jesson

Alla inlägg under september 2010

Av Jessica - 6 september 2010 07:03

Har kommit hem från morgonpromenaden, smuttar på en kopp varmt välsmakande kaffe och ska strax hoppa in i duschen. Klockan nio ska jag vara på skolan och träffa AMC. Vi får försöka få lite gjort idag även om böckerna inte kommit. Det måste finnas några uppgifter vi kan lösa ändå, resonerar jag. Böckerna ska dock vara på väg enligt godssökningen jag gjorde nu i morse...

  

Av Jessica - 5 september 2010 19:58

  


Ja, så var det söndag, kvällen är redan här och tiden har gått väldigt fort denna helg! I morse gick jag en härlig långpromenad igen. Mmm - ahh! Helt underbart skönt att vara ute och gå, jag tror jag har blivit beroende! Kan tänka mig värre saker att bli beroende av. =)


Efter promenaden hängde jag en maskin tvätt och åkte därefter till mor och hjälpte henne lite grand. Sonen ringde dock och stressade på mig när jag var där, för han ville bli hämtad hos en kompis. På med taxametern (not) ratta ut på "landet", hämta pojken och sen hem för en rask sväng in i duschen.


Sen var det 18-årsfirande i partytältet, vilket vi ju bar över från Sångerskan till Mark och Extra förra helgen, som gällde. Tältet hade stått pall, och orkade alltså med ytterligare en fest. Marks och Extras äldsta dotter var det som blev myndig idag. God mat och trevligt sällskap, men brrr, vad kallt det var! Jag hade först flipflops på mig och korta byxor, men jag fick bannemej gå hem och svida om. Många av de övriga födelsedagsgästerna satt insvepta i filtar och vi mottog tacksamt den ena värmande koppen kaffe efter den andra. Nu blir det en stund vid TV:n och sen är det snart vardag igen...

Av Jessica - 4 september 2010 17:23

Jag gick en härlig långpromenad i förmiddags.  Över 8 kilometer blev det. Jag ville bara inte sluta gå! "Lille-kameran" fick följa med ut på promenaden och det här är några av de motiv jag lyckades fånga på vägen.

Efter promenaden duschade jag och fräschade till mig, ringde mor som med förebråelse i rösten frågade om jag gjort slut med henne, eftersom det var så längesen jag hört av mig. Inte då, sa jag, och så bestämde vi att jag ska komma hem till henne i morgon eftermiddag. (Det är inte lätt att vara alla till lags & göra "rätt", men jag försöker...)


Därefter tog jag en liten tur på stan. Handlade två stycken "finöl" till maken på systemet; Innis & Gunn - en av hans favoriter - hämtade mediciner till mor på Apoteket, handlade lite drycker och karameller till henne på ICA, samt lite natur- & vanligt godis till familjen ikväll. Har ingen aning om hur många vi blir till middagen ikväll, men det vankas smarrig fläskfilé med ost- & senapssås. Mmm. Dags att sätta igång med matlagningen, familjen kan komma när som helst nu.

Av Jessica - 4 september 2010 10:22

Innan middagen igår fixade jag detta lilla bildkollage. Åh, jag behöver nya bilder att greja med, men jag hinner inte riktigt med mig själv. ;) 


Nå, jag satt med och tittade på matchen igår kväll och den var riktigt spännande måste jag säga! Men så är det väl, bara man låter sig uppslukas så rycks man med till slut. 


Solen skiner idag och vädret är kalas! Jag har inte planerat något speciellt för dagen men ska snart ge mig ut på en stadspromenad och lyssna på nästa ljudbok av Mari Jungstedt; "Den farliga leken". Jag ångrar inte en sekund att jag tog hem Storytelappen till iPhonen! Toppklass! 

Av Jessica - 3 september 2010 16:25

Har inte skrivit på ett par dagar, så här kommer en liten sammanfattning: Tränade ett kombipass i förrgår kväll - cirkelgym och indoor walking. Kände mig nöjd med mig själv för att jag klarade av det. Det gick faktiskt riktigt bra - jag kanske inte är så ur form som jag trodde... 


Vaknade dock igår med en vansinnigt ömmande kappmuskel och insåg ganska snart att träning igår var helt uteslutet. Men jag lyckades på något sätt ändå städa hela huset, tvätta, fixa och dona. På eftermiddagen var jag iväg och handlade mat för några dagar och passade på att köpa lite fräscha blommor till det rena och väldoftande hemmet. Rosorna ovan är en av två rosenbuketter som nu pryder köksbordet och bänken i badrummet. Fiint! =)


När maken kom hem från jobbet höll jag precis på att snitta om rosorna och sätta dem i sina vaser. "Jaha", sa han, när han såg vad jag höll på med, och så drog han fram buketten här nedan.
- Har du köpt blommor?, frågade jag då.

- Jo, svarade han, jag tyckte att det kunde vara på sin plats nu när du har städat och gjort så fint hela dagen. Snacka om två själar, samma tanke... Gulligt och omtänksamt av maken, men också ett smart sätt för honom att "komma undan", eller hur?  

 

  

Idag gick jag min morgonpromenad i vanlig ordning, tvättade en maskin tvätt, tog hand om lite stryktvätt, körde sonen till skolan och därefter gjorde jag mig i ordning, åkte till Kungsmässan och träffade AMC för lite shopping och en fika. Mysigt.


Nu ska det snart lagas kalasgod tacolasagne i det Rambäckska köket, jag ska hälla upp ett glas rött och sätta på lite skön musik på Spotify. Det är fredag, maken ligger i badet och sonen spelar spel på datorn i sitt rum. Lugn och ro, men senare ikväll blir det fotboll på TV:n. Mark kommer hit för att tillsammans med darlingen se EM-kvalmatchen mellan Sverige och Ungern. Jag vet inte vad jag ska göra medan de tittar på matchen. Antingen sitter jag med dem och verkar engagerad eller också hittar jag på något annat. Får se hur det blir...
    

P.S Inga webbdesignböcker har kommit ännu, men på måndag bara MÅSTE vi komma igång känner jag nu! Håller tummarna för att de kommer då!

Av Jessica - 1 september 2010 06:52

Dricker kaffe och är alldeles nyss hemkommen från en härligt uppfriskande morgonpromenad. Det var så dimmigt ute att håret blev alldeles vått under promenaden. Njuter av den tidiga morgonen och av mitt kaffe...


Idag blir det troligtvis någon aktivitet tillsammans med AMC. Vi pratade igår om att ta med oss våra kameror och ge oss ut och fotografera. Men vi hade även uppe en tripp till Ullared som förslag. Eller både ock, kanske. Får se vad som händer. Vi skulle höras av och ge oss iväg vid nio i så fall, sa vi.


Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards