jesson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jessica - 16 augusti 2011 20:50



för mig att berätta om grejen på bilden ovan.
Har du listat ut vad det är än? Svaret kommer i morgon.  

Av Jessica - 16 augusti 2011 19:30


Idag blir det en stor dos bilder på mig, jag vet. Fast jag lovat att inte bombardera er med egobilder bara för att jag köpt mig en fjärrkontroll till kameran och fast ingen har bett om att få se mer bilder på mig...




Så här käck såg jag ut och kände mig för ett par timmar sen. Jag känner mig förvisso lika pigg och käck nu - enda skillnaden är att jag är betydligt svettigare!


En viktig skillnad till är förstås att jag känner mig väldigt nöjd med att ha kört första steppasset på evigheter! Roligt var det. Men lite svårt att hänga med i alla svängar. Fast det är ju precis så ett steppass ska vara. Är det för lätt första gången - så att man hänger med på alla ben och armar direkt - blir det ju ingen utmaning och man tröttnar fort.


Nu blir det dusch och sen något att äta innan det är dags att varva ner för kvällen. Ha en skön tisdagkväll, kära läsare!  

 

Av Jessica - 16 augusti 2011 06:56




Trotsar vädergudarna och drar på mig vitaste vitt idag! Piratbrallor och långskjorta. Och flip-flops, det ska jag ha! Jag VILL inte att sommaren ska vara slut än och jag vägrar att bjuda in hösten på allvar! Och även om det är många tunga regnmoln som drar förbi utanför mitt fönster denna tisdagmorgon ska här dessutom cyklas till jobbet! Undrar om det hjälper att man totalvägrar så här? Det återstår att se. Säkrast är nog dock att packa ner en käck liten regnponcho - just in case...


 


Av Jessica - 15 augusti 2011 19:53




Här, under Tölö tvärled, brukar jag och mina arbetskamrater promenera på lunchen. (Här går man också när man går stadspromenaden.) Det gick inget vidare med det idag som synes, men när jag cyklade förbi ikväll, på väg till och från Friskis, såg det faktiskt lite bättre ut och det hade runnit undan mer vatten. Inte konstigt att regnmängderna igår kändes onormala för det var de ju uppenbarligen!


Ikväll har jag kört ett indoor walking-pass. Ahhh... Svettigt som bara den och riktigt bra musik! Det känns makalöst skönt att vara igång med träningen igen! Men axeln är som den är. Jag börjar bli riktigt trött på den nu faktiskt. Komma här och trilskas så, när jag vill må som allra bäst, känna mig som starkast och friskast. Ganska smolkigt i den bägaren är det just nu kan jag säga.

Av Jessica - 15 augusti 2011 06:42


Regnovädret jag skrev om igår var verkligen ett oväder som hette duga! Det har orsakat både trafikavstängningar och översvämmade källare - bland annat i hus alldeles i närheten av där vi bor. Jag tror inte ens att det går att cykla till jobbet idag, för Kungsbackaån brukar svämma över vid Tölö tvärled, och idag är säkert inget undantag...


Idag känns det verkligen som höst, så idag får det bli långa byxor, värmande scarf om halsen, regnjacka och en varm och kryddig parfym.



  

Av Jessica - 14 augusti 2011 20:19

Strax innan halv fyra i eftermiddags åkte maken och sonen iväg till Hamravallen där det skulle bli DM-match halv fem. Jag sa att jag eventuellt skulle cykla bort och titta på matchen, men kort efter att de åkt började det regna rejält och det har baskemej inte slutat än! Jag fattar inte hur det orkar hålla på att regna med en sådan här intensitet - konstant! Men det är mysigt att krypa ihop inne i soffan, tända lite ljus och bara ta det lugnt också...


Fast jag hade en liten överraskning att visa er. Något som jag fått idag, som har väldigt stor betydelse för mig... Något som gjort mig sprudlande, sprittande och glittrande glad! Men jag kunde helt enkelt inte gå ut och fotografera, så ni får ge er till tåls och vänta med att se till en annan dag. En vacker dag. Ja, då lovar jag att visa bilder! =) 

Av Jessica - 14 augusti 2011 15:12



Efter ett eldigt Dans Fuegopass i förmiddags kände jag mig härligt duktig! Inte för att jag hängde med på riktigt allt, men jag hade väldigt roligt och tycker att det gick hyfsat bra i alla fall. Nu kan det bara bli bättre, liksom. Klart värd några droppar Euphoria efter det var jag definitivt! :o)

Av Jessica - 14 augusti 2011 08:20



Någon sandstrand blir det nog inte att vi besöker idag. Det vilar ett ganska tjockt, grått molntäcke över vår lilla stad idag. Får väl se om solen orkar ta sig igenom senare, men som det verkar just nu ser det ganska mörkt ut.   


Det enda jag har bestämt hittills idag är att jag ska på ett Dans Fuego-pass på Friskis klockan elva. Det ska bli kul! För övrigt har jag inga planer än, så det spelar ju egentligen ingen roll vad det är för väder... 

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards