jesson

Alla inlägg under januari 2011

Av Jessica - 16 januari 2011 08:30

  


Sedan igår kväll har det regnat, regnat och åter regnat. Det var väldigt mysigt att krypa ner i sängen och lyssna till hur regndropparna sakta pickade på rutan. Det kändes som att det var våren som kommit hit och knackade på. Lite tidigt att hysa sådana förhoppningar, jag vet, men ändå.


Vi är dock på rätt sida vintersolståndet, halva januari har redan gått och som grädde på moset får vi ikväll njuta av riktigt bra svensk humor på TV. Är inte det glädjande, så säg. Solsidan förgyller och lyser upp vilken dag som helst. Medan vi väntar på att få återse Alex, Anna, Mickan, Freddan och Ove utmanar jag dig med följande lilla test. Vad minns du egentligen från förra omgången av Solsidan?


  

Av Jessica - 15 januari 2011 12:39

 

Ett litet utdrag ur dagens agenda 


I torsdags var jag och packade ner julen hos mamma och hjälpte henne med lite av varje. Det är jobbigt att se hur sjuk hon är men jag får ändå ut så otroligt mycket av att vara med henne, trots att hon inte riktigt "orkar med mig".


När allt det för henne kämpiga är gjort (då menar hon sådant som vi som är friska gör utan att ens fundera!) är det så gott att bara få sitta ner och prata. På riktigt; bara prata. Låta det som poppar upp i huvudet få komma fram. Med mamma har det där alltid funkat så himla bra och jag minns alla gånger vid köksbordet när jag bodde hemma - och även sen jag flyttat hemifrån - då vi satt där och "bara var" i varandras sällskap. Ovärderligt! Min mamma är allt min allra bästa vän! 

  


Dagen igår ägnade jag åt att fissla inför helgen. Jag körde sonen till skolan, småshoppade och handlade lite extra gott att mumsa på till fredagsmyset. När hela lilla familjen var samlad på kvällen blev det tacos och sen tittade maken och jag på Let's dance samt Modern family och därefter rundade jag av med Samantha, who?


När det var slut sov redan maken, för han skulle upp och skotta på Santa Marias tak i morse eftersom det skulle snöa hela natten. Någon som vill köpa lite snö förresten? Jag har hört att den är billig i år! Många som gärna skänker bort den mot avhämtning. Slå min gubbe en signal om du är intresserad - han är mer än trött på snö vid det här laget kan jag säga.


Innan jag rundar av måste jag visa den söta kalendern jag köpt i år:
 


Är man såld på vackra anteckningsböcker, roliga pennor, block, notislappar, och annat kontorsmaterial så är man! Och på tal om det så har jag en toppen-sponsor giveaway att tipsa om på CP:s blogg! =)

  


Klicka gärna här nedan för att komma till min fotoblogg:

  

Av Jessica - 15 januari 2011 09:25

Undrar du vart jag tagit vägen? Jag återkommer snart med ett inlägg, och medan jag filar klart på det kan du läsa den här roliga avigheten:

Jag läste den första gången för många år sedan och minns fortfarande att jag satt vid datorn och nästan inte kunde sluta skratta! Om du vill kan du surfa in på avigsidan och botanisera bland fler roliga grodor. Jag älskar den sidan, språkpolis som jag är! ;o)

Av Jessica - 12 januari 2011 10:55


Igår kom AMC hit. Vi fikade, pratade och åkte även och tittade på den fina Omnibus-utställningen på kulturhuset Fyren här i Kungsbacka. Där fanns många fina verk av diverse hobbykonstnärer, om man nu får lov att uttrycka sig så? Jag blir inspirerad av att se hur många kreativa människor det finns!


Vi passade även på att gå en sväng i biblioteket efteråt och då sprang AMC på en bok som jag verkligen tror att jag behöver läsa just nu! Fort som attan snappade jag åt mig den; förlåt för det, AMC, men jag behöver en spark i baken mycket mer än du, tror jag! =) Du får låna den direkt efter mig, jag lovar!


Jag har hur som helst just nu tusen och en tankar, idéerna bara ramlar ut på pappret när jag försöker skriva ner dem och det känns som att jag måste fokusera, kanalisera och samla mig. Därför letade jag i morse upp och gick snabbt igenom alla de anteckningsböcker jag samlat på mig de senaste åren. I dem har jag skrivit ner massa tankar & idéer allt eftersom de dykt upp. Nu är det nog dags att sammanställa allt i en enda bok, så det arbetet ska jag påbörja idag.

Men innan jag går ut till den väntande högen med anteckningsböcker och kalendrar i soffan måste jag berätta om mina misstankar som väckts de senaste dagarna... Jag tror nämligen att det måste vara någon ny reality-TV-serie på gång som just nu spelas in. Programmet handlar förmodligen om hur trötta äkta makar kan vara på att den andre parten inte gör någonting hemma. Någon som hört något om detta? 


Varför denna misstanke? Jo, den senaste veckan har maken börjat bete sig lite annorlunda... Helt apropå städade han sina garderober häromdagen. Raskt gick han sedan vidare till sina lådor på kontoret. Ordnade, sorterade och slängde. Jag frågade om han planerade att flytta...


Några dagar senare tömde han spontant diskmaskinen en kväll innan han skulle gå och lägga sig. Det hör inte till vanligheterna, men okej tänkte jag, han vill hjälpa till med hushållssysslorna, som mestadels hamnat på min lott nu, när jag är hemma.


Ytterligare någon dag senare röjde han i baren/förrådet och nu igår kväll ställde han sig åter i köket och började plocka ur diskmaskinen. Sådär bara, i en reklampaus! Eh? Vad är det som händer?



Vad TV-serien går ut på? Antagligen att visa att jag ("den dåliga partnern") minsann sitter på arslet i soffan medan han ("den det är synd om") grejar och håller på. Troligtvis filmas vi bara i smyg på kvällarna, inte dagtid då jag ju är ensam hemma och gör allt det där som jag brukar... Men okej, när detta börjar sändas, vet ni att jag redan avslöjat upplägget, alright?! Fnisselifniss! 

  


P.S Maken ställde sig även och städade besticklådan igår kväll. Va? Hur ofta gör man det liksom? Han sa att han ändå inte hade något bättre för sig - ni förstår varför jag är orolig, va?!


Klicka gärna här nedan för att komma till fotobloggen:



Av Jessica - 10 januari 2011 08:52

En riktigt slapp film- och TV-kväll hade vi här igår. Vi såg först den väldigt bra filmen "Slumdog Millionaire" som vi lånat av Polisen och sedan tittade vi på Peter Settmans tävlingsprogram "Minuten" innan vi rundade av kvällen med ett avsnitt av "Morden i Midsomer". Jag börjar på allvar konkurrera med maken om vad som ska ses på TV numera. Det känns ganska ovanligt, för jag är inte den som brukar titta speciellt mycket på TV, men just nu är jag inne i en period då det tillsammans med att lösa korsord roar mig oerhört mycket. Vad maken tycker om konkurrensen ska jag låta vara osagt.

  

Jag läste hur som helst igenom TV-tablån i tidningen redan nu i morse och spetsade in mig på detta:


Men det är ikväll det. Nu först har jag en härligt vanlig måndag till mitt förfogande att spendera hur jag vill. Bland annat ska jag ringa frissan och boka en tid, tvätta, planera veckans middagar och inköp samt handla. Ska även försöka motivera mig till att köra ett spinningpass och dessutom är det ganska fint väder så kanske blir det en liten tur ut med kameran också. =)

Av Jessica - 9 januari 2011 12:47

Vi hade en härlig kväll hemma hos Nickan och Polisen igår. Maten var god, sällskapet var trevligt och som grädde på moset vann jag den långa matchen i Phase10! =) Spelet hade vi redan provat en gång innan, maken och jag, då vi var hemma hos AMC och Krig och då tyckte jag att det var helt okej. Men nu, när vi spelat det för andra gången, känner jag att jag verkligen vill ha ett eget hemma. Jag känner att det är den medlemmen som fattas i vår fina lilla familj av spel.


Idag har vi städat bort det sista av julen och det känns så himla skönt och fräscht. Jag hade en liten dialog med svägerskan på facebook angående det här för en stund sen och det är verkligen som jag skrev där; om man har tomtarna kvar framme nu står de där och fullkomligt råblänger på en! De är inte alls lika trevliga så här års som när man plockar fram dem innan jul. Därför förpassade jag våra tomtar till lådorna, där de får ligga och vila upp sig inför nästa jul, redan efter nyår.


Nu var det alltså ljusstakarnas tur idag och jag är så glad för det. Det hade varit rent ångestframkallande att ha kvar dem i fönstren i morgon, även om de inte ens har några påmålade ögon att stå och blänga på mig med. De blänger ändå, på något konstigt sätt. Någon som kan förklara det? Nå, bort, bort med er och hej då, vi ses i slutet av november nästa år, då ni är sååå välkomna in från förrådet, alla stakar och stjärnor! =)

Av Jessica - 8 januari 2011 16:19

"Get a life" skulle jag inte bli förvånad om du sa till mig och/eller maken om du såg oss nu. Så här ser det nämligen ut hemma hos oss denna eftermiddag... 



Fotbollsnörden i familjen sitter med sitt och Photoshopnörden med sitt. Sonen är på Kungsmässan och fikar med en kompis - now, det kallar jag att ha ett liv! ;o) Men jag är som Ferdinand, jag sitter här och luktar på mina doftljus och trivs ganska bra med det.


Snart ska dock herrarna i familjen iväg på träning, halv sex till sju, och sen ska vi hälsa på Nickan och Polisen. Käka lite tacos, spela ett nytt spel och ha det riktigt mysigt. Låter inte det som en skön kväll så säg?


Nu ska jag slita mig härifrån, gymnastisera hjärnan lite genom att lösa ett korsord eller två och kanske läsa en skvätt. Hur har du det själv denna lördag?

Av Jessica - 8 januari 2011 10:01

   

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards