jesson

Alla inlägg under april 2011

Av Jessica - 25 april 2011 06:41


Grannarnas hus i makens grillöl



Maken fångar sista kvällssolen på baksidan



Grillande make - här mår han gott


Gårdagskvällen bjöd även den på skön utesittning. När vi ätit klart kom Nickan och Polisen över och vi spelade Chicago samt några omgångar Sjuan. En härlig kväll hade vi och vid halv tolv kröp maken och jag till kojs, nöjda och glada med vår dag, vår kväll och vår påskhelg, in alles.


Nu har vi en sista ledig dag tillsammans, som också ser ut att bli solig och fin. Jag ska ge mig ut på en promenad om en liten stund, innan resten av världen vaknar upp till denna härliga måndag.

Av Jessica - 24 april 2011 15:30

Påskfirande pirpar?  


Bilden är från igår när jag var ute på Smarholmen. De här måsarna skrek och skränade när jag närmade mig dem på piren. Efter att jag tagit denna bild vände jag och gick därifrån. Jag tror att Herr Mås kände sig väldigt macho och nöjd med att han minsann lyckats i sitt uppdrag att jaga bort en inkräktare. Han bröstade väl upp sig och yvdes inför sin dam, antar jag. Han skulle bara veta att jag inte var ett dugg rädd för honom och hans skränande. Det var av egen fri vilja jag lämnade dem ifred. Men okej, var och en blir salig på sin tro - jag bjuder på det.


Idag har maken och jag suttit ute i solen på baksidan i många sköna timmar. För en stund sen lade jag kyckling i hemmagjord örtmarinad, fixade en ingefärs- & dillvinägrett och i kväll blir det så grillad kyckling med morotssallad. Men innan dess är det Arsenal-match på TV:n, så jag tror nästan att jag tar mig en liten sväng ut med kameran... Vet inte, har inte riktigt bestämt mig än, men fotbollsmatch inomhus har i alla fall nollprioritet för min del! 

Av Jessica - 24 april 2011 09:04

  Läskande, goda välkomstdrinkar


  Jansson, köttbullar, prinskorv, sill, bröd, ost, räkor...


Snacks och godis i mängder


    Kusinernas kamerakrig sett från "vårt" håll


Här är några bilder från vår trevliga kväll hos svågern och svägerskan igår. Trevligt sällskap och god mat bjöd de på som vanligt - "god mad, möe mad och mad i räddan tid", som en släkting till mig skulle uttryckt det. Det blev inte så sent, vilket jag så här i 40+-åldern lärt mig att uppskatta. Det är skönt att dra sig hemåt vid midnatt...


Två dagar kvar av påsken och inga som helst planer för dagen än så länge, men vem behöver det när solen bara steker på och det ser ut att bli ännu en underbar, sommarlik dag?! Det är bara att ta på sig ett njutarleende, gå ut och ta emot det som erbjuds!






Av Jessica - 23 april 2011 16:41

 


Idag har vi suttit ute och ätit grillat till lunch, jag har solat en stund och även hunnit med en liten tur ut till havet vid Smarholmen. Där fläktade det friskt, till skillnad mot hemma, och det var så skönt! Det är dock precis som att vi hoppat över något här - vi har gått från vinter till sommar direkt, liksom! Underskönt, jag klagar absolut inte, men övergången från vinterkängor till flip flops och sandaler gick lite väl fort. 


Ikväll ska vi hem till makens syster och hennes familj. Det ska bli jätteroligt att träffa dem, för det var så länge sedan vi sågs. Båda flickorna har dessutom fyllt år så vi ska fira både dem och påsk denna afton. Sitta ute, umgås, skratta, prata och riktigt mysa...

Av Jessica - 23 april 2011 07:13

 

God morgon! Påskafton är här, ingen annan i huset är vaken, så jag stoppar hörlurarna i öronen, drar på mig promenadskorna och ger mig ut på en morgonpromenad! Glad påsk!

Av Jessica - 22 april 2011 18:38



På Tjolöholms naturstig har maken och jag traskat idag. Det fanns fullt av blommor i skogen, utsikten över havet var magnifik när vi kom upp till utsiktsplatsen och åh, vad härligt det var att vara ute och gå i naturen. Stadspromenaden i all sin ära, men skogsstigar, stenmurar, gräs och klippor är allt bra mycket roligare att gå på än asfalt.


När vi var på väg därifrån stannade vi till på Mariebergs gårdsbutik, där de säljer framför allt pepparrot, men även färska grönsaker, kaneldricka, blommor och annat smått och gott. Vi köpte med oss sparris och senap smaksatt med pepparrot hem. Det raraste med butiken är att ägarna litar fullt och fast på sina kunder... 




En del kan ta betalt bra - kolla lappen på plastlådan i vänstra hörnet.


Sedan åkte vi ut till Gottskär för att ta en fika på det anrika Jönssons konditori, mest berömt för sin hallontårta. Det köpte inte vi, men väl varsin kopp kaffe, två mackor och två bakverk.




Andra kan ta bra betalt!


Nu har det blivit dags att tända grillen. Mums! Ha en härlig långfredagskväll allesammans. Imorgon kommer kanske påskharen! ;o)

Av Jessica - 22 april 2011 08:26

Så här fint har grannen det på sitt balkongräcke. Jag tog mig friheten att ta en bild av deras fina blommor och korgar igår kväll, när jag höll på att fotografera våra egna blommor. Hope you don't mind? ;o)

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards