jesson

Alla inlägg under mars 2011

Av Jessica - 15 mars 2011 21:43

Det var tufft på cirkelgympasset ikväll - igen! Mina axlar vill inte riktigt vara med på det här. Jag tror ju att de ska bli starkare bara jag tränar dem mer, så jag kör på, men jag måste nog lyssna på AMC som säger att jag ska boka en tid hos en massör för att ta itu med spänningarna i just axlarna och nacken. Jag behöver nog gå ett antal gånger för att få bukt med det här även om jag vet att det kommer att göra ont... Usch!

Vem är Kungsbackas bästa massör? Help?!

Av Jessica - 15 mars 2011 15:30

...än att sitta med en väninna på en klippa med en kopp kaffe i handen och lyssna till vågornas skvalp. VÅÅÅR! Ja, jag vet att det är snö här men den kändes helt obetydlig i sammanhanget, jag lovar! =)




Av Jessica - 15 mars 2011 09:32


Så var det dags igen! Får snart hitta på en ny rubrik här på bloggen; panikrutan funderar jag på att döpa den till, vad tror du om det? Men vad ÄR det då som har hänt? Jo, jag vaknade samtidigt som maken, kände kaffedoften när han fixade sig en kopp och såg fram emot få en kopp jag också. Men vår trotjänare Siemens ville annorlunda...



Det känns i och för sig jädrigt futtigt att gnälla över en sån här sak när det finns så många människor som har det svårt i världen, och framför allt i Japan just nu, men här går livet sin gilla gång och har man inga stora problem blir lätt de små något att hänga upp sig på...


Vädret är hur som helst fantastiskt fint här idag och när jag kört sonen till skolan ska jag packa kameran och ge mig ut på en liten fotorunda. Vill vara ute heeela dagen idag! Yee-ha! Jag känner mig så bubblande glad!


Av Jessica - 14 mars 2011 07:41


I går var jag på ett sällsynt besök i Tölö kyrka. Anledningen var den att det var där Sångerskan skulle sjunga, vilket jag ju redan hintat om här. Det gick jättebra, hon sjöng så vackert att jag blev tårögd (som vanligt) och jag är glad att jag gick dit för att lyssna!


Efter kyrkobesöket tog jag en liten promenad och det börjar verkligen kännas att våren är på väg nu. Jag blev sugen på att cykla men kom då ihåg att jag är i stort behov av en ny cykel! Kastade mig på Blocket i morse för att se vad som stod till buds, men hittade inte riktigt det jag sökte. Är det någon av er som läser det här som har en hyfsad cykel att sälja så hör av er till mig. Gärna en damcykel med cykelkorg och hela kitet! :) Jag har inte alls ont av att köra en riktig tanthoj!


På kvällen igår kom Extra och hennes ena dotter hit för att visa upp tatueringen när den väl kommit på plats och så här blev resultatet:



Rätt svar på frågan i förra inlägget var antingen alternativ X eller 2 - på något sätt var alltså maken ansvarig för det som hände, oavsett om man verkligen tryckte på knappen eller om han bara råkade komma åt den!

Av Jessica - 12 mars 2011 06:31



Halv sex i morse vaknade jag av att sänglampan plötsligt tändes rakt i ansiktet på mig! Mina händer var långt ifrån knappen så jag är helt oskyldig, det kan jag svära på. Alternativen som kvarstår är följande:


1. Ett spöke skojade med mig/oss och tände lampan

X. Knappen hade kommit i kläm varför lampan råkade tändas

2. Maken tryckte på knappen!


Vilket av alternativen tror du är det rätta?

Av Jessica - 11 mars 2011 07:48

Väderomslaget som kom häromdagen påverkade förmodligen mitt arma huvud. Från att ha varit vårvackert väder slog det plötsligt om och började snöa, blev mörkt och tråkigt och jag blev alldeles tung i huvudet. Nu ser det ljusare ut igen och trots att det kommit lite snö under natten är himlen ljusblå med några molnsjok och luften känns mycket lättare, liksom mitt huvud. Känns jättebra!


Kvart i tio idag ska AMC och jag träna cirkelgym på Friskis och jag längtar verkligen efter att få träna igen efter två vilodagar. Sen hoppas jag att vi ska äta lunch tillsammans, snacka lite ditt & datt och ha det riktigt gott...

Av Jessica - 10 mars 2011 19:57

Dessutom blev det en persienn till kontoret eftersom vi upptäckt att inte ens vår stora MAC-skärm är tillräcklig för att stänga ute solens strålar när man sitter vid skrivbordet och grejar. Naturligtvis slank det även ner servetter, batterier och annat smått och gott som det brukar göra när man är på IKEA. Man går liksom på det där knepet VARJE gång!


På Media Markt gick vi runt och suktade efter diverse elektronikprylar. Vi är riktiga tekniknördar i vår familj, det är bara att erkänna det. Bland annat tittade vi på en liten plattis som vi vill ha i köket, kaffemaskiner och datorer... Åh, det finns ju hur mycket som helst som man vill ha!


Vi hann även med en fika, massa prat och skratt. Maken hade varit på läkarbesök idag - därför var han inte på jobbet -  och sonen började jobba på Swedish taste först klockan två, så det är anledningen till att vi kunde lyxa till det och tillbringa flera timmar tillsammans. Riktigt härligt med en familjedag måste jag säga. 

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards