jesson

Alla inlägg under april 2010

Av Jessica - 23 april 2010 18:29

  

till er, mor och Mica för lämnade kommentarer. Rätt uppfattat mor, du fick en kopia på mejlet jag skickade till hembygdsföreningen. Vad då säger ni andra, men vi hittade en gammal sjal från 1800-talet hemma hos mamma igår: En kyrksjal som tillört min mormors mormor, Anna Charlotta "Lotta" Arvidsdotter född 1864 i Boås, Torup, Halland. Synd att ha den hemma undanstoppad i ett skåp om någon har användning för den tycker jag. Den är jättevacker!


Idag är det fredag, jag har tränat cirkelgym och spinning, handlat och sitter nu här i soffan och väntar på att maten ska bli klar. Ska se om den lagar sig själv - eller hur det funkar när man bara sätter sig i soffan och väntar...?  Jag veeet inte, gör ni? ;o)




Av Jessica - 22 april 2010 17:21

  

för kommentaren och ditt uppmuntrande stöd, Mica. Tänk att du inte visste att jag är gammal amatörskådis - jag trodde du kände mig utan och innan. Kul ändå, att jag som tycker att jag är som en öppen bok och väldigt lätt delar med mig av mig själv till alla inte har sagt något om detta under de fem år vi umgåtts. Även jag har alltså mina små hemligheter.  

 


Något indoor walking-pass blev det inte för min del igår kväll för jag hade galet ont i Trapeziusmuskeln, kappmuskeln. Kunde nästan inte röra huvudet utan att oja och aja mig. Jag fick vila mig istället, tog på linimentstift och i morse när jag vaknade var smärtan som bortblåst. Härligt! =) Det innebar att jag kunde rusa runt Kungsbacka med mina stavar även denna morgon innan det var dags för en välbehövlig dusch, en kopp kaffe och god frukost.


Pratade med revymusikern igår igen och han vill verkligen att jag ska vara med till hösten... Jag lämnade beskedet att de kan räkna med mig som någon sort resurs, men att jag inte är säker på att jag längre har ett behov av att stå på scen. Vi får se vad som händer.


Ikväll är sonen och maken på fotbollsträning, jag ska greja lite med mina bilder, tror jag, och sen är det dags för säsongsavslutningen av "Sveriges värsta bilförare".

Av Jessica - 21 april 2010 06:22

Mor, Lollo och Åsabo, för kommentarer och stöd
  

Onsdag morgon redan och det ser ut att bli en fin dag. Igår kväll gick jag och la mig tidigt och läste. Det var fotboll på TV, vilket även denna gång innebar att Mark var här hos maken och bevittnade denna oerhört viktiga sporthändelse; Inter - Barcelona. Resultatet blev förstås 3-1 och jag tror inte det var riktigt vad grabbarna räknat med.


Ikväll blir det indoor walking för min del, kvart över sex, och det ska bli jättehärligt. Jag är verkligen superglad över att ha kommit igång med träningen igen. Den är en lunga i tillvaron; svår att vara utan!

Av Jessica - 20 april 2010 18:25

Inledde även denna morgon med en powerpromenad på en timma. Utrustad med stavar och med musik i öronen svischade jag gångbanorna fram. Från Tölö, bort till Gårdskulla, stationen, förbi hotellet, Kungsmässan, McDonald's, Lindälvsskolan, Storm- & Östanvindsgatorna, Trivas och så vidare hem längs tvärleden och upp på Kallkällevägen gick rundan denna morgon. Ah, så skönt! Bra start på vilken dag som helst!


Helt apropå; här kommer en bild från förra helgen, då jag var ute på en fotorunda i Gottskär, Lerkil och Vallda. Många såna här ljusa, härliga, lugna, stilla kvällar ser jag fram emot nu - åh, det är magiskt med vår!

 

Lerkilsbåtar i kvällsljus


  

Foto: Jessica Rambäck


Igår kväll, när jag var på fotokursen, fick jag ett minst sagt oväntat telefonsamtal; 2003, ringde och ville ha tillbaks en skådis! I luren hördes en röst från det förflutna som frågade om jag ville spela revy igen! Kunde inte prata då och där, men jag blev minst sagt väldigt förvånad och överraskad av detta samtal. När jag kommit hem från fotokursen ringde jag upp och så åkte jag och träffade flera stycken ur det gamla revygänget. Plötsligt var det som om ingen tid gått, alls...


Smickrande att bli tillfrågad, men kan den här gamla båten verkligen flyta? Ja, inte den som är på bild här ovan alltså - den ser vi ju att den flyter alldeles utmärkt - utan amatörskådisen i mig? Jag vet inte hur jag ska göra. Jag har läst igenom några nummer, pratat med Extra samt ringt upp Ability, som ju också var med då det begav sig sist. Han blev eld och lågor. Det passar honom jättebra att det här dök upp just nu, men som sagt, jag vet inte hur jag ska göra själv...


Här är i alla fall ett par bilder från 2003:

  

  

  


Av Jessica - 19 april 2010 06:18

  

Helgen har bjudit på fint men väldigt blåsigt väder. Idag däremot är det alldeles vindstilla och det ser ut att bli en kanondag! Kan man bli annat än glad?

Cirkelgym står på dagens träningsprogram men jag tror nog helt säkert att jag ska hinna med åtminstone en liten promenad också.

Fotokurs blir det också ikväll och till denna veckan skulle vi bland annat fundera på en fotoserie. Jag har tagit fram några bilder till en marin serie, får se om jag är rätt ute eller om jag behöver tänka om.

Jag har funderat en del när det gäller det här med fotograferingen. Vissa av mina bilder blir jag själv så himla glad av att se, vissa tycker jag mycket om färg- och eller formmässigt, och jag vill gärna dela med mig av dem! En utställning någonstans hade varit fint, känner jag. Jag behöver skaffa mig lite mer självförtroende bara, vända på rätt stenar och öppna rätt dörrar... Det är en spännande tanke, och är det rätt tanke, faller alla pusselbitar säkert på plats så småningom.


Läste nyss följande på kaela.bloggplatsen.se: 

 

"Ge aldrig upp

Margaret Mitchell trodde så starkt på sin nyskrivna bok så att hon fortsatte att skicka den  till olika förläggare trots att hon fick nobben varje gång. Men skam den som ger sig.
Slutligen accepterade den 33:e förläggaren att publicera den.

Bokens namn?

”Borta med vinden”, som kom att ligga till grund för filmen med samma namn.
Den har blivit en av filmhistoriens största succéer."


Hmm, en bra tanke att ta med sig när det nu har blivit dags att ta tag i denna måndag och göra det bästa av den. Hoppas att den för något riktigt bra med sig. Nya möjligheter, spännande möten, bra upplevelser, utvecklande tankar eller vad som helst... Det enda jag vet med säkerhet är att idag är en ny dag och när den här dagen är slut kommer den aldrig mer tillbaks - jag måste alltså ta vara på den idag, sen är det för sent!

Av Jessica - 18 april 2010 12:51

 

min fina mamma för kommentaren! =) Kry och kry dator, det är fortfarande något jävelskap med den, men jag har skickat upp en önskan i universum om en sprillans ny Mac, eller två. Vi får väl se om och när den/de regnar ner. Får akta huvudet bara...
 


Igår kväll var Mark här och tittade på fotboll med maken. Jag satt i köket och tecknade medan de hängde i soffan i vardagsrummet. När matchen var slut spelade vi kort och satt och pratade till långt efter midnatt. Sen gick jag och la mig och läste en stund innan jag somnade.


Idag blåser det rejält ute och någon tur ut till havet blir det nog inte tal om. Jag brukar ju annars trivas väldigt bra där, men jag tror det är för blåsigt där ute idag, helt enkelt.


Jag vill verkligen hitta på något idag, men jag har ingen aning om vad! Jobbigt att ha alla möjligheter men inte veta vad jag vill! Jag kommer nog på något så småningom, men just nu har jag beslutsångest och kan inte ta mig för någonting! Hoppas paralyseringen släpper innan kvällen.

Av Jessica - 17 april 2010 14:25

  

AMC, för din fina kommentar. <3


Idag fyller makens äldsta systerdotter 20 år - så hipp hurra och grattis, lilla gumman säger jag igen. Jag har ju redan sms:at och varit och grattat dig personligen, men tycker du behöver bli omnämnd även här på bloggen. Det är en stor dag idag! Present från oss: presentkort på Systembolaget, så klart, vad annars?! =)


Igår grillade vi som sagt var och det var underbart gott. Sonen och hans kompis var här och åt med oss, och det var en riktigt trevlig kväll. Lite senare kom Blondie och Merca hit och vi satt och pratade och spelade ett par omgångar Sjuan, förstås. Najs även det.


Sonen har nu åkt hem till en kompis och maken är i Varberg på match med laget han tränar. Jag sitter ensam hemma och ska nog fixa med lite bilder, tror jag; eventuellt lägga ut några på Fotosidan och titta på andras alster på några sajter, för att bli inspirerad. Det är inte klokt vad duktiga folk är på att fotografera!


Ikväll har jag inga planer, men det ser inte så ljust ut för min del - det är Espanyol-Barcelona på TV och maken har redan lämnat in en ansökan om tillstånd för att se matchen. Suck, bara för mig att hitta på något annat, men vad? Förslag, någon?



Av Jessica - 16 april 2010 09:19

  

för den snälla kommentaren åsabo - good to be back! =)


Idag strålar solen åter från en klarblå himmel och jag har inte hunnit blogga förrän nu för jag inledde denna morgon med en 55 minuters powerpromenad; intervallgång med stavar. Underbart härligt!


Ja, nu är det fredag och i kväll har jag planerat att vi ska äta grillspett till ungsrostad potatis med morötter och palsternacka kryddad med färsk timjan, salt och peppar. Till det gör jag förstås min egen mangorajasås och en fräsch sallad. Mmm. Naturligtvis blir det ett glas rött till detta och sen hoppas jag att det blir en riktigt skön och bra helg.  Ahh, det är så underbart att leva!


Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards