jesson

Alla inlägg under maj 2011

Av Jessica - 30 maj 2011 19:39

Så var lergodset hemma. Inget att skryta med egentligen, men jag ska ändå visa er sen. Jag har fotograferat mina "alster" nu ikväll men vad jag ska göra med dem sen har jag faktiskt ingen aning om. Behåller väl dem, utplacerade på lite olika ställen här hemma, tills jag inte ens av sentimentala skäl kan eller vill behålla dem längre... ;o)

Av Jessica - 30 maj 2011 06:38



Och vips så var det, sol, blå himmel och fint väder igen! Underbart! Har nästan glömt att det är försommar på grund av allt regn som fallit på sistone...


Mors dag förlöpte lugnt, fint och stilla igår. Bror och jag var hos mamma på eftermiddagen, drack en kopp kaffe, pratade och mumsade i oss en låda vansinnigt goda jordgubbar som jag haft med mig. Mmm, helt ljuvligt! 


På kvällen blev jag bjuden på god middag och sedan spelade maken, sonen och jag en omgång Chicago. Lördagskvällens förlust hade jag helt glömt bort vid det här laget och jag gick in i matchen med glädje och segervisshet. Denna gång vann dock sonen, tvåa kom maken och sist - än en gång - jag! Och ändå tycker jag att det är så roligt att spela?! Undrar hur det kommer sig? 


Idag efter jobbet ska jag åka till EnMix och hämta keramiksakerna som jag gjorde när jag var där tillsammans med tjejgänget. Känns som det var en hel evighet sedan vi var där och jag har nästan glömt av vad jag gjorde för något, så det ska bli spännande! 

Av Jessica - 29 maj 2011 08:52

 



Oj, vad däng jag åkte på igår kväll i Phase10! Jag förlorade så det visslade om det! Maken sopade faktiskt mattan med både Mark och mig, men allra mest stryk fick jag! Inte roligt, i stridens hetta, men så fort spelet var avslutat var jag god och glad igen. Då var klockan nästan ett, och jag undrade vart tiden tagit vägen. Phase10 måste vara världens bästa tidsfördriv. Skit samma om man förlorar - någon måste ju göra det också. =)


Idag är det mors dag, sonen sover som en stock och jag har försett mig själv med en kopp kaffe. Eftersom jag är så morgonpigg är det näst intill omöjligt för min familj att komma och överraska mig med det och frukost på sängen, men det var det jag önskat mig till idag. Får hoppas på lite extra kärlek och omtanke under dagen istället.

Av Jessica - 28 maj 2011 22:10



Förstasidan på dagens GT såg ut så här. Det låter ju hoppfullt och jag önskar verkligen att de har rätt angående det utlovade fina vädret! Idag har det regnat hela eftermiddagen och kvällen här i Kungsbacka. Jag längtar efter sol och värme! 


Stämningen här hemma är ganska kylig nu också måste jag säga. Det är inget glädjerus i vardagsrummet direkt, där Mark och maken sitter och tittar på matchen. I skrivande stund står det 3-1 till Barcelona och här hejas det kvällen till ära på Manchester United. Taket höll dock på att lyftas när målet för ManU kom, för då vrålade de av glädje. Då gällde det kvittering 1-1 men nu verkar allt hopp vara ute...


Ska försöka få med mig gubbsen på en runda Phase10 vilket jag skrivit om tidigare och som vi äntligen har kommit över tack vare sötisarna på bästa Toyshop när slutsignalen väl ljudit. Som vi har väntat på detta roliga spel! Nu ska jag servera männen varsin något för tidig "gravöl" och sen hoppas jag att de kommer på andra tankar så jag kan få lite sällskap vid köksbordet.


Undrar hur länge förlustkänslorna stannar kvar i kroppen? Har jag tur känner de sig redan lite ur gängorna och som förlorare, vilket kan ge mig fördel gällande spelet. Ful? Jag? Vinnarskalle - nähäädå, inte jag! ;o)

Av Jessica - 28 maj 2011 07:45

En maffig regnbåge tornade upp sig över taket hos grannen mitt emot igår kväll, när maken och jag satt bänkade vid "Så ska det låta". Först en enkel regnbåge, som allt eftersom tilltog i färgstyrka och intensitet och sedan även blev dubbel. (Titta noga på den översta bilden så ser du den dubbla.) Solen sken från väster på fasaderna och himlen var dramatiskt gråblåmulen.  Wow, säger jag. "Naturen" kan göra häftiga grejer!



Häftiga grejer tycker darlingen att han kan åstadkomma här.


Tidigare på kvällen grillade maken, som beställt grillväder, gammal hederlig - och i min smak läskig - flintastek. (Vem gör det nu för tiden egentligen?) Nej då, köttet var inte gammalt i den bemärkelsen, det var alldeles nyinköpt jag lovar, men ni fattar vad jag menar... Till mig hade han tack och lov köpt kotlett som fick åka med en sväng på gallret och det tycker jag är mycket, mycket godare! Snart får jag nog sluta lägga ut bilder på min grillande äkta hälft, annars kanske ni tror att han inte gör något annat än står på vår balkong med en öl vid sin sida och vänder kött hela dagarna. Han sitter faktiskt vid TV:n ibland också...


Nä, nu var jag elak! Klart han gör annat också! Men ikväll, har jag blivit förvarnad om hela veckan, är det Champions League-final mellan Manchester United och Barcelona och då vet ni ju hur det brukar se ut i vår soffa... En fyrtiopluss-gubbe, eller två, möjligtvis tre, ofta iförda halsduk och/eller matchtröja, som eventuellt flankeras av en samling lika fotbollsintresserade ynglingar. Jo jo, ikväll får fru Rambäck antingen hitta på något annat eller också får hon träda in i rollen som fotbollsfantast (vilket faktiskt kan funka i dessa större sammanhang) och ansluta sig till supporterskaran. Vi får se hur det blir med den saken.

Av Jessica - 27 maj 2011 17:09



Åh, vilken trevlig överraskning jag fick när jag kom hem från jobbet idag! Darlingen hade varit och hämtat datorn som nu är okej igen. All flammighet på skärmen är borta och det känns helt underbart! (Och vad SNABB den är jämfört med PC:n som beter sig som att någon hällt klister OCH tuggummi i den!) Glädje!


Men vet ni vad de sa till honom, dock?! Att vi inte får röka så mycket när vi sitter vid datorn!!! Det här var tydligen ett ganska vanligt problem gällande skärmarna, som enligt reparatörerna beror på att folk röker för mycket nära datorn! Va?! Vi? Nähä du, vi är rökfria både gubben och jag, så det måtte väl vara grannen som sitter i rummet under och bolmar doftfria cigaretter då, för här inne är det då ingen som har rökt så länge vi har bott här - och det har vi gjort i snart 16 år! Bott. Här alltså.


Jädra dum grej att säga! Hon som lämnade ut datorn till maken tyckte det också: "Precis som om någon röker inne hemma nu för tiden över huvud taget", sa hon. Nej, de behöver nog hitta på någon annan orsak om de ska skylla på kunden, men ännu hellre tycker jag att de kan erkänna att det faktiskt är fel på deras grejer. Lär er ta en reklamation, för jösse namn!

Av Jessica - 27 maj 2011 06:19



Det blev ingen väskvinst igår, tyvärr. Sista chansen är idag, och jag håller mina tummar för att jag ska höra mitt namn ropas upp lite senare! Hoppas, hoppas! Jag skulle så himla gärna vilja ha just den här väskan!


Igår kväll när jag gick och la mig regnade det ute men i morse (ännu tidigare) såg vädret väldigt lovande ut. Solen gick upp så fint över skogskanten att jag drog efter andan när jag såg det och det var endast några enstaka moln här och där på himlen.


Under min promenad planerade jag vilka fina, lätta och ljusa sommarkläder och skor jag skulle ta på mig idag. Det har ändrat sig sen dess, kan man säga! Nu har det dragit in stora grå moln och regnet hänger i luften. Känns inte alls aktuellt med ljusa tygskor och en lätt sommartunika längre... Brr!


Men, det är ju fredag och det är inte fy skam! Den där sköna fredagskänslan gör att det är soligt inombords i alla fall. Ska bara få kroppen att fatta det också. "Jag fryser INTE om fötterna och småhuttrar inte alls i den tunna (svartmönstrade) tunna blusen jag har dragit på mig." Posititvt tänkande kallas det, men då måste jag ju egentligen befria min affirmation från negationen INTE och fomulera om den... Hmm, "jag är varm och njuter av det strålande och härliga fredagsvädret" - hur låter det? Bra, tycker jag. Nu får vi se om kroppen köper det här budskapet.

Av Jessica - 26 maj 2011 17:57


Jag undrar vad Gevalia stoppat för något i dessa kapslar, förutom vanligt kaffe...? Nåt jävelskap är det! I lördags, igår och idag har jag blivit helstissig efter att ha druckit ett par koppar av det här kaffet. Visserligen direkt efter varandra, men jag brukar kunna hantera två koppar kaffe i en följd, dock inte nu. Jisses, värsta koffeinkickarna jag någonsin fått! Och det är inte en angenäm känsla, vill jag meddela. Riktigt obehagligt känns det faktiskt. I morgon bitti ska jag ta den mellanrostade original-varianten istället och se om det funkar bättre. Eller bara ta EN kopp av det mörkrostade...

  

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards