jesson

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Eldragning och uteplatsbestyr

Av Jessica - 25 april 2010 12:50

Vi hade en mycket trevlig kväll hos AMC och Krig igår. Åt god mat, myste och spelade spel. En riktigt bra kväll var det, tack kära vänner. =)


Idag har Merca kommit hit för att hjälpa oss dra el på baksidan. Detta för att vi av svägerskan och svågern fått en markis,  vilken maken monterade igår. Tack snälla, underbara ni för den - den blev kanon! Vi ska byta markisväven, så vi får samma som på framsidan, men den funkar som den är så länge. När Merca började greja frågade han om vi skulle ha belysning också. Det hade vi inte tänkt i nuläget, men eftersom han ändå är här nu och fixar så tog vi ett snabbt beslut, åkte till Ljusexperten och inhandlade två lampor som vi hoppas ska passa ihop med resten av grejerna, när de väl kommer på plats. 


Vi har nämligen tvingats göra oss av med möblerna vi hade där, eftersom bordet gått sönder och nästa projekt var alltså att fundera ut hur och vad vi skulle göra och vilken stil vi ville gå på. Nu tog vi oss an problemet i bakvänd ordning, kan man säga, men det har vi gjort förr och det har ju blivit bra, så det blir det säkert denna gång också.


Jag tänker närmast på när vi för två år sedan gjorde om allt här hemma förutom hallen och köket. Då inledde vi allt med att köpa en plattis. Inte helt logiskt, men den var bra, till rätt pris och vi skulle ju ändå ha en... Sen målades och tapetserades det, rensades, slängdes och inhandlades nya möbler. Plattisen blev lite kronan på verket, och passade perfekt. Hoppas det här projektet bli lika lyckat.


Som det är just nu har vi alltså en markis, två baden baden-stolar som vi köpte igår och belysning, men inget bord och inga stolar för övrigt. Tankarna som jag har går ungefär så här:


Alternativ 1: En loungeavdelning att sitta och softa i hade varit trevligt att ha. En soffa, ett bord och en eller ett par fåtöljer i konstrotting, stora krukor, en betongbänk och att dekorera med AMC-tillverkade detaljer i betong. Färgskala: grått, svart och grönt.

Alternativ 2: Ett rejält bord i aluminium, grått eller svart, med 6 flerpositionsstolar, så att vi har en riktigt bra matplats för långa, härliga grillkvällar i goda vänners lag. Naturligtvis går även detta att förgylla med härliga krukor och läckra betongdekorationer. Funktionen blir ju densamma som vi haft tidigare, men frågan är om det inte är det mest användbara och förnuftiga att göra...


Nåja, nu börjar solen bryta fram lite grand genom molnen, så när grabbarna är klara på baksidan ska jag nog ta med mig en bok ut, göra mig hemmastadd i baden baden-stolen och bara njuta. Ah, härliga söndag!


 
 
Mamma, svärmor och mormor

Mamma, svärmor och mormor

25 april 2010 16:49

Underbart och gott att läsa, och att att delta i dina/era planer får mitt humör att stiga.
Klart det blir bra till slut...vilken ända ni än börjar i...ni är ju bäst, så då är det klart att allt annat blir det oxå *fniss*.
Puss och kram till er alla tre!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mica

26 april 2010 09:44

Hej, vi har samma delikata problem som ni. Vårat plast bord gick sönder, så nu måste vi köpa nytt till framsida. Sen är det ju meningen att vi ska bygga en altan till baksidan så då behövs det ju möbler dit oxå =) kram Mica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards