jesson

Alla inlägg under juni 2011

Av Jessica - 13 juni 2011 06:12




Börjar dagens inlägg med en bild från igår kväll. Kvällssol ger ett väldigt mjukt och behagligt ljus; det är roligt att fotografera i. Lovely!


I morse vaknade jag av mig själv tjugo i fem. Känslan när jag vaknade, innan jag fått tag i telefonen och kollat hur mycket klockan var, var dock att jag försovit mig! Men som tur var hade jag alltså istället gott om tid denna morgon. Jag försökte raska på stegen så mycket som möjligt under min promenad, för fasen vad lat jag har blivit på sistone!


Kanske skulle ta och försöka komma iväg på Friskis utejympa som börjar ikväll? Halv sju på Kungsgärde, måndagar och onsdagar är det som gäller nu i sommar. Medelintensitet på måndagar och olika intensiteter på onsdagar. Nå, till kvällen får jag se vad jag hinner med och känner för.

Av Jessica - 12 juni 2011 21:59



Det doftade sagolikt gott från den här syrénbusken som jag passerade på min promenad nu ikväll. Mmm-ah! FINNS det något mer underbart än syrén-, kaprifol- och liljekonvaljdoft? JAG vill dofta så! Har du förslag på någon parfym som kan uppfylla min dröm? Tips tages tacksam emot!

Av Jessica - 12 juni 2011 21:30



Tog med mig kameran ut på en liten kvällspromenad förut. Skönt att komma ut och röra på sig lite. Helt ljuvligt skönt i luften var det och mycket folk och djur i rörelse. Jag är glad att jag gav mig ut och att kameran var med. Nu blir det lite redigering och sen - troligtvis i morgon - ska jag visa dig vad jag såg mer på min promenad. Stay tuned! =)

Av Jessica - 12 juni 2011 15:52

Idag har jag inte fått mycket nytta gjord. Men jag har lekt i Illustrator - hur länge som helst! Eftersom mitt egentillverkade typsnitt igår inte blev så bra som jag ville har jag idag suttit och pulat med att skriva egna texter med hjälp av ritbrädan. Jag ska börja använda den mycket mer, för det är rätt kul. Och Illustrator också för den delen. 


Darlingen städade bort ritbrädan tidigare i veckan, för att han tyckte att jag använde den för sällan. Men det ska det alltså bli ändring på nu.

Av Jessica - 12 juni 2011 11:21


 


Här kommer jag att tillbringa en stor del av denna pingstdag. Just här och nu är livet ganska gott och bekvämt att leva, faktiskt. Vi har ju haft en otrolig tur med vädret den här våren. I påskas hade vi bra väder, Kungsbacka-studenterna kunde glädjevråla i flödande solsken, över Kristi himmelsfärds-helgen, då många var långlediga, hade vi kalasväder och nu fick vi alltså även en vacker pingsthelg. Det enda som återstår för att det ska bli en riktig fullpoängare till försommar är att det om två veckor också blir strålande sol och vackert väder. En regnfri midsommar alltså. Hoppas, hoppas!

Av Jessica - 12 juni 2011 09:04


 


Igår var maken och jag på Hjälmeskulla och köpte massa härliga sommarblommor som vi planterade. Äntligen! Så här sena brukar vi aldrig vara med våra sommarblommor, så det känns underbart att vi äntligen blev klara. Lila tema på framsidan och (förstås) rött på baksidan.


Jag tror vi byter accentfärg på baksidan nästa år, för röda blommor är inte helt lätt att mixa och matcha och för många olika röda nyanser blir fult tycker jag. Tror vi får satsa på rosa nästa år, fast maken blev helt förskräckt igår kväll när jag föreslog det. Rosa filtar till exempel kändes inte som något han kunde ställa upp på, sa han. Nå, vi får väl se när vi väl är där...


Foto: Lars Rambäck

Foto: Lars Rambäck

På kvällen var vi hos svågern i Anneberg och firade hans födelsedag. Massa folk kom dit och gratulerade som vanligt. Vi bjöds på gott grillat, satt ute om än i ett vindskyddande partytält och hade riktigt trevligt. Till slut frös jag dock så mycket (även om jag fått låna en jättehärlig stor filt som jag virat in mig i) att vi åkte hem, satte oss på vår baksida och värmde oss vid gasolvärmaren. Den är grymt bra!


Ett par omgångar kort blev det och nu är jag officiellt världsmästare i Tölö på Pokerpatiens. Aldrig någonsin har någon av oss haft 20 poäng i detta spel förut. Maken toppade med sina 17 poäng tidigare, men nu har jag alltså slagit det rekordet. Ganska gött faktiskt!



Något jag inte är världsmästare på (än) - förutom att stava rätt - är att designa mina egna teckensnitt. Igår gjorde jag ett försök på Yourfonts och resultatet ser du i bilden här ovan. Jag var inte tillräckligt noga med placeringen av bokstäverna i rutorna och därför blev resultatet väldigt "hoppigt". Nu vet jag ju hur man INTE ska göra nästa gång. Får försöka snart igen, för det är inte så dyrt att göra sitt egen typsnitt; jag betalade 115 kronor för min "Jessfont" som jag döpte det till. 

Av Jessica - 12 juni 2011 08:20

Foto: Lars Rambäck - animering Jessica Rambäck

Chilla torrsimmar - visst ser det roligt ut?! Tänk att hon per automatik vet vad hon ska göra när hon ser vatten. Helt fantastiskt tycker jag!  

Av Jessica - 11 juni 2011 08:10


Igår kväll efter maten spelade maken och jag spel. Vi gav oss på den gamla klassikern Galenpanna. Hur man ser ut när man spelar detta spel är en del av det roliga med spelet. Eller hur?!


Det langades över godsaker till oss från våra goa grannarnas balkong. Kan man ha det mycket bättre en fredagskväll?


 

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards