jesson

Alla inlägg under april 2011

Av Jessica - 13 april 2011 07:26

Ingen sol i sikte än och jag är inte så säker på att det blir någon över huvud taget idag. Men det gör ingenting alls - spinning utförs inomhus!


Off I go to Friskis!  

Av Jessica - 12 april 2011 21:31

 


Här är jag, för några timmar sen.  Då var jag på väg till Friskis för att träna. Det var faktiskt ett par veckor sedan jag var på ett cirkelgympass, så det var riktigt roligt att köra det ikväll! Ja, det brukar det vara, i och för sig, men jag var riktigt laddad för det ikväll.


Igår morse var jag på indoor walking, senare på dagen cyklade jag "stadspromenaden" och i morgon bitti planerar jag att köra ett spinningpass klockan åtta. Om vädret tillåter tar jag nog en cykeltur till min lunchdejt med AMC också. Jag upplever en sådan frihetskänsla när jag svischar gatorna fram på min cykel! Wee-hoo! Ja, så ser min träningsvecka ut så här långt, det blir säkert något pass till - veckan är lång. ;O)


Säg nu inte "vad duktig du är", för det är en kommentar jag inte känner mig bekväm med. Jag tränar inte mycket för att någon ska tycka att jag är duktig eller för att någon annan ska känna sig sämre på grund av att han eller hon inte tränar, utan helt enkelt för att jag tycker att det är så himla roligt och skönt! :) Alla gör som de vill och det här är något som jag verkligen vill, mår bra av och trivs med. Sköt om dig och ha en bra fortsättning på denna tisdagkväll. Peace and love!

  



Av Jessica - 12 april 2011 16:42


Hoppet är det sista som lämnar människan sägs det. 



The sun'll come out
Tomorrow
Bet your bottom dollar
That tomorrow
There'll be sun!
Just thinkin' about
Tomorrow
Clears away the cobwebs,
And the sorrow
'Til there's none!
When I'm stuck with a day
That's gray,
And lonely,

I just stick out my chin
And grin,
And say,
Oh
The sun'll come out
Tomorrow
So ya gotta hang on
Tïll tomorrow
Come what may
Tomorrow!
Tomorrow!
I love ya
Tomorrow!
You're always
A day
A way!


(Du kan lyssna på den fina sången här)

Av Jessica - 12 april 2011 09:22



Tisdagen har börjat med regn, dis och grå himmel här i Kungsbacka. Jag är glad att jag passade på att sitta ute så pass mycket som jag gjorde igår! Jag har faktiskt lite svårt att fatta att det kan slå om så fort vädermässigt...


När det är grått, som idag, har jag i och för sig väldigt lätt för att tänka mig att det snart kan bli sol, värme och blå himmel igen - det är liksom en väderlek som passar min person. Men när det väl är vackert väder finns det inte på kartan att det någonsin ska kunna ersättas av sämre. Då är jag så uppe i det att jag helt navit tror att "så här kommer det alltid att vara". Kalla mig gärna en drömmare om du vill, men jag har väl en fjärils mentalitet - inte fasen tror den att det finns något annat än sommar? Den har ju aldrig upplevt en vinter!

Av Jessica - 11 april 2011 19:28

Första svenska jordgubbarna plockade enligt G-P!

  

Av Jessica - 11 april 2011 15:28

Har suttit i solen på baksidan en bra stund idag, lyssnat på "Tempelbranden", med fötterna i blöt och gjort dem vårfina; klippt, filat, petat, grejat och smort in dem. Helt underbart! Både med sol och pedikyr. Lovely!

Av Jessica - 11 april 2011 11:27








     


Vårklädd idag - se upp världen här kommer jag!

Av Jessica - 11 april 2011 10:19


...om det sen beror på om det blev någon fångst eller inte i helgen förtäljer inte den här historien; du får fråga maken... *fniss*



       

Ja, här är alltså några av helgens alla bilder. Känns som jag fotat ganska mycket de senaste dagarna - roligt! Äntligen är det fint ljus ute, inte för kallt, och en helt ny värld öppnar sig. Jag ÄLSKAR att fotografera! :)

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards