jesson

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Utflykt

Av Jessica - 29 juli 2010 07:05

Ah, vi hade en så skön dag i Varberg igår, Sångerskan och jag. Vi åkte ner vid tiotiden, solade och badade, och det var precis så bra där vid kallbadhuset som jag hade fantiserat om, till och med lite bättre. Så skönt i vattnet, ingen tång och bara en pytteliten bäbisbrännmanet som mötte mig i vattnet när jag skulle doppa mig första gången. Är så glad att vi äntligen kom iväg.


På kvällen fixade jag en skål pastasallad, maken köpte kräftor och räkor och så åkte vi två tillsammans med Sångerskan hem till svägerskan och svågern. Där blandades våra skaldjur med deras, kompletterades med rostade brödskivor, rökt makrill, romsås, salladsblad och majonnäs och så mölades det. Jag kastade mig förstås över pastasalladen medan de andra sörplade på kräftstjärtar, grävde i kräfthuvuden, byggde räkmackor och njöt för fulla muggar. Det var en härlig kväll!


Idag ska vi troligtvis åka iväg på någon utflykt med sonen och hans flickvän. Till Helsingborg och vidare till Helsingør är ett förslag, men vi har inte riktigt bestämt oss. Jag väntar på att alla ska vakna, så vi kan konferera färdigt angående dagen. Det såg ut på väderrapporten som att det skulle regna en del idag, så jag vet inte. Vill helst ha sol och uppehåll när man ska göra Danmark på en dag. Kanske hamnar vi någon helt annan stans och det är väl lite det som är semester; att bara göra det som faller en in, när man har lust?



 
 
Ingen bild

Susanne

29 juli 2010 09:18

Underbart Jessica!! "Att bara göra det som faller en in", borde man ha som ett mantra=) Hoppas ni får en go dag!

 
Ingen bild

Mica

29 juli 2010 12:08

Ha det underbart vart ni än beger er, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards