallen, släppte av pojken och därefter körde jag hemåt. Tänkte ett ögonblick att det funkar nog med spinningen ikväll. Om jag kör träning 18.30 till 19.30 så hämtar jag sonen sen...


Parkerade bilen på parkeringsplatsen, ställde upp kupévärmaren på instrumentbrädan, kopplade till strömmen och ställde in timern, öppnade bakdörren, lyfte ut handväskan, tog matkassen och där, under ICA-påsen, hittade jag ett benskydd! Men va f-n?! Suck, lastade in handväskan i baksätet igen, kopplade ur strömmen, ner med kupévärmaren på golvet på passagerarsidan och gav mig av. Det blir ingen spinning för mig ikväll, konstaterade jag...


Körde och lämnade benskyddet, VSD - very special delivery, och därefter åkte jag hem och lagade middag, beredd på att åka och hämta sonen halv åtta. Men faktiskt, han ramlade in här medans jag skrev detta inlägget - han fick åka med en lagkompis pappa hem, så jag behövde inte ut köra just då. Sitter nu dock och väntar på nästa körning. Maken ska slå mig en signal när han kommer hem med pendeln från Göteborg. Undrar hur det går för Frölunda förresten? Åh, skönt, Frölunda leder! =)


Nå, nu ska jag plugga lite foto, sätta in materialet i fina nyinköpta pärmar och plastfickor, pyssla och knåpa lite. Aaa, det blir en skön kväll ikväll.

Av Jessica - 2 mars 2010 07:05

Så var då båda fotokurserna igång - yay! Det ska bli så himla roligt!  

Hoppas lära mig massa nytt och utveckla mitt fotograferande. Vi är fem på Kungsbacka-kursen och i min grupp på distanskursen är vi också fem. Här ska fotograferas!


Vaknade till en kall, vacker dag idag. Sju minusgrader och det är fantastiskt ute! Maken ska på hockey ikväll, sonen träna fotboll och jag har planerat att köra ett spinningpass.


Hoppas det går att träna ikväll bara... Igår när jag åkte hem från fotokursen stod det nämligen en brandbil utanför Friskis lokaler. Det stod inte upp några lågor ur byggnaden vad jag kunde se, och det var som sagt bara en brandbil där, så det ska väl inte vara några större problem hoppas jag. Står inget om det på Friskis hemsida än heller, men jag får hålla koll under dagen...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards