jesson

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Teckningar, träning och vinterhjul

Av Jessica - 25 oktober 2010 07:26

Dagen igår ägnade jag bland annat åt att teckna några olika bilder till dagens lektion med CP. Uppdraget var att ta med en svartvit teckning, mitt på en A4:a och så ska vi göra mönster av den idag. Här är mina alster, får se vilken jag väljer:

Innan dess har vi dock redovisning av förpackningsuppgiften för CC. Det ska bli roligt att se vad alla andra gjort med sina produkter.  


Igår var jag så redo för att plocka upp träningen igen. Först var jag ute och gick en promenad, och det var riktigt skönt. Väl på Friskis värmde jag upp med ytterligare 1,5 km promenad på löpbandet, därefter körde jag 24 stationer á 45 sekunder i cirkelgymmet och avslutade dagens övningar med ett jympapass. Jisses, vad jag behövde röra på mig! Flåset är inte vad det varit och när vi stretchade efteråt trodde jag att nackmusklerna skulle brista! Jag väntade bara på att det skulle säga FJOING när jag kom till ytterlägena men som tur var klarade jag mig.


En nyhet på Friskis för mig är att det nya cirkelgymmet är klart. Nu är det dubbelt så många maskiner i salen och dessutom finns en tidlampa mitt i lokalen. Den lyser grönt i 45 sekunder - så länge som man ska hålla på på varje maskin - innan den lyser rött och det är dags för byte. Jättebra måste jag säga. Nu kan man gå ner och köra ett helt pass själv, även om man inte får plats på ett ledarlett pass. Toppen!


Nu ska jag strax ge mig av till däckfirman. Det har blivit dags att sula om bilen inför vintern. När jag bokade tiden för några veckor sen kändes det lite tidigt, men efter förra veckans snöfall känns det helt i sin ordning att nu få på vinterhjulen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards