jesson

Alla inlägg under juni 2011

Av Jessica - 6 juni 2011 16:25




Vi tog en liten utflykt till Särö tidigare idag, maken och jag. Där finns hav, båtar och mängder av vackra hus! Skulle lätt kunna tänka mig att bo där ute. Ha en fin båt att åka ut med, snygga, dyra bilar och ett välskött, fräscht hus där. Men det förblir nog för alltid bara en dröm... Det är inte vem som helst som har råd att leva så, och jag är tyvärr inte vem som helst i dessa sammanhang. Nåja, vad är väl en bal på slottet?

Av Jessica - 6 juni 2011 09:41




Sjätte juni och Sveriges nationaldag. Hur firar man det? Att man är svensk, och glad över att bo i ett vackert, fritt och helt okej land? Men att det är Gustav Vasas dag, och en dag då nya regeringsformer antagits av riksdagen är väl inte direkt något att fira? Att Sverige på nytt blev en självständig stat 1523 efter att Kalmarunionen upphört känner nog inte så många till (Wikipedia hjälpte mig med den kunskapen) men att det är svenska flaggans dag vet vi nog allihop.


Men hur firar man? Midsommarafton känns mer som vår nationaldag på något vis, eller vad säger du? Jag ska hur som helst försöka göra något riktigt bra av den här dagen! Utnyttja ledigheten och det hyfsade vädret.

Av Jessica - 5 juni 2011 16:13

   

Av Jessica - 5 juni 2011 13:51



Soligt och fint väder även idag. Det är varmt - riktigt, riktigt varmt. Men jag har inte kommit iväg ut till havet, utan sitter och pressar en stund i solen i taget, lyssnar på ljudbok och har det lugnt, skönt och ledigt.


Bröllopsbilderna från igår är redigerade, färdiga, nedbrända på DVD-skiva och klara för avhämtning när som. När brudparet tittat på bilderna hoppas jag att jag får okej på att lägga ut några bilder här och på Skapica-bloggen så ni får se hur fint det var igår.


Nu har jag suttit här inne länge nog, dags att ge sig ut och svettas en stund till! :)

Av Jessica - 5 juni 2011 07:31



För dig som eventuellt tröttnat på bilder av min make som står och grillar på baksidan kommer här en bild på en annan grillande man på en annan baksida... (Man kan nästan tro att jag har en fäbless för grillande män, va?)




Riktigt smarrigt var det verkligen. Kyckling, korvar, hamburgare, bröd, potatis, sallad, champinjonsås och mycket annat välsmakande bjöds vi på igår. Som avslutning på kalasmiddagen fick vi dessutom grillade bananer fullproppade med choklad och till det kaffe. Tack söta grannar för en underbart härlig kväll! (=


     

Av Jessica - 4 juni 2011 17:32



Så här fint är det vid Varbergs kurort, där jag varit idag och fotograferat ett brudpar. Mmm, alldeles perfekt väder i en underbar miljö! Bilderna ska jag redigera i morgon, för nu är vi snart på väg hem till Nickan och Polisen som lovat bjuda på grillat, vin och spel ikväll. Det ska bli väldigt trevligt! =)

Av Jessica - 4 juni 2011 08:26

Foto: Lars Rambäck / Kollage: Jessica

Tidigare i veckan skrev min make ett inlägg på sin blogg. Det var dagen efter att vi sett den turkiska spindeln hemma hos Nickan & Polisen. Den morgonen vaknade jag, gick in i badrummet och tyckte mig se en äcklig spindel på golvet, sprang och hämtade ett glas som jag ställde över "spindeln" och sen bad jag maken ta bort den. Det visade sig att det var en tufs gräs, antagligen hemsläpad från någon fotbollsplan någonstans...


Så nu i morse när jag kom in i badrummet, såg jag en grästufs på väggen. Inget att bry sig om med andra ord. Eller...?



När vi ändå är inne på ämnet spindlar, såg jag häromdagen att träden vid Söderån inte verkar helt friska. De är invävda i, som det ser ut, spindelnät. Någon som vet vad det är för något? 
 

   

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards