jesson

Alla inlägg under juli 2011

Av Jessica - 19 juli 2011 08:45


Det regnade ingenting medan vi var på Heden igår. Även om det hängde i luften var det stundtals riktigt soligt och varmt. När vi satt oss i bilen och börjat åka hemåt kom det så några droppar regn - snacka om bra tajming!


Matchen mot Forest School var spännande, jag tyckte Tölö skötte sig bra, men slutresultatet blev tyvärr 1-1. Mitt huvuduppdrag under matchen var att fotografera till fotbollsbloggen, men mamma som jag är riktade jag kameran mot vår son ofta, gång efter annan och mest hela tiden. Bäst att passa på liksom, när man har stora objektivet på, han är inne i spelet och inte vänder sig bort eller håller för ansiktet... Let me introduce to you - the one and only - Daniel Rambäck anno 2011:


 

Vill du läsa mer om matchen och se fler bilder klicka här så kommer du till fotbollsbloggen. (Sonen är med i P18.)


Nu är det dags för match snart igen. Denna gång ska vi till Slottskogsvallen för ett möte mellan Tölö och Samba Soccer Club. Samling klockan tio, så oj oj, nu börjar det bli lite bråttom...

Av Jessica - 18 juli 2011 07:28




Nu är det dags igen: Gothia Cup drar igång idag. Det har gått några år sedan bilden ovan togs (Gothia Cup 2005), men intresset för fotboll har sonen alltså kvar. Förhoppningsvis kan vi få lite fräscha bilder på honom i år, men han är svår att fånga med kameran den här unge mannen. Synd, för så snygg som han är borde han visa sig på bild oftare tycker jag. =)


Ska fortsätta dagen här efter dusch och första koppen kaffe med att dra igång ugnen för att grädda ännu en omgång av frukostbullarna, därefter ska jag till mor, hämta lite grejer för att kunna uträtta ett ärende åt henne på banken och sen tänkte jag hänga med familjen in till Göteborg och se första matchen spelas. Hoppas regnet inte vräker ner...

Av Jessica - 17 juli 2011 18:17


Tidigare idag fick vi fikabesök av makens jobbarkompis med son. Pojken tog tag i min hand och drog mig med på en liten husesyn, sen spelade han piano så fint för oss och dessutom gillade han min Danakaka! Tog två gånger av den gjorde han och sådant gör ju bagaren i mig glad, förstås.




När de åkt bestämde maken och jag oss för att göra det enda riktiga en dag som denna:




Ett besök på Hemmakväll, tända lite ljus och krypa upp i soffan. Skönt, slappt och ledigt, inte sant?


 


        

Av Jessica - 17 juli 2011 09:08


Jodå, jag mådde bättre lite senare på dagen och ställde då till med storbak. Ingen tid att förspilla den här ledigheten, inte!


Jag började med att svänga ihop familjefavoriten Het Chilikladdkaka och samtidigt drog jag igång att baka en Danakaka. När jag väl börjat ville jag sätta en deg som skulle kalljäsa över natten, så att vi kunde få färska frukostfrallor idag - de står i ugnen just nu faktiskt...


     

Jag skickade iväg maken till affären för att handla allt som behövdes till frallorna och när han kom hem hade han med sig jäst både för söta degar och vanlig jäst. Så då satte jag en bulldeg också. Lika bra, liksom...


       



Därefter kom Saga, Nickan och Polisen över till oss. Vi skålade i lite rosébubbel, knaprade på snacks, åt goda ostar och kex som de hade med sig och sedan spelade vi Sjuan och Chicago fram till midnatt. Trevligt.



 



Frallorna blev jättegoda! Alldeles varma avnjöt vi dem här för en liten stund sen med bara lite Flora och ett par skivor ost på och till det en kopp kaffe. Det var inte fy skam, kan jag meddela...






Nu har det kommit några regndroppar på våra fönster, det är mulet ute och därmed inget strandväder. Vet inte vad vi ska hitta på idag, men det känns helt okej... Vi tar dagen som den kommer.

Av Jessica - 16 juli 2011 11:48





Det är knappt man tror det är sant...  Det regnade mycket och länge igår, men på kvällskvisten klarnade det upp och solen kikade fram. Precis så som det ska vara sista jobbdagen innan semestern.


Direkt efter jobbet blev vi bjudna på en kopp kaffe hos grannen, och vi fick träffa deras nya familjemedlem, golden retrievern Saga. En sådan himla go hund! =) Bilder kommer, var så säker!


Vi inledde denna semesterperiod med att vara lite lata; hoppade över att laga middag och köpte istället finpizza (mmm...mmm) på 





Idag skiner solen åter över oss men jag mår inte riktigt hundra så jag har inte varit ute än. Hoppas att det rättar till sig under dagen för vi har planerat grill i kväll och därefter kortspel med Nickan och Polisen.

Av Jessica - 15 juli 2011 06:22




Regnet det bara öser ner och idag är sista dagen innan det är dags för




Och vet du vad, jag har massor att göra även om det regnar! För det första har jag böcker att läsa, vänner att besöka, sömn att sova och dessutom har vi ett gäng garderober och en klädkammare som bara ropar efter att bli omhändertagna.


Jag brukar även ägna semesterns regndagar åt storstädning och åt att gå igenom varenda pinal hemma; rensa, sortera och slänga. Det är ett jädra jobb men när jag väl är klar känns det så himla skönt och befriande. Maken brukar hjälpa till och det hoppas jag att han ställer upp på även i år. Då går det mycket snabbare! =)


Om man känner att man skulle vilja komma igång med ett sånt här riktigt superröj men inte riktigt mäktar med det kan jag rekommendera att man läser boken "Rensa i röran med Feng Shui" av Karen Kingston. Den sätter fart på vem som helst, jag lovar! (=


 




  

Av Jessica - 14 juli 2011 17:39




Kom hem från jobbet ganska trött och sliten denna regniga torsdagseftermiddag, maten stod färdiglagad på spisen och det var bara att sätta sig till bords och hugga in.


Match stod på agendan för maken och sonen och jag var egentligen sugen på att själv träna, men hade ingen lust alls att cykla till Friskis i regnet. Gick in i vardagsrummet och där på soffbordet dök världens bästa ursäkt upp; senaste numret av Plaza Interiör. Sannerligen dagens fullträff! Blir till att krypa upp i fåtöljen under en filt och grotta ner sig i den. Hur låter det på en skala? :)


 

Av Jessica - 14 juli 2011 06:28



Fotboll tillhör ju inte mina favoritsysselsättningar precis, varken att spela eller att titta på. Men visst, jag kan ryckas med och tycka att det är kul med landskamper och en och annan Tölö- och IFK-match emellanåt, men det är inte så kul om "vi" inte vinner. Då är det mest slöseri med tid, tycker jag.


Jag gjorde dock som de tuffa grabbarna (läs maken och Mark) gör inför en match igår kväll: drev upp förväntningarna inför mig själv - det här skulle bli en promenadseger och hela världen låg öppen för det svenska damlandslaget - plockade fram lite snacks ur skafferiet, öppnade en flaska iskall öl och bänkade mig vid TV:n. Nu skulle de bli åka av.


Men det gick ju åt helskotta! När väl 3-1-målet kom för Japans del gav jag upp en ljudlig suck och gick och la mig istället. Japanskorna var väl värda segern tycker jag, men jag behöver ju inte sitta där och se på förnedringen.


Nej, jag tycker fortfarande inte om fotboll...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards