jesson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jessica - 20 augusti 2011 05:16



...kunde jag inte sova ordentligt utan gick upp och fixade till lite här på bloggen. Om du inte känner igen dig är det inte så konstigt, men du HAR alltså hamnat rätt; det här är Jessons "gamla vanliga blogg" fast i ny tappning. Nu ska jag dock försöka sova en skvätt till. (Gäsp)

Av Jessica - 19 augusti 2011 18:29


För att illustrera hur det sett ut hos oss de senaste dagarna, vädermässigt, har jag här tagit två bilder vid samma övergångsställe vid jobbet, med endast en kroppsvridning i tidsskillnad. Molnigt och trist österut och en vacker blå himmel västerut...



Inte konstigt att jag, när jag tittat ut genom fönstret åt ena hållet hemma, bestämt mig för att cykla till jobbet, för att i nästa sekund - när jag slängt ett ögonkast genom fönstret på andra sidan huset - kapitulerat och likt värsta miljöboven åkt bil till jobbet, va? 

Av Jessica - 19 augusti 2011 06:44


Fredag idag och veckans sista arbetsdag. Det är alltid lika skönt med fredag... Hela, långa, lediga helgen framför sig har man och man tror ju att man ska hinna med så mycket. Ja tjena, det vet man ju hur det brukar bli med det. Men ändå... En skön känsla är det hur som helst.




Det ska nog bli ganska fint väder också, åtminstone i morgon, Men som det verkar just nu, idag, är det regnställ som gäller och ingen cykeltur till havet precis...


  

Av Jessica - 18 augusti 2011 21:57



Körde ett härligt spin puls-pass ikväll. 21,7 km på 49:54 minuter. Jodå, de nya fina spincyklarna berättar både hur långt och hur länge man "cyklat". Och så har man tack vare pulsbandet runt kroppen koll på hur hög puls man har samt hur många procent av sin kapacitet man använder vid olika ansträngningsgrad. Jag är nöjd. Med passet, med mig själv och med dagen som helhet. Nu är den dock slut, det har blivit kväll och jag ska krypa till sängs och fortsätta bläddra i senaste numret av MåBra - jag kommer inte så långt varje kväll innan kroppen vill sova. =)

  

Av Jessica - 18 augusti 2011 06:46




Jag upptäckte tidiga hösttecken igår kväll när jag var ute och cyklade en sväng, men jag såg det faktiskt inte förrän jag kommit hem. När jag väl stod där med kameran koncentrerade jag mig på att få horisontlinjen hyfsat rak - för att få stillhet i bilden - och på att få till en så harmonisk komposition som möjligt i övrigt. Jag ville visa vilken härlig sensommarkväll vi fick här i Kungsbacka igår...




Jag tyckte jag tittade noga i sökaren, och trodde att jag hade hela bilden klar för mig, men när jag sedan laddat över bilderna på datorn och tittade på dem igen såg jag ju att det var något rödbrunt som smugit sig in bland lövverket till höger i bild, och det lilla trädet på vänster hand i mellangrunden har redan tappat varje löv! Jösses, hur och när hände det, liksom?  


Nå, idag blir det jobb och ikväll har jag planerat och bokat in ett spin puls-pass på Friskis. Solen skiner, men ganska klumpiga moln har även de parkerat sig på vår himmel denna morgon, så jag vet inte riktigt vad vi bjuds på för väder idag. Men nåt blir det väl, det brukar det ju bli. Jag fortsätter med mina piratbrallor och flip flops ett tag till, så får vi se när det blir ohållbart kallt att i den utstyrseln cykelledes ta sig den där en och en halv kilometern till jobbet. Ha en härlig torsdag!


 

Av Jessica - 17 augusti 2011 21:03



Kolla, de här fina mönstren till Photoshop hittade jag här! Så läckra! 

Av Jessica - 17 augusti 2011 20:30


Så här ser hon ut; träningsmonstret som bor inom mig. Beslutsam som få och rädd att missa en stunds rörelse. Vill absolut inte bli någon soffpotatis! En vilodag finns inte riktigt på hennes karta. Måste göra något.


"Bara en liten promenad?" gnäller hon. Eller "bara några kilometer på cykeln? Med kameran - så behöver det inte gå så foo-ort...?!" Blink, blink (här klipper hon med sina världsberömda ögonfransar och försöker se så snäll, mild och ofarlig ut som möjligt.)


Jag lyckades fånga henne på bild precis innan hon släpade mitt ego med sig ner för trappan och ut till cykeln här ikväll. Nu vet du också hur hon ser ut, så när du möter henne - akta dig, annars kanske hon släpar med sig dig ut också?! ;o)

Av Jessica - 17 augusti 2011 06:36


Här är den! Min nygamla, mycket bättre begagnade damcykel! Det var den jag hade i tankarna när jag skrev det här och det här. Bilden från igår föreställde alltså låset och en del av kjolskyddet, men det hade du ju förstås redan klurat ut, eller hur?




Jag är verkligen jätteglad för den här! Den är "bara" 3-växlad men alla växlar fungerar åtminstone på den, till skillnad mot på den gamla cykeln, på vilken jag var tvungen att spurta runt på bara en enda växel hela tiden! 


Cykeln fick jag av AMC i söndags och jag är så glad att hennes son "förbjudit" henne att visa sig på den här "tantcykeln" (han tycker att det är coolare med en morsa på mountain bike, såklart) för då fick jag ju möjlighet att överta den här skönheten. Min alldeles egna Black Beauty... =)


Ingen träning inplanerad ikväll; jag har tänkt ha vilodag. Men råkar det bli lediga platser på kombipasset cirkelgym/indoor walking senare ikväll kanske jag ändå slinker ner till Friskis en sväng. 



 

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards