jesson

Alla inlägg under maj 2011

Av Jessica - 16 maj 2011 06:23


Vissa har gjort sitt för i år. Här är bevis nummer ett för mitt påstående.



Förväntansfullt bänkade vi oss framför TV:n igår, redo för guld, men:


   Bild lånad från gp.se - Foto: Joel Marklund


Det gick ju sådär, alltså. I första perioden kändes det som att ingenting hände och det gjorde det ju inte heller, målmässigt. Men finnarna var bra redan där i början, tycker jag.


I andra perioden vaknade Sverige till och det såg ganska ljust ut ett tag, men sen gick det bara utför och nederlaget var ett faktum en bit in i tredje. Nåväl, ett silver med hem i bagaget är väl egentligen inte något att hänga läpp över, så då gör vi inte det tycker jag. Grattis Sverige till silvermedaljen! =)


Bevis nummer två för mitt påstående inledningsvis kommer här. 

 

Jo, det är ju faktiskt så att en del blommor redan har blommat ut för säsongen. Nu väntar maskrosornas fallskärmshoppare bara på att rätt vind ska komma och föra dem bort till nya, okända marker. Trevlig resa, önskar jag och längtar efter att få följa med naturen på marschen fram emot sommaren. Jag har redan siktat några skönheter som snart ska stå i full blom...


 


Av Jessica - 15 maj 2011 19:39





     

Snart dags! Sverige möter Finland i final i hockey-VM. Heja, Sverige!

Av Jessica - 15 maj 2011 12:32


Har uppdaterat fotobloggen med några nya bilder idag. Den växer, sakta men säkert och förhoppningsvis har jag även lite nya bröllopsbilder att lägga ut snart. Den som lever får se... ;o)


 

Av Jessica - 15 maj 2011 10:17



Det blommar i Kungsbacka, det är ett som är säkert. Jag hittar söta blommor överallt nu, och jag har inte en aning om vad allt jag fotograferar heter. Skulle vara roligt att veta mer om mina motiv, men i brist på botaniska kunskaper namnger jag mina bilder "vit blomma", "rosa blomma" eller kanske "blå blomma". Blir svårt att hitta rätt bilder vid ett senare tillfälle. Hur gör du när du ska döpa dina bilder? Eller fotograferar du bara sånt du vet vad det heter? ;o)


På tal om vad man fotograferar och inte, så kanske ni undrar vad som hände med fotoutmaningen jag hade här för ett tag sen? Det hände faktiskt i-n-g-e-n-t-i-n-g!. Inte en enda bild fick jag ta emot, snyft. Är det för att du som läser det här inte fotograferar något som är fult, för att du inte fotograferar alls, för att du inte tyckte det var någon idé att delta då det inte fanns något pris att vinna eller för att du helt enkelt tyckte att det var en skitdålig utmaning? Berätta gärna, jag är idel öra.



Av Jessica - 15 maj 2011 08:20



Måste ju ägna några ord åt gårdagkvällens spännande Eurovision Song Contest, som jag tyckte var kanonbra. Mycket bra musik för ovanlighets skull. Jag hade inte sett några av momenten - förutom deltävlingarna i Sverige - innan själva finalen igår och hade inte någon koll alls på Saades motståndare. När alla bidrag var spelade hade jag dock många favoriter. Finlands låt "Da da dam" med Paradise Oskar är ju hur söt som helst men Irlands bidrag "Lipstick" med Jedward blev jag riktigt glad av. Vilken energi!


Förutom det gillade jag Azerbadjdzjans "Running scared", vilken ju vann till slut, Ungerns "What about my dreams" med Kati Wolf, Italiens Raphael Gualazzis "Madness of love", Storbritannienns "I can" med Blue, Tysklands Lena med "Taken by a stranger", Rumäniens "Change" med Hotel FM, Islands "Coming home" med Sjonni's Friends, och det spanska bidraget "Que me Quiten lo bailao" med Lucia Pérez. Ukrainas låt "Angel" med Mika Newton hörde jag aldrig riktigt, eftersom jag var helt upptagen av att titta på sandkonstnären... 


Danmarks bidrag tyckte jag lät misstänkt likt Andreas Johnsons "Sing for me", vilket retade mig och när kommentatorerna berättade att Rysslands Aleksej Vorobjov sagt att Saade var en "Aleksej-wannabe" gick han bort direkt för mig - jag irriterade mig på honom från början till slut under hans tre minuter i rampljuset! Jag tycker sån't är så fjantigt! För det första, sno inte låtar som redan finns och för det andra, tramsa inte med avundsjukesnack för att framstå som bättre själva. Bara sjung, gör er grej och se hur långt det räcker, liksom!


Jag tycker att det var roligt att det gick så bra för Sverige och Saade. Det kunde ju gått lite bättre förstås, han var värd att vinna! När rösträkningen var som mest spännande och han ledde, blev nedpetad, tog sig uppåt igen och låg där uppe och sniffade på segern ville jag inte alls att Azerbadjdzjan skulle vinna, men nu idag är det helt okej. Det ÄR en riktigt bra låt och Sverige får ju ta åt sig lite av äran i alla fall i och med att den är svenskproducerad och de duktiga doatjejerrna, som gör en hel del av själva låten, är svenska så det är helt okej att de gick och vann, tycker jag. Saade gjorde ett bra jobb!

Av Jessica - 14 maj 2011 14:12

Har varit ute på en underbar fotorunda i stan idag. Det är inte klokt vad mycket fint det finns att fotografera om man bara tittar efter! Och jag, som är så rädd för getingar, tar utan att blinka ett steg närmare blommorna där min fiende nummer ett sitter och kalasar. Facing the enemy...


Jag vill komma så nära som möjligt - jag som annars med vilt rusande hjärta springer, hoppar, fäktar med armar och ben, får ståpäls på hela kroppen och skriker som om min sista stund vore kommen när jag ser en geting på en meters avstånd. Skyddad bakom linsen liksom...


Det är väl därför det finns krigsfotografer. Som vill dokumentera, komma öga mot öga med ondskan och har kameran som en skyddsbarriär mellan sig själva och hemskheterna som utspelar sig framför deras ögon.



Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards