jesson

Alla inlägg under maj 2010

Av Jessica - 23 maj 2010 18:52

  

Idag har det varit en fantastisk dag! Maken och jag promenerade till Kungsmässan i förmiddags och jag köpte en ny ryggsäck samt en solklänning, ett par vita leggings och en vit body. När vi kommit hem satte vi oss på baksidan och bara njöt av solen och värmen.


Så bakade jag en ny omgång Centerkakor, då maken bad mig så snällt. Eftersom de var väldigt lättbakade gjorde jag det gärna och dessutom ville jag att sonen skulle få smaka på dem också.


Nu är sonen och maken iväg på fotbollsträning, Messis husse har varit här med sina två fina barn för att se om han kunde hjälpa oss med att koppla in skrivaren. Han gick dock bet och plockade med sig den hem för att kolla om han kunde koppla in den hemma hos sig utan problem eller inte... Hoppas han kan spåra var felet är så vi kan få den att fungera så småningom. Hoppas, hoppas!


Jag har nyss kommit hem från en halvtimmas cykeltur. Det var så skönt att komma ut en sväng i det underbara vädret och jag älskar verkligen att cykla! Nu är jag redo för att ta det lugnt resten av kvällen.


Ikväll blir det grillat till middag. Hamburgare och halloumiburgare står på menyn och det ska bli så gott. Sen har jag bjudit hit Mark och Extra på en kvällsfika, så de dyker förhoppningsvis upp här runt halv nio...



Av Jessica - 23 maj 2010 10:24

  

till dig Linda för kommentar, hundlån, vacker & väldoftande blomma samt jättefint Pearls for girls-hänge. =)


Igår sov vi riktigt länge - jag kan inte minnas när jag senast hade en sån rejäl sovmorgon. Vaknade först tjugo över nio, när GT-killen ringde på dörren. Sömnen var väl av behovet påkallat, men jag får lite panik när "halva dagen" har gått till spillo så där.


Nåja, jag tog igen det ganska snabbt. Kastade mig in i arbetsuppgifter direkt; laddade en maskin tvätt, körde igång diskmaskinen, dammsög väggarna i badrummet och alla golv. Sen cyklade jag bort till ICA och handlade ingredienser till Centerkakor som jag bakade. När jag var klar med det åkte jag till mor och hjälpte henne.


Jag var hemma igen vid halv sex, duschade och fräschade till mig snabbt. Kvart över sex blev jag hämtad av en taxi och så bar det iväg till svägerskan och svågern i Anneberg. Maken hade varit där och hjälpt till med altanutbyggnad hela dagen, och på kvällen bjöd de på grillat och trevligt umgänge. Taxichauffören som jag åkte med var också väldigt trevlig. Jag gav honom en kaka innan han åkte vidare och lite senare på kvällen sms:ade han ett tack för den goda kakan. =)


Söndag idag och jag har inga planer över huvud taget. Jag kan vara lat och ledig. I morgon börjar AMC och jag plugga och det är slut på dagdriveriet för vår del. Vi kommer att läsa första kursen på fullfart, och det innebär att vi kommer att vara klara med den efter två veckor, sen får vi se vad vi ska läsa för kurser därefter. Det ska bli jätteroligt att börja plugga igen tycker jag.

Av Jessica - 21 maj 2010 06:10

Ah, det känns att jag gjorde bra ifrån mig på gymmet igår. Har träningsvärk både här och där - gottont. =) Det kändes redan igår efter att vi var klara att jag tagit i lite extra och på indoor walkingpasset - direkt efter - kände jag att det sög rejält i benen.


När jag tränat klart tog jag en halvtimmas cykeltur från Friskis förbi Östanvinds- & Stormgatan, Kungsmässan, via Sjöallén, rundade gräsplanerna på Inlag, mot Statoil, förbi brandstationen, ner mot Vallgatan, längs Söderåleden förbi golfbanan och hem. Sen promenerade jag en liten runda innan jag kastade mig i duschen och kände mig så nöjd med mig själv.


Klockan två hade det ännu inte börjat regna, mina sängkläder var torra och redo för ihopvikning, och först en och en halv timma senare brakade världens åskoväder loss. Messi stackarn var så rädd att han gömde sig under ett badrumsskåp och där satt han och skakade och flämtade länge. Han är så skotträdd... Senare på kvällen blev han hämtad av makens kollega och här blev hundtomt och lite ensamt - det har varit en härlig vecka med Messi.


Idag är planen att jag ska åka till mamma vid tiotiden och fortsätta flyttpackningen. Innan dess tänkte jag åka och handla lite gott som vi kan grilla till kvällen. Hmm, får se vad jag kan hitta på. Nu ska jag först läsa klart tidningen och sen ska jag ta tag i den här fredagen på allvar.

Av Jessica - 20 maj 2010 06:29

  

Mica, för din kommentar - det ljusnar nog snart ska du se. =) Om  det kan vara till någon tröst så sa maken just att det ska börja regna här idag klockan två. Han som jobbar ute och är ganska beroende av väder och vind har tillgång till massa olika specialvädersajter, där man inte bara förutspår väder dagsvis utan timsvis. Får se om prognosen stämmer. Jag hoppas det är bra torkväder innan dess, för jag har stoppat sängkläderna i tvättmaskinen och vill hänga ut dem sen, för att lämna plats till mer tvätt inomhus. Det hade ju varit fint om sängkläderna var torra så jag kan vika ihop dem strax innan två då. Håller tummarna...


Igår var som sagt AMC och jag på spinning klockan åtta. Sådär var det passet tycker jag. Ledaren var inte så pushig utan vi fick i stort sett göra hela jobbet själva med att driva på, hitta jävlaranammat och bli taggade.


Efter träningen åkte jag hem, åt sen frukost, gjorde mig i ordning och så bar det av upp till Röshult. Jag köpte med ett gäng flyttkartonger åt mor innan jag åkte dit. Vi fick gjort en del packning, men det är svåra bitar det här. Vad ska man slänga och vad ska man behålla? Ett helt livs minnen att gå igenom och besluta vad man ska göra med. Behålla eller kasta? Jag är själv ganska osentimental och har gått från att vara en samlare till att inte vara det. Bestämde för några år sedan att vi i familjen bara får ha varsin låda minnessaker och det har funkat väldigt bra, faktiskt.


Igår tog jag med mig några minnessaker hem, vilka jag ska gå igenom för att se om de verkligen kvalar in till  min minneslåda. Dessutom fick jag med mig massa fina La Poterie-föremål. Några ska maken och jag behålla själva, resten hoppas jag att svägerskan vill ha eftersom hon samlar på sånt.


När jag kommit hem åt jag en snabb middag, kastade mig upp på cykeln och fräste bort till Gobbanna. Vi var ute och gick en härlig runda på en timma ungefär och det var så roligt att träffa henne igen. <3 Efter promenad, handling och hemcykling tog jag dagens andra välbehövliga dusch och så kom Mark och hans kollega hit strax efter åtta. Spännande grejer på gång där, kan jag säga...  

 


Maken och jag satt ute länge, länge på kvällen. Det var helt makalöst skönt sommarvarmt väder här igår och det gäller ju att passa på att ta till vara på såna kvällar. Mmmm...


Nä, nu är det dags för den här damen att sätta fart. Byta sängkläder, stryka, äta frukost, läsa tidningar och titta på nyheter. Kvart i tio har AMC och jag en dejt på gymmet. Ha en grym torsdag!

Av Jessica - 19 maj 2010 06:33


Igår var AMC och jag på step klockan nio till tio. Härligt!

Hade därefter en skön dag. Var ute och cyklade lite, gick en sväng på Kungsmässan, handlade, fixade mat, körde sonen och hans kompis till och från träningen och sen var jag och hälsade på en representant från hembygdsföreningen; Marianne, på kvällen. Hon hade ringt mig tidigare och bokat ett möte, för hon ville se hur sjalen såg ut.  

  
Mer om sjalen här:

http://jesson.bloggplatsen.se/2010/04/23/2876693-kyrksjal-fran-1800-talet-traning-och-fruktlos-vantan/


Skicket på sjalen var utmärkt och hembygdsföreningen i Kungsbacka har nu blivit ägare till detta vackra minne från förr. Hellre att någon som verkligen vill ha och uppskattar sjalen än att den göms undan i ett skåp där ingen kan se den. Nu är den åter i Halland och jag känner att vi bidragit till att hålla vår historia levande genom denna gåva.


Idag är det kanonväder och jag känner mig förväntansfull. Har dock en ganska inrutad och uppbokad dag, men jag ska nog hinna njuta av dagen i alla fall. Klockan åtta ska jag befinna mig på Friskis för AMC och jag är inbokade på ett spinningpass då.


Efter dusch och träning bär det av upp till mor. Vi ska gå igenom kläder och saker som ska med i flytten. I kväll ska jag träffa Gobbanna och gå en promenad med henne och därefter kommer Mark och hans kollega hit. Spännande dag  med andra ord, och varför sitter jag här?! Det är hög tid att dra på sig träningskläderna, bädda, plocka undan och sen svischa iväg till Kabelgatan 8!


Av Jessica - 18 maj 2010 06:17

  

för kommentar och bekännelse, Ann. <3


I natt har jag sovit som en prinsessa. Vaknade halv sex eftersom maken ställt larmet en kvart tidigare för att hinna gå ut med Messi innan han skulle åka till jobbet. Fin handling av honom tycker jag.


Idag blir det step klockan nio med AMC och sen eventuellt en dejt med Sångerskan. Det är en helt ny dag, det är "Jessica-himmel" och jag känner mig nyfiken på vad livet har att erbjuda idag. Woo-hoo! Vilken häftig känsla det är att leva!


Av Jessica - 17 maj 2010 19:22

Idag ringde de från skolan - det är infoträff nästa måndag klockan 10, sen kör vi! Det kommer att bli några intensiva veckor men det ska bli skoj! Jag gillar att lära mig nya saker och jag är så laddad för det här.


Idag har jag varit hemma nästan hela dagen förutom en snabb sväng till ÖoB och Willys. Dessutom tog jag med mig Messi i bilen och körde till Särö Västerskog där vi promenerade bland sand och berg i ungefär en timma. Härligt var det och ganska folktomt. Vågornas kluckande och saltdoften är som balsam för själen. Snacka om att bara få vara...


När maken kommit hem från jobbet och vi ätit middag gick vi en sväng med Messi tillsammans och vi har fullt sjå att lära honom gå "fot" eller åtminstone få honom att låta bli att dra tills han håller på att tjöva sig. Han är inte så koppelvan och kunde jag, skulle jag gärna låta honom springa lös, men jag känner honom inte så väl att jag vet exakt hur jag skulle hantera situationen om han fick syn (lukt) på någon snygg tik och drog iväg... Det får allt bli koppel och han är ganska läraktig ändå tycker jag; bara några blåsor i händerna och röda skavsår, men det ska väl bli bättre allteftersom veckan går. =)  


Nu ska det strax bli Djävulsrally och jag signar ut för idag - ha en skön kväll. På återhörande imorgon!

Av Jessica - 17 maj 2010 06:32

God morgon, måndag. Jag har inte sovit särskilt mycket i natt och sista gången jag tittade på klockan var vid halv fyra. Sen vaknade jag igen när makens mobillarm gick igång och nu sitter jag här i soffan med Messi vid min sida. Bäst att jag håller mig vaken nu, så jag inte får lika svårt att sova i natt.


I natt satt jag bland annat och chattade med Extra på FB och vi bestämde att vi skulle gå en promenad ihop idag. Jag tänkte vi skulle ha med oss alla hundarna, men nu tänker jag ju på att jag inte har en aning om hur Messi går ihop med Lisa och Alice.


Jag ska alldeles strax gå igenom dagens G-P, dricka en kopp kaffe och sen ska jag ge mig på mammas nya telefon. Den är snygg, den verkar bra och jag tror nog att hon kommer att bli nöjd med den.

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards