jesson

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Fin leverfärg men bråkig kappmuskel

Av Jessica - 27 april 2010 18:43

  

Camilla H, Susanne och mor, tusen tack för ert stöd - det gjorde nog susen! =) Jag var dock felinformerad, det var inte alls magsäcken som skulle göras ett ultraljud på utan man ville kolla lever, galla och bukspottskörtel. Det var inget som såg anmärkningsvärt ut där, och jag hade fin färg på min lever, sa läkaren som gjorde ultraljudet, och det är jag givetvis tacksam för. Vem vill inte ha fin färg på sin lever?


Jag har dock haft lite ont i magen idag, men jag tror det är efterdyningar bara - jag tror att den verkliga orsaken till magsmärtorna har varit stress. Den stressen är numera eliminerad, så nu ska det bara bli bättre! I morgon har jag en tid hos husläkarna, men jag funderar starkt på att avboka den... =)


Nu är sonen och maken på fotbollsträning, därefter följer ett möte och jag är således ensam hemma ett par timmar ikväll. Extra fejsbookade en förfrågan angående en kvällspromenad förut, så när hon kommer hem från Göteborg ska vi gå ut och röra på oss. Härligt!


Jag hoppas att en rask promenad (eventuellt med stavar) kan lindra smärtan i kappmuskeln - ja, för den har spökat hela dagen idag igen! Helt hopplöst och jag blir så TRÖTT på den! Vad är problemet? Här försöker jag leva mitt liv, som vilken frisk, kry och hälsosam fyrtioettårig träningsfanatiker som helst, och så låser sig hela högersidan från skulderbladet upp till hårfästet i nacken. Helt stört! Det får bli linimentstift ikväll innan sänggåendet och sen vill jag inte veta av den här bråkiga muskeln mer!

 
 
Ingen bild

Mica

28 april 2010 09:13

Även den där bråkiga muskeln tror jag är stress. Åk ut till ditt kära havsband och bara andas. Brukar hjälpa mig, men jag får ju vandra ut i skogen titta upp på de mäktiga trädkronorna och bara andas. Härligt!!Även en träningsfanatiker behöver ta det lugnt, kram Mica

 
Ingen bild

AMC

28 april 2010 10:55

försök att stretcha ut den ordentligt, varför inte ett besök hos en massör:)
ser fram emot en trevlig lunch på torsdag, med duktiga servitörer:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards