jesson

Alla inlägg under april 2011

Av Jessica - 18 april 2011 23:04



Morgonbild från Kungsbackafjorden

Av Jessica - 18 april 2011 08:44


   



Jepp, här ovan är några fler bilder från igår kväll. Visst är det vackert? Jag är inget fan av färgen orange, men när det gäller solnedgångar och apelsiner funkar färgen alldeles utmärkt även för mig. Jag blir glad då!

Skulle jag däremot få för mig att ta på mig en orange tröja skulle jag snarare känna mig ledsen - det är så fruktansvärt oklädsamt på mig. 


Så, nu är bilen inlämnad för reparation och med mig hem "fick" jag en jättefräsch Renault Megane, som vi hyr några dagar tills vår bil är klar. Jag har haft lånebilar förut, då vår bil varit inne på service, och de har varit skruttiga och väldigt ofräscha. Läskigt! Det var med den känslan i kroppen jag åkte iväg med vår bil här förut, men den här bilen är till och med nyare och fräschare än vår egen! Håpp, nu vill man byta bil då... 

Av Jessica - 18 april 2011 07:44

 

Vaktmås i Kullaviks hamn


Måndag morgon har det hunnit bli redan. Jag hade ställt klockan på sju i morse, men vaknade av mig själv två minuter innan. Perfekt! Nu ska jag åka bort till Kurts billack, där de ska ta hand om min krockskada. En lånebil står där och väntar på mig (förhoppningsvis) klockan åtta. Sen får jag se vad jag hittar på denna underbara morgon...

Av Jessica - 17 april 2011 22:43

Ikväll var jag ute på ännu en fotorunda. Denna gång tog jag bilen ut till Kullaviks hamn och bevittnade där en vacker solnedgång. Magiskt! Fler bilder kommer i morgon. Nu ska jag krypa till kojs, bläddra igenom lite tidningar och sedan sova gott ända till klockan sju i morgon bitti. Natti!

Av Jessica - 17 april 2011 18:25





   



Av Jessica - 17 april 2011 15:17






Jahopp, då har jag varit och hälsat på mamma en sväng och efter det cyklat runt och fotograferat lite i ett vårigt Kungsbacka. Det är en helt ljuvlig söndageftermiddag och nere på torget pågick en hel del aktivitet som jag bevittnade från kyrktrappan, där jag slagit mig ner för att betrakta folklivet på uteserveringarna och vid Esters glassvagn.


 







   

Av Jessica - 17 april 2011 10:01



Söndag förmiddag, solen jobbar tappert för att ta sig igenom molnmassorna och lyckas delvis ganska bra, tycker jag. Det är betydligt trevligare väder idag än igår. En promenad står på programmet denna förmiddag och i kväll blir det spinning. Förutom det har jag ingenting planerat utan tar dagen som den kommer, gör lite som jag känner och hoppas att det blir en bra dag. 

Av Jessica - 16 april 2011 19:38



Dagen idag har jag ägnat åt att tvätta, tvätta och tvätta men även åt att lära mig lite bra bildbehandlingstrick från Moderskeppet. Jag har slukat "Bättre bilder för blogg och webb" med Anders Jensen, en DVD som jag köpte på fotomässan igår, och nu ska jag förhoppningsvis få till ännu bättre "tryck" i mina bilder här på bloggen. DVD:n var laddad med massa bra tips och även om jag kände till en del skadar det ju aldrig att repetera. Massor har jag lärt mig, så jag är riktigt nöjd med mitt köp! 


Maken hörde av sig i förmiddags när de kommit fram. Det var strålande sol och varmt där de befann sig sa han, och när han sagt det fick jag plötsligt väldigt dålig mottagning - det brusade och hade sig på linjen - så jag fick lägga på... Nej, jag skojar bara, men visst kan man bli lite avundsjuk, då det i stort sett bara varit grått och trist här i Kungsbacka hela långa dagen?


Nu sitter jag och väntar på att bloggen ska uppdateras, så jag får lite bilder och mer info om hur de har det, hur det går, vad de gör och hur det ser ut. En riktigt idyll påstod maken att de hamnat i och det låter ju fantastiskt! 


Näpp, nu tror jag bestämt att jag ska titta lite på TV, tända några ljus och kanske smutta på ett glas Kirsberry. Hur låter det på en skala? Gott och mysigt, tycker jag! :)

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards