jesson

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Ny fas i livet

Av Jessica - 29 april 2010 17:23

  

för skället mor. ;o) Det var dock helt obefogat - det var ju idag som vi planerat in ett lunchbesök hos sonen på restaurangskolan, inte igår. Tyvärr var det dock fullbokat, så det blev inget av. AMC och jag köpte lunch på Garlic istället... Annars hade jag förberett sonen på att jag skulle ha kameran med mig för att fotografera både mat och personal, så allt var riggat och klart, men p g a att restaurangen var stängd igår och många bokade om från igår till idag var det fullbokat direkt i morse... Vi hade inte en chans. 


Nå, nu är det dags att förklara för alla som inte redan vet om det: Jag har slutat på mitt jobb! Idag gjorde vi klart allt, skrev papper, lämnade tillbaks nycklar, larmkort och mobiltelefon. Det är inte självvalt, att jag slutar, men jag är ganska nöjd ändå faktiskt. Nu ska jag plugga igen! Om tre veckor beräknar jag vara igång med att läsa lite förberedande kurser och till hösten ska jag läsa Grafisk Design i Göteborg. Det kommer att bli toppen tror jag!


Nästa fredag ska AMC och jag till jobbet och vara med på fredagsfikan - ja, för AMC slutar också nu - och ha en officiell "avtackning". Det kommer att kännas konstigt, jag har ändå varit på företaget i nästan fem år, men eftersom det är som det är och jag inte kan göra något åt situationen är det bara att blicka framåt som gäller.


En ny period i livet tar sin början och det ska bli spännande! Nya möjligheter, nya erfarenheter och säkert en massa nya intressanta bekantskaper att göra. Först ska jag dock bara vara ledig, ta dagen som den kommer, fotografera, läsa, sola och njuta av våren! Det kommer att bli så bra!

 
 
Ingen bild

Susanne

29 april 2010 18:03

Grafisk design ! Låter ju som klippt och skuret för dig. Tråkigt naturligtvis med "jobbet", men det förde ju med sig något ÄNNU bättre! Härligt! Jag känner att 2010 äroch förblir ett kanon-år.
Kram

 
Kära mor

Kära mor

29 april 2010 19:20

Ursäkta, förlåt, undskyld...förivrade mig lite ;o)
Det var ju synd att ni inte fick något bord, men ni kan ju gå en annan dag nu när ni disponerar er tid efter eget behag =D
Säkerhetskoden för att skicka kommentaren var "nuet"...festligt med tanke på det nya som väntar er nu =)
Puss och kram!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

åsabo

30 april 2010 07:44

Hej!
Måste ju välkomna dig till studentlivet!!!
Oj då lite chockerande var det ju ändå, men vad spännande för dig. Nya möjligheter i livet är aldrig fel, och grafisk design låter ju perfekt för dig.Lycka till!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards