jesson

Alla inlägg under februari 2011

Av Jessica - 23 februari 2011 22:30


Idag har jag jobbat hårt med att försöka lösa några bildspel till Marks och JM:s hemsida, slitit mitt hår och blivit så arg & frustrerad att jag nästan gråtit! Tror det fattas någon viktig plug-in på PC:n eller nåt och dessutom är den så seg och trött att jag nästan vill kasta ut den genom fönstret! Nån som vill sponsra mig med en ny? ;o)



Sonen har varit ute på sin allra första övningskörningslektion idag och det känns stort. Det var maken som fick äran att dela denna upplevelse med honom, inte jag tyvärr, men jag ska nog se till att få lära honom ett och annat jag också vad det lider.


Nu är det dags att krypa under täcket och läsa en skvätt, men jag återkommer med bilder på en riktig åttiotalspingla i morgon! Undrar du vad som är i görningen? Hmm... Håll utkik! =)

Av Jessica - 22 februari 2011 17:59


Gjorde just ett kul test på nätet som jag vill dela med mig av.
Jag fick (blev) tarotkortet Solen - vilket kort får/är du?

(Klicka på länken längst ner i inlägget för att testa.)

You are The Sun

Happiness, Content, Joy.

The meanings for the Sun are fairly simple and consistent.

Young, healthy, new, fresh. The brain is working, things that were muddled come clear, everything falls into place, and everything seems to go your way.

The Sun is ruled by the Sun, of course. This is the light that comes after the long dark night, Apollo to the Moon's Diana. A positive card, it promises you your day in the sun. Glory, gain, triumph, pleasure, truth, success. As the moon symbolized inspiration from the unconscious, from dreams, this card symbolizes discoveries made fully consciousness and wide awake. You have an understanding and enjoyment of science and math, beautifully constructed music, carefully reasoned philosophy. It is a card of intellect, clarity of mind, and feelings of youthful energy.


What Tarot Card are You?
Take the Test to Find Out.


Puh - tur att min hjärna fungerar

   


Av Jessica - 22 februari 2011 12:13


Som ett brev på posten kom hälsan till mig igår! Jag hade inte förväntat mig något annat, och inte gått och oroat mig heller, men jag är ändå nöjd med att ha på papper att jag är frisk! =)

Av Jessica - 22 februari 2011 07:56

Soluppgången denna morgon var helt underbart rosaskimrande och vacker. Jag associerade direkt till väldoftande rosor likt den på bilden ovan och drömde mig bort en liten stund - bort till värme, ljumma vindar, ljus och ett mildare klimat... Och så kom jag att tänka på den här gamla låten med Snowstorm. Lyssna och njut - visst får den en att längta?! :o)



Vi är inte där än, men snart så. Snart...


Idag ska AMC och jag på ett möte klockan nio, sen blir det nog en kopp kaffe på Espresso House och därefter har jag träning inbokad klockan tre - Indoor walking - yay!


Ska försöka jobba lite i eftermiddag också och sen blir det fotbollskväll i huset; Mark och JM kommer hit till maken och det innebär att jag får sysselsätta mig med något på egen hand även denna afton. Suck, är fotbollssäsongen aldrig över? Nej, inte om man följer hundra olika ligor som min käre make - då är det fotboll året om! Pust... hur orkar man?! ;O)

Av Jessica - 21 februari 2011 09:55


Strax efter att jag skivit klart mitt förra inlägg ringde det från Friskis - cirkelgympasset var inställt på grund av sjukdom!

 

Av Jessica - 21 februari 2011 07:32

God måndag! Det är många minusgrader ute och ser ut att bli ännu en vacker dag i Kungsbacka. AMC och jag ska dricka kaffe och umgås hela långa dagen - najs! - men innan det är dags för fika ska vi träna ihop. På programmet idag står cirkelgym och för dig som inte varit på ett sånt pass och/eller undrat hur det går till kommer här en bild och en kort förklaring av passet.

Passet inleds med gemensam uppvärmning och därefter väljer man ut en av maskinerna/stationerna att börja på. När musiken kör igång ska man under 45 sekunder göra mellan 15-25 repetitioner på vald plats och därefter snabbt byta till nästa maskin/station, köra 45 sekunder där, byta och så vidare tills man kört totalt 20 stationer. Därefter är det en minuts paus - tid att torka pannan och fylla på med vatten - och sen hoppar man in i cirkeln igen och kör 20 stationer till á 45 sekunder.


Några av stationerna är pulshöjare (cykel/stepbräda/bosuboll) och maskinerna ställer man snabbt in önskade vikter på genom att trycka in eller dra ut knappar = ökat eller minskat motsånd. Jag tycker att det är riktigt bra och rolig träning - både styrka och kondition - men det är också ett pass där man noga måste lyssna på kroppen. Vilken dagsform man har är avgörande för hur mycket man kan lägga på och hur hårt man kan köra. Jag har sett många som kört på för hårt och inte orkat hela passet. Ledaren brukar dock vara utrustad med Dextrosol för att kunna rycka in om det händer att någon dippar.


Passet avslutas med nedvarvning och stretching, som vanligt på Friskis, och när man kommit så här långt brukar en skön känsla infinna sig i kroppen. I det läget brukar jag börja fundera på vad jag ska träna nästa gång, och det är ju precis så det ska vara med träning. Man ska vilja träna, känna glädje över nästa pass och riktigt längta tills det är dags - då har man hittat rätt typ av träning för sig själv. =)


  


Av Jessica - 20 februari 2011 15:38

  

  

  


Våra gäster har nu återvänt till Eksjö, det är varmt i hjärtat och känns bra att ha fått fylla på med en dos av familjen. Och vilken hund de skaffat sig! Hur underbar som helst! Snäll, söt, kelig, lekfull, lydig, mjuk, läraktig - ja helt sagolik! Om jag skaffar en hund vill jag att den ska vara PRECIS som Lady Röja! =)


Av Jessica - 18 februari 2011 09:17


Idag kommer familjen Eksjö hit för att tillbringa helgen tillsammans med oss. Vi brukar träffas flera gånger om året, men nu har vi inte setts sen i somras. Nytt för i år är att de blivit en till i familjen - valpen Röja har gjort entré - vilket jag är väldigt glad för. Nu blir det en till att tycka om i familjen! =)


Innan gästerna, som sovit en natt på hotell Gothia i Göteborg, kommer ska jag åka och kompletteringshandla lite grejer som jag glömde köpa igår när jag var i affären och så ska jag avlägga en visit hos mor - det var längesen jag var där nu...


Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards