jesson

Alla inlägg under december 2010

Av Jessica - 5 december 2010 12:11

Det var en väldigt trevlig kväll igår. Showen var kanon och jag är såld på Lasse Kronér och Stefan Odelberg. Här ovan  till vänster föreställer Odelberg Kronérs buktalardocka, överst till höger framför Sara en låt och längst ner till höger ser vi när en ur publiken blir grundlurad av Stefan och Sara. Jättebra nummer, där alla utom offret fattade hur lätt Stefan, och till och med vi i publiken, kunde avslöja vilket kort han dragit. Humor! 


Det började snöa rejält under kvällen igår och det har inte slutat än. Jag körde lugnt och försiktigt hem, med de många olyckor på E6:an som inträffat tidigare på dagen i färskt minne... Otäckt med så många olyckor på en och samma gång, och speciellt som det inte var dåligt väglag så dags på dagen. Undrar vad som låg bakom.


Idag blir det en lugn dag hemma, med tända ljus, lite glöggmys till kvällen samt avkoppling och vila. En söndag som gjord för att krypa upp i fåtöljen och läsa eller i soffan och titta på TV.

Av Jessica - 4 december 2010 10:01


Så var det lördagen den 4 december och ikväll är det julbordsdags. Yippie-yay! Jag som älskar julmat...?! Men hur som helst, det ska bil kul att gå på fest, det är det ju alltid. =) Ruckmans ligger otroligt vackert vid vattnet och jag ser fram emot showen med Lasse Kronér, Stefan Odelberg och Sara Löfgren. 


Men innan det är dags för fest ska maken och jag ut på lite ärenden, hämta sonen hos flickvännen i Fjärås och i eftermiddag blir det testlagning av en dessert specialkomponerad av sonen. Han har i uppdrag från skolan att göra en egen dessert som han ska presentera på måndag. Vi var och handlade ingredienser till detta igår, och jag hoppas att det blir bra, för annars måste han tänka om, testlaga igen, och det hoppas jag att han ska slippa. Jag har erbjudit mig att hjälpa till i köket, men fått avslag, så jag ska bara lata mig när han stökar runt i köket och sedan provsmaka. Mmm...

Av Jessica - 3 december 2010 14:47

  

Igår blev jag uppraggad av en sällan skådad frestare. Som från ingenstans dök hon bara upp, fröken Slösa, och krävde min fulla uppmärksamhet. Hon lockade, slet och drog i mig tills jag kapitulerade, kröp in bakom ratten och styrde bilen mot 421. Jag hade visserligen funderat ett tag på att åka dit och köpa ett par in ear-hörlurar till min iPhone, men that's it, jag lovar. Jag hade inte tänkt åka vidare till Kungsmässan och fortsätta sätta sprätt på pengar, men jag kunde inte låta bli när jag väl satt igång!


Troligen kom sig detta shoppingsug av att jag insåg hur mycket annat än en bilnyckel man skulle kunna få för 2300 kronor. Eh, va? Jo, det är så här att vår bilnyckel slutat fungera som fjärrkontroll till låset efter att vi lämnat in den för ett batteribyte härom helgen. Grymt irriterande!


Svängde alltså förbi Einarssons för några dagar sedan och där konstaterade de att något hänt med nyckeln samt att det kommer att kosta oss 2300 kr för en ny, programmerad nyckel! Helt fel månad för det, sa jag, vände på klacken och gick ut. Jag fattar inte vad det är för förbannelse som vilar över oss när det gäller den här bilen! Förra året, dagen innan julafton, la ju servon av och nu det här. Varför i december, varför?!


Men idag har jag inte shoppat en endaste pinal - än. Bara tagit det lugnt, tvättat, strukit, promenerat, fotograferat och hälsat på mamma. Jag gick en härlig runda i kylan och tog massa bilder. Det är så himla mysigt med den fina vintern som vi fått!

Av Jessica - 2 december 2010 08:09

Minus 12° just nu och det ser ut att bli en fin dag. Jag har varit vaken sen halv sex; läst tidningen noga, kört igång diskmaskinen, bäddat, kollat mejl & fejsbookat, surfat och ätit frukost. Och så har jag gjort i ordning den här bilden, som får illustrera min glädje över artikeln i dagens G-P om att solande förlänger livet:

...och så äter jag ju förstås mina D-vitaminer varje dag när det inte är sommar & sol

Av Jessica - 1 december 2010 07:27


  

Nu är vi inne på näst sista onsdagen i skolan... Känns märkligt. Vad fort tiden har gått! Om en vecka sitter jag här och ska gå till skolan för allra sista gången. Åtminstone för i år. Vet ju inte vad som händer nästa år. Ska jag fortsätta plugga? Det finns ju så mycket kvar att lära... Starta eget? Eller söka jobb? Många tankar är det som just nu snurrar runt i mitt huvud och jag har inga svar. Men om jag ska fortsätta på temat "min önskelista" kan jag ju fylla på med: "Snälla tomten, jag önskar att du i din säck till mig i år har med ett paket med svar, möjligheter, erbjudanden och insikter." 



Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards