jesson

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Attack!

Av Jessica - 7 mars 2011 15:24

  


Nu har Sångerskan, Atlas och jag kommit hem efter en tur till Tjolöholm där vi bland annat råkade ut för ett otäckt och dramatiskt möte med fyra lösgående leonberger-hundar på ett isigt och riktigt lurigt avsnitt av naturleden. En av de andra hundarna (en hane) gick till attack mot Atlas, som var kopplad, varpå Sångerskan och de andra hundarnas husse samt de båda kombattanterna själva fullkomligt rasade ned för det isiga och branta berget när bråket skulle stävjas.


Det såg ruskigt otäckt ut och jag blev så rädd när den där bjässen till hund utmanade såväl Sångerksan som Atlas och det fanns inget jag kunde göra för att hjälpa dem. Aldrig att jag hade ställt mig i vägen för en sådan stor hund och dessutom gick allt väldigt fort! Ingen kom dock till skada som tur var, men usch vad uppjagade vi blev.


Efter den urladdningen satte vi oss på ett berg och pustade ut, drack en kopp kaffe och tittade ut över havet. Det var åtminstone skönt och jag är trots allt glad för att vi gjorde den här utflykten...

 
 
Ingen bild

Åsabo

7 mars 2011 15:58

Låter inte så trevligt, de där hundarna är rätt stora även i lugna lägen, så jag kan tänka mig att det var otäckt! Tur att allt gick bra:) Tack för igår!

Jessica

7 mars 2011 17:35

Jo du, de var JÄTTESTORA! Och tänk dig då en förbannad sådan och tre till bakom på en trång stig med en brant isbacke... Hu! Tack själv, hoppas snuttan är nöjd med sina presenter. :)

 
Ingen bild

AMC

7 mars 2011 16:11

hmm, ja det gäller att ha koll på sina hundar.
tur att ingen kom till skada, men jag skulle råda Sångerskan att gå igenom Atlas ordentligt så han inte har ett sår, han har ju så mycket päls och då kan det vara svårt att se vid första blicken.
Vad fin bild du har tagit på Atlas.

Jessica

7 mars 2011 17:34

Tror att han är genomgången, kollad och oskadd. =)
(Tack så mycket.)

 
Ingen bild

Mica

8 mars 2011 21:41

Usch det var ingen rolig läsning. Tycker att det är tråkigt när hundar inte är kopplade och de inte kommer på inkallning. Det är klart att det är skönt för hundarna att rastas utan koppel, men då måste ju ägaren ha full koll. Det var ju skönt att det gick bra. Kramar Mica

Jessica

9 mars 2011 07:01

Håller med dig. Och särskilt när det handlar om så här jättestora hundar... De måste ju komma till sina ägare vid vilket möte som helst, tycker jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards