jesson

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Tåliga vänner

Av Jessica - 26 juli 2010 06:23

Det är måndag morgon och maken och jag har varit vakna sen kvart i sex, då vi väcktes av att det knackade på dörren. Det var Kakel som behövde komma in. Jag skickade upp honom till husvagnen igen, efteråt, för jag tänkte att vi skulle somna om. Men icke. Lika bra att kapitulera, tömma diskmaskinen, köra igång tvättmaskinen och komma igång med den här dagen. G-P:n är nu genomläst av oss båda, och morgonens första koppar kaffe är intagna.


Vädret verkar bli fint, till skillnad från igår, då det var grått och regnigt. Förhoppningsvis kan det bli en liten tur till stranden idag, och då hoppas jag ju förstås även att familjen Eksjö vill följa med. Samtidigt som jag mycket väl kan förstå om de vill rulla hemåt efter en veckas campingliv på västkusten, som nu även alltså inkluderar en natt på en parkeringsplats, granne med en pizzeria, i Kungsbacka. Utan uppsatt förtält, och med hela vagnen full av familjemedlemmar, cyklar och saker. Troligen inte ett campingminne de kommer att dra upp som ett av de allra bästa, i framtida semesterskildringar inför vänner och bekanta. Tåliga vänner vi har, ändå. =)


Middagen igår blev dock en succé. Jag gillar ju när det är mycket folk kring matbordet, och igår var vi åtta personer som nöjt mumsade söndagsstek, kokt potatis och läcker senaps- & rosmarinsås.


Igår pratade jag även med AMC, som jag saknat en hel del sen semestrarna drog igång. Hon sa bland annat att hon och hennes familj ska till Bohuslän på tältsemester, tisdag till fredag. Kul! :) Vidare berättade hon att hon och Krig samt ett par vänner till dem ska till Varberg på lördag, för en helkväll med Stefan Andersson... Hmmm, undrar om det finns biljetter kvar? Blir ju lite sugen alltså. Messis matte och husse har sagt att det inte finns mycket som slår Stefan Andersson på Carlstens fästning, men Varbergs fästning måste väl ändå vara en miljö som något sånär kan tävla med Marstrand?


Nå, nu ska jag se om jag kan välja ut ett par bilder från i fredags, och på Messis husses begäran lägga ut dem på fb.

 
 
Ingen bild

Susanne

26 juli 2010 09:00

Uj uj.. Camping & regn... Tur att dom varit nära er, och inte på en campingplats när regnet vräkte ner. Idag blir det ju fint väder=))Hälsa dom så gott. Kram

 
Ingen bild

AMC

26 juli 2010 13:14

morgon stund har guld i mun:)
Jag blev också väckt av sonen och sambon 6.15 som "prov" sov i tältet på tomten i natt.
Ja min första riktiga Camping tur väntar, hmm är lite skeptisk men men vad gör man inte för sin familj. kanske finns det tält med helkaklade badrum och kök:) Får ett bryt så har ju faktiskt mammas kusin sommar hus i närheten.
Skulle vara roligt om ni fick biljetter till Stefan på lördag, men jag går gärna med till Karlstens fästning. Man kan inte få för mycket utav Stefan:)
Kram på dig hoppas verkligen vi ses snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards