jesson

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Axelvaddar, pumps & knallblå mascara

Av Jessica - 24 februari 2011 07:10


Maken och sonen har nyss åkt, jag sitter här och myser med en kopp kaffe och tittar på den fina himlen utanför. Det kommer att bli en f i n dag idag!


Jag ska först uträtta några ärenden åt och besöka min kära mor, sen måste jag lösa problemen med bildspelen jag skrev om igår och ikväll har jag ett spinningpass att se fram emot innan det är dags för det galna TV-programmet "Sveriges värsta bilförare". Man blir mörkrädd när man ser hur tokigt de kör men kan i tryggt förvar hemma i soffan skratta åt eländet!


Nu till ett litet bekymmer som jag hoppas att du kan hjälpa mig med...

På lördag ska vi på 70-80-talsfest, maken och jag. Jag har tänkt jättehårt på vad jag ska ha på mig - hur jag ska "klä ut mig" men inte kommit fram till något riktigt bra. Jag har tänkt att det nog borde bli åttiotalsutstyrsel för min del. Sjuttiotalet minns jag knappt, men på åttiotalet hängde jag ju med i modet, var ung och "cool".


Men hur klädde jag mig 1980-1989? Visst, jag minns axelvaddarna, collegetröjorna, de trasiga (sönderklippta) blekta jeansen, pumpsen och den knallblå mascaran som "alla" hade, det hårdpermanentade håret (1984) samt dofterna som var populära men vad hade jag egentligen på mig på den tiden? Hur såg jag ut?


Rotade fram lite gamla skolfoton igår för att få klarhet och med undantag för de röda plastclipsen 1983, frisyren 1984 (då var man tuff - hjälp!) och den lila mascaran 1985 tycker jag inte att jag ser så mycket annorlunda ut idag, förutom att jag är något äldre nu förstås! Och gladare... 

Här är hon, åttiotalspinglan jag utlovade igår kväll!


Har du några bra tips till mig på var jag kan få tag på grejer? Några idéer om hur jag kan vara MER åttiotal än jag var på bilderna? Syntare eller punkare, glamrockare eller ja vad kan man hitta på? Hör gärna av dig till mig om du har någon bra idé.

 
 
Ingen bild

Mica

24 februari 2011 08:07

Jag tycker du och Lars ska gå som glamrockare!! Då kan ni ju ta i ordetligt. Kramen

Jessica

24 februari 2011 09:17

Får nog ta och googla lite bilder och se vad vi kan åstadkomma =) Kram kram!

 
Ingen bild

AMC

24 februari 2011 08:49

vilken tuff tjej. dofterna kommer jag allt ihåg.
killarna hällde hela flaskan mend Karl Lagerfeldt på sig.

Jessica

24 februari 2011 09:15

Ja den doften sitter änna kvar i näsan än... Puh!

 
V a n i l l a

V a n i l l a

24 februari 2011 09:44

Å vad roligt med en 70-80 talsfest som ni ska gå på under helgen !

Och vilka jätte fina bilder på dig från den tiden... typsikt -80 tal får jag ju säga. Och visst kommer nostalgikänslorna tillbaka när man tänker tillbaka på "det ljuva" -80 talet...

Du får berätta sedan vad du hittar för något att ta på er... och du får mer än gärna visa en bild sedan.

http://the-vanilla-blogg.blogspot.com

Jessica

24 februari 2011 15:30

Jodå, det är fler som efterlyst bildbevis så vi får se vad som dyker upp här efter helgen. Hrmm... =)

 
AnetteJ

AnetteJ

24 februari 2011 15:32

Underbara bilder !!!
Man hade ju stora lackskärp i midjan , tänk Pernilla Wahlgren :)

Hoppas få se härliga bilder

Ha det fint :)

http://www.jersmyrs-tillvaro.bloggplatsen.se

Jessica

24 februari 2011 15:45

Ja just det, så var det ju också... =) Jädrar vad snyggt! :S

Ska försöka knäppa lite bilder, jag lovar!

 
camilla

camilla

25 februari 2011 08:44

Ojojoj...vilken prutta!
Ja...ljuva 80-tal!
Det var tider det!
Gud så kul med en 70,80-tals fest.
Hoppas att du finner det du söker. Du kan ju alltid gå in på en second hand affär och kolla.
Lycka till!
Kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

Jessica

25 februari 2011 08:56

=D
Ska ta en kik på stadens second hand-utbud i eftermiddag, tack för tipset.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards