jesson

Alla inlägg under maj 2010

Av Jessica - 16 maj 2010 23:37

  

Jag börjar som vanligt med att tacka för kommentaren, mor, och som du redan vet nu har vi fixat både dammsugare och mobil idag. Din nya telefon ligger på laddning just nu och i morgon ska jag lägga in några telefonnummer i den åt dig. Dammsugaren är kanon, så du kommer nog att bli nöjd också. =) Fick dock fel dammsugarpåsar, så dem måste vi byta.


Nu undrar väl alla som känner mig vad jag gör uppe så här dags, men jag kan helt enkelt inte somna. Sov länge i morse för jag mådde inte riktigt bra - typ bakis men utan att ha druckit en enda droppe igår. Det har rättat till sig lite under dagen, men nu är jag inte alls trött. Får vänta en stund på nästa sömntåg eller på att John Blund har vägarna förbi med lite pulver. Får se vem eller vad som kommer först.


Det har varit en bra helg för övrigt. Maken och sonen har varit iväg på cup, vi har som sagt fixat lite grejer för mamma som ska flytta i juni men även hunnit umgås och spelat kort & spel med Sångerskan och Pingis samt varit och hälsat på svågern och svägerskan och firat hennes födelsedag i efterskott. Vi blev bjudna på jättegod mat när vi var där igår kväll och hade det inte varit för att maken skulle upp kvart i sex i morse p g a cupen hade vi gärna stannat längre än vi gjorde, men det var bra den stunden det varade i alla fall. Vi tittade på Sommarkrysset i hop och hade det så mysigt. Mmm... 


I morgon bitti kommer Messi hit - makens kollegas hund. Vi ska passa honom i veckan och det ska bli så trevligt. Annars har jag inga planer för morgondagen, det blir nog en lugn och stillsam dag.


Av Jessica - 14 maj 2010 08:38

  


Igår kom jag inte iväg till Friskis - jag hade bara en reservplats på indoor walkingpasset och när klockan närmade sig och jag fortfarande inte fattat om jag fått en ordinarie plats eller inte skippade jag det och ägnade min fulla uppmärksamhet åt städningen.


Det tog ganska lång tid, men sen blänkte det om alla kranar som var så rena att man kunde spegla sig i dem. Sånt gillar jag! =) Men säg mig, hur kommer det sig att jag, som är så stillsam och försiktig ska behöva städa med dammsugaren ovan..? Den är ju helt kass! Silvertejp över hela dammsugaren och helt lealös. Det är så konstigt men här hemma går saker bara sönder plötsligt och jag fattar inte hur det går till.


Igår kväll gick maken och jag hem till Mark och Extra för en stunds umgänge. Extra kom med den lysande idén att åka och hyra filmen "Paranormal activity", som hon sa att alla pratar om. Den var kuslig till att börja med men sen tycker jag att den flippade ur. Nåja, nu har vi sett den.


Nu sitter jag och väntar på att AMC ska hämta mig. Vi ska till gymmet. Familjen tar bilen och åker in till Göteborg för ytterligare en fotbollsmatch, så då får jag lifta.

Av Jessica - 13 maj 2010 07:20

  

AMC, mor och havregrynsgrötmannen för kommentarer, beröm och tips.


Jag har salt i gröten, havregrynsgrötmannen, så det är inte det som felar - det är helt enkelt inte gott antagligen, men jag ska träna lite till. Skam den som ger sig!


Mor, jag är så glad att du tackat ja till lägenheten men jag har en del huvudbry kring den. Hur och med vad ska vi möblera? Jag hade jättesvårt att somna igår, eftersom jag låg och tänkte på hur vi ska göra det så bra som möjligt för dig där. Åh, jag vill verkligen att det ska bli riktigt bra; funktionellt men ändå mysigt och att allt du vill/behöver ha med dig kommer att få plats utan att det blir för rörigt.


Igår kom den där jävla skrivaren på posten! Glad i hågen åkte jag bort till OK/Q8 och hämtade den, och trodde att en snabb installation väntade. Så f-n heller - det är inte klart än! Ja, nu är det ju säkert inget fel på skrivaren, utan på ägaren, som ni förstår, men åh, vad jag slet med den igår när maken och sonen var iväg på matchen. Den ska ju nämligen gå att ansluta trådlöst och till nätverket så att alla datorer här i huset ska kunna ha tillgång till den. Det GÅR naturligtvis att använda en vanlig USB-kabel, men då är det bara EN dator som kan nyttja skrivaren.


Jag satt i flera timmar och ju mer jag läste i de förbannade instruktionsböckerna - bara det att det finns en separat medskickad tre centimeter tjock manual som heter "Handbok för nätverksfelsökning" säger väl en del - desto argare och mer frustrerad blev jag. Det hjälpte ju inte ett enda något att jag blev  uppjagad, men det är så jag funkar - har inte hur mycket tålamod som helst helt enkelt. Patience is a virtue, jovisst... Jag tänker INTE ägna dagen idag åt att försöka få ordning på skrivaren, det får maken göra. Om han hinner, för idag är det cup i Göteborg.


Jag ska istället ägna en del av dagen åt att städa och senare ska jag köra ett indoor walking-pass om jag kommer med. Står just nu som reserv, men hoppas så klart få en plats. Halv tolv börjar det och innan dess tänkte jag vara färdig med städningen så nu är det bäst att jag sätter fart!


Av Jessica - 12 maj 2010 10:36



Nu har jag varit på gymmet med en AMC. Vi värmde upp 15 minuter på löpbandet, en lagom start på träningen. Sen körde jag mitt träningsprogram som jag inte använt på två år! Hade vissa problem med att komma ihåg hur alla maskiner skulle användas, men jag fick en hjälpande hand av en kille som såg mina misstag. Det gällde en triceps-övning och axelpressen. Snällt och bra av honom att vilja komma fram och justera - då slipper jag ju göra fel och skada mig. =)


Jag är grymt nöjd med dagens träningspass och dessutom kan jag berätta att jag tänkt ytterligare något utanför lådan och gjort något annorlunda idag än jag gjorde igår. Så där helt apropå bestämde mig för att testa att äta havregrynsgröt till frukost idag! Det har jag nog aldrig gjort förr. Tror mamma försökte mata mig med det (och alla andra sorters gröt också för den delen) när jag var liten, men jag spottade bara ut den...


Med boken "Supermat", skriven av Helena Nyblom uppslagen på sidan 98 började jag tappert äta gröten, men åh, det var så hemskt att jag nästan började gråta! Apäckligt, verkligen! Läste vidare på sidan 100 om att havre har en kolesterolsänkande effekt och fortsatte truga mig själv. Jag tog ett par bitar av kiwin, som jag hade kvar efter att ha skivat det mesta av den på mackan och det gjorde det hela något uthärdligare. Men när kiwin var slut fick jag nästan panik, hur f-n skulle jag få i mig resten?


Jag sparade min läckra, supergoda grova macka som belöning och  tänkte: "Den får du äta när du är klar med gröten. Ät nu Jessica!" De sista skedarna gröt var jag tvungen att spetsa med en tesked russin annars hade den aldrig gått ner. Men åh, vad stolt och nöjd jag kände mig när jag väl kom till mackan och efteråt. Jag SKA lära mig att äta havregrynsgröt! Fick tips av AMC om att riva i äpple och strö på kanel, och det kan vara värt att testa. Jag röstar dock ändå på russin och kanske lite kanel. Får se var det slutar...  


Idag fyller makens syster år och har bjudit in till kalas. Hipp hurra! Men sonen spelar match och maken förväntas vara med eftersom han är hjälptränare, så vi får åka och fira henne en annan dag. Jag följer nog med och tittar på matchen ikväll om det inte regnar alltför mycket. Jag hatar att bli blöt och att frysa!


Den där fotbollen ja... På tal om den, så är det Göteborgscupen i helgen. Börjar i morgon och avslutas på lördag. Jag kommer nog inte att hänga där hela helgen, så jag får klura ut något annat att göra.

Av Jessica - 11 maj 2010 08:59

Var och tittade på lägenheten som mamma fått erbjudande om på Signes hus igår, och jag tror det kan bli riktigt bra. Det enda jag opponerar mig emot just nu är att mamma, som ju inte är gammal, trött och borta i huvudet ska tvingas bo med människor som är gamla på "riktigt" - mamma är ju "bara" sjuk och rena ungdomen; 68 år! Jag dokumenterade lägenheten noga och tror att mamma fick en god bild av hur där ser ut, och läget kan man absolut inte klaga på, men ett stort beslut för mamma att fatta är det ändå...


I morse när jag kollade mejlen fick jag en väldigt trevlig överraskning! Jag har vunnit en Canon Pixma MP560-skrivare! Som en skänk från ovan, kan man säga att den här vinsten kom. Vår skrivare har varit kass länge nu, men här kom det alltså en ny som ett brev på posten!


  


Hur vann jag då denna? Genom att jag registrerade mig för Canons och Fotomässans nyhetsbrev, när AMC och jag var på Fotomässan i april. Bland de som registrerade sig lottade de ut nio st Canon Pixma MP 560 skrivare och jag var en av de lyckliga nio! Yippie yay!

http://gbg.fotomassan.se/common/category.aspx?id=10345 
Nu kanske  det kan bli något av den där fotoväggen i vardagsrummet som jag planerat ett tag.


Just nu sitter jag och väntar på att en maskin tvätt ska bli klar så jag kan hänga ut den på tork på baksidan. Jag har inga andra planer för dagen mer än att jag ska köra ett spinningpass halv tolv. Hade faktiskt tänkt att avstå träning idag, men jag har ju tid att träna så varför inte ta tillfället i akt och förbränna lite? Så, nu är tvätten klar and off I go - hey ho, hey ho!

Av Jessica - 10 maj 2010 07:23

Det blev kanonväder igår och jag satt ute och solade en bra stund. Helt underbart! Sen kollade maken punkteringen på cykeln och konstaterade att jag behövde en ny slang, så jag åkte bort till cykelaffären och inhandlade en. När det var gjort, och grabbarna var på match, cyklade jag till affären och handlade. Vilken frihetskänsla det är att cykla - helt grymt!


Idag ska jag ringa kommunen och boka en tid för att titta på lägenheten på Signes hus, som mamma fått erbjudande om. Hoppas den är bra så att mamma kan flytta dit! Hoppas, hoppas!


Sen ska jag träna cirkelgym, förhoppningsvis tillsammans med AMC - om hennes son är frisk, kry och kan gå till skolan idag, vill säga.


Nu är det dags för Nyhetsmorgon och att bläddra klart i tidningen, sen sparkar vi igång den här dagen på allvar! Häpp!

Av Jessica - 9 maj 2010 07:28

 

Katie och mor för era kommentarer.


Det är söndag, familjen sover fortfarande, regnet hänger i luften - lite blått bryter dock igenom molnmassorna här & var - och tidningen är ännu inte läst. Jag sitter och smuttar på min vattenflaska, funderar på om jag ska träna idag eller ha en vilodag.


Det är nog läge för vila faktiskt, jag har redan tränat fem dagar den här veckan och inte haft en vilodag sen i onsdags. Men idag är det ett Zumba-pass som jag gärna skulle vilja prova. Jag har hört att det är så himla roligt med Zumba, och det är ett extrainsatt pass på Friskis - inget ordinarie pass. Men men, det finns en chans till att testa det och det är nästa söndag, så jag kan hoppa träning idag... Ja, så blir det nog, jag tar en träningsfri dag idag. Jag har bokat in cirkelgym i morgon klockan elva - jag får hålla mig tills dess.


För övrigt inga planer för dagen än så länge - en helt blank dag som jag kan fylla med vad jag vill. Ska alldeles strax krypa upp i fåtöljen, lägga filten om benen, noggrant läsa tidningen och därefter ägna en stund åt min bok. Mysmorgon!

Av Jessica - 8 maj 2010 15:26

  

Måste inflika:
Idag hade jag en radannons i tidningen i vilken jag efterlyste en damcykel till ett bra pris. Min är totalförstörd av en ung man som bor på samma adress som jag. Undra vem det kan vara? Hur som helst, jag har verkligen inte haft lust att köpa en sprillans ny cykel, med risk för att den skulle gå samma öde till mötes som den jag redan hade... En dam ringde mig strax efter tolv, vi åkte hem till henne vid ett, tittade på cykeln och slog till, så nu behöver jag inte åka kvast längre, utan kan ta mig fram på min bättre begagnade treväxlade cykel. Ska bara be maken fixa punkteringen som vi fick med på köpet, sen ska här cyklas! Woohoo!

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards