jesson

Alla inlägg under maj 2011

Av Jessica - 14 maj 2011 08:54



 



Åh, vad kul vi hade igår! Jättegod mat hade värdparet för det första fixat till - mmm... Trots att det kom ett par regnskurar och var rejält kyligt satt vi ute och njöt hela kvällen, dock väl invirade i filtar. Så mycket som jag skrattade igår kväll minns jag inte när jag senast gjorde. Underbart! Har nästan lite träningsvärk i magmusklerna idag. Det var verkligen en härlig kväll och en mycket lyckad tillställning.






Av Jessica - 13 maj 2011 16:57



Ja, inte själv förstås, maken och jag ska allt följa med vi också. Inte riktigt än, men snart ska vi göra oss klara och åka ner till Åsa för en förhoppningsvis trevlig afton. Vad hittar du på ikväll?

Av Jessica - 13 maj 2011 07:04



Vilken fantastisk morgon jag vaknade till idag, fredagen den trettonde. Jag skulle haft med mig kameran ut på morgonpromenaden, för oj, vad jag såg fina saker idag! Först ett intrikat spindelnät vid busshållplatsen, sedan mötte jag inte mindre än två harar, med någon kilometers mellanrum, och därefter såg jag ett vackert blommande träd i skogen som jag hade velat fotografera. Det var så fint ljus ute när jag gick... Men jag hittade faktiskt ett vackert motiv även när jag väl kommit hem - äppelträdet på baksidan. Snabbt fram med kameran och vips hade jag fångat dagens bild till det här inlägget.


Igår kväll stod jag och pratade med AMC en stund efter kursen och vid kommunhuset fanns det körsbärsträd som fortfarande blommade. Jag bara måste ge mig ut i helgen och fotografera! Vet inte vad det ska bli för väder, men jag hoppas det blir bra!


Idag ska jag börja jobba lite tidigare och sen till kvällen blir det grillfest hemma hos en av mina kolleger, från Marks och JM:s företag, i Åsa. Det ska bli trevligt!


Ha nu en riktigt härlig fredag och strunta i att det är en "olycksdag". Jag har bestämt mig för att just tretton, och speciellt fredagen den trettonde, är extra bra istället. Satsar gärna på nummer tretton när jag spelar på hjulen på Liseberg och fredagen den trettonde är min turdag! Så jag ser med förväntan fram emot att få se vad det ska hända för något spännande idag!


Av Jessica - 12 maj 2011 06:38





Favorit i repris?  


Nej, men jag bor ju väldigt nära Tölö kyrka, som ni säkert redan har uppmärksammat. När jag jobbade i Kungsbackas innerstad tyckte jag att jag hade nära till jobbet, men kolla hur lyxigt nära jag har nu:



Den här bilden knäppte jag genom fönstret på mitt kontor häromdagen.

Det är alltså samma kyrka som på bilden ovan, bara ett stenkast bort!


Det här sparar förstås M-A-S-S-A tid åt mig! Jag kan cykla till jobbet - jag är inte på resande fot under arbetstid nu - och jag behöver inte tillbringa min tid i avgasfyllda, timslånga bilköer på motorvägar eller i tunnlar till och från jobbet och bli halvt ihjälstressad på kuppen! Bara lugn och ro... Jag är så tacksam så det är inte klokt för detta! =)


    

Av Jessica - 12 maj 2011 05:19


Idag är det  Susannes dag, så grattis söta du på din födelsedag!   

Av Jessica - 11 maj 2011 18:25


Det har varit en mulen men riktigt varm dag idag, regnet har uteblivit hittills, men jag hörde åskan mullra för en liten stund sedan...


Resten av familjen har åkt till Onsala då det är match där med U-truppen ikväll. Hoppas de klarar sig undan åskan. Själv sitter jag här och förbereder mig lite lätt inför morgondagens entreprenörsskola i väntan på att kvartsfinalen i ishockey mellan Sverige och Tyskland ska dra igång och zippar på en Coca Cola Zero som jag tursamt nog hittade längst in i kylen. Det var inte igår jag drack en sån kan jag säga. Riktigt gott faktiskt! 





Och tänk, jag som nästan var beroende av Coca Cola light och zero för några år sedan! Mitt Cola light-missbruk började redan när jag som arton-/nittonåring bodde i USA. Men för fyra, fem år sedan bestämde jag mig för att lägga ner det och det var riktigt skönt att slippa ur läskens klor och  mitt beroende. Nu kan jag njuta av ett glas eller en burk då och då, men sen är det bra. Känns gott att ha kontroll! =)


Är du beroende av något??? Kanske inget man gärna berättar om eller "skryter" med, men nu är det ju åtminstone trendigt med kaffe och enligt de senaste rönen är det dessutom riktigt bra för kvinnor att dricka minst fem koppar om dagen! Så alla kaffemostrar där ute, om ni nu är koffeinister, stå på er, drick och njut så slipper ni kanske bröstcancer! Ytterst förvirrande egentligen, för så här stod det att läsa om sambandet mellan kaffekonsumtion och bröstcancer för tre år sedan...

Av Jessica - 11 maj 2011 06:52


    


Idag gör jag nog som någon för mig okänd person gjort här ovan, parkerar cykeln och tar bilen till jobbet - fast det är så nära... På TV sa de nämligen att det ska dra in ett oväder över västkusten idag. Det ska bli ganska varmt, och just nu är det halvfint, men enligt vad jag förstod blir det både regn och åska senare under dagen. Det är bra, det behövs säkert, för man vill inte att allt det gröna ute ska torka ihop, vissna och dö innan vi ens har hunnit passera halva maj!



Av Jessica - 10 maj 2011 20:43


På tal om ingenting, här kommer en bild som jag tycker ser skön ut:


 

Tänk vad bra de som bor i det här huset har det. Hipp som happ kan det ramla in båtburna besökare från ena hållet och bilburna, promenerande eller cyklande från andra. Alla kan ta sig dit på valfritt sätt. Toppen tycker jag att det verkar!


Gästflödet är dock något begränsat från sjösidan. Kanske lika bra det, för tänk om en Stenabåt hade lagt till vid bryggan och alla ville komma in på en kopp kaffe! Hur hade det sett ut? Nä, det är nog tur för dem som bor där att det är så pass grunt i Kungsbackaån som det är.


Ikväll har jag tagit mig i kragen och äntligen släpat iväg mig själv till Friskis för första gången på flera veckor. Gott! Jodå, jag har i och för sig hållit mig i rörelse ändå genom att promenera, cykla fram och tillbaks till jobbet och lite hit och dit. Men en timmas svettigt träningspass på Friskis känns mer på RIKTIGT; som att man jobbar hårdare på något sätt. Det var riktigt skönt och jag är glad att jag fick ett infall att se efter om det fanns något roligt pass att köra ikväll. Bäst att kolla om det finns något skojigt att träna imorgon kväll också! Smida medan järnet är varmt så att säga...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards