jesson

Alla inlägg under november 2010

Av Jessica - 3 november 2010 22:48


I ett blåsigt Göteborg var det skönt att smita in i museets magiska salar med alla skulpturer och målningar... Mmm, härlig atmosfär och en bra föreläsning av CC  - som vanligt. Känner mig väldigt nöjd med dagen och kvällen och så var det roligt att träffa AMC & Blomman också, förstås. Nu är det dags att krypa i säng för en omgång meningslöst Bubblespel innan John Blund kommer hit med sin pulverpåse. God natt!

Av Jessica - 3 november 2010 14:45


Har varken haft mycket på min lista eller gjort mycket idag. Jodå, visst har jag suttit många timmar med skoluppgiften "affisch + folder" men förutom det har jag inte presterat något särskilt. Jag har inte promenerat, tränat, tvättat, dammsugit, eller handlat; så helt uppslukad av min uppgift har jag varit. Men nu tror jag att jag är klar. Har nyss mejlat iväg en förfrågan till ett tryckeri vad det kostar att printa ut mina alster och väntar spänt på deras svar. Hur dyrt kan det bli, tro?


Ikväll är det alltså föreläsning av CC på Göteborgs konstmuseum, och AMC och jag ska dit. Hon kommer och hämtar upp mig strax efter fem. Vi hoppas att vi ska hinna ta en kik runt på museet innan själva föreläsningen börjar klockan sju. Blomman sluter nog också upp för att gå en liten runda med oss. Det ska bli riktigt trevligt tycker jag. Är ju lite avundsjuk på underbare PH som har superkoll på alla verk som finns på museet. Jag kan inte minnas när jag själv var där senast, om jag nu någonsin varit där överhuvudtaget, vill säga. Kanske får jag en överdos av kultur denna afton?!

  

Av Jessica - 2 november 2010 11:45

Jaha, så var det tisdag förmiddag på en regnig västkust. Jag har varit uppe och igång sen tjugo över sex i morse. Då drog jag på mig träningskläderna, packade en väska med skor och vatten och promenerade bort till Friskis. Väl där värmde jag upp med en kvarts cykling och sen körde jag 24 stationer i cirkelgymmet innan jag  nöjd promenerad hemåt igen för att till frukost äta mina specialkiwimackor ackompanjerade av en kopp varmt, välsmakande kaffe gjort på nymalda Juncalitobönor.


Mot stryktvättens alla skrynklor och veck gick jag sedan en match vilken jag vann överlägset. Alldeles släta och fina blev kläderna och jag jublade så smått inombords. Nästa projekt var att ge sig på dammsugaren i kampen mot en och annan dammråtta, och även där gick jag segrande ur striden. Livet är gott när det går som man vill! ;o)


Nu ska jag ägna resten av dagen åt att jobba med min affischuppgift, och eftersom allt flutit på så bra hittills ser jag med stor tillförsikt fram emot resten av den här dagen.


Med regnet smattrande mot rutan sitter jag med mitt Yankee Candleljus tänt bredvid mig, en Ramlösa står vid min sida på skrivbordet och på fötterna har jag ett par mjuka, sköna tofflor som jag inhandlade igår. Titta bara, så fina:

  


Av Jessica - 1 november 2010 10:23

I lördags blev det inte mycket shoppat för min del för jisses vad folk det var som var shoppingsugna i Kungsbacka den dan! Freeports parkering var fullsmockad med bilar; jag var där och släppte av sonen och hans kompis. Tur, tänkte jag, att jag inte skulle gå där utan på Kungsmässan. Men oj, på Kungsmässan rådde det likadant kaos och jag blev helt matt av allt folk. Det slutade med att jag bara handlade mediciner till mor och därefter åkte jag hem till henne med dem. 


På kvällen kom Mark hit och tittade på fotboll tillsammans med maken. Jag joinade dem i TV-soffan och väntade på att Extra skulle dyka upp efter bion som hon var på med sin ena dotter och makens systerdotter. Det blev några omgångar Sjuan och sen var det bedtime.


Igår var maken och jag och tittade på revyn. Jag hade med mig kameran och knäppte några bilder som jag lagt ut på Facebook idag. Här, ett smakprov:

Efter föreställningen hämtade vi upp sonen och hans kompis, åkte till Esters och avnjöt en god middag där. Gott, men idag känner jag att det inte var så kalas med all vitlök - jag fixar inte riktigt det... Nåja, det är smällar man får ta - det var ju så bra för stunden. 


Denna vecka har vi höstlov, precis som barnen. Lyxigt! Jag hade tänkt träna tidigt i morse, men min ömma vitlöksmage höll mig hemma. Jag har flummat runt här, tvättat & röjt  lite och samlar nu kraft för att ta itu med affischuppgiften för skolan. Arbetsron vill dock inte riktigt infinna sig och som om AMC kände det på sig sms:ade hon nyss en förfrågan om jag vill komma och fika med henne och hennes son på Trubaduren om ett par timmar. Så det ska jag göra! =) Men först blir det en liten promenad.

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards