jesson

Alla inlägg under september 2011

Av Jessica - 26 september 2011 06:19




Naturen håller på att byta om från sommar- till höstskrud och det är en härlig tid just nu.


Efter jobbet idag ska maken och jag ta en titt på de arkeologiska utgrävningarna alldeles här i närheten. Det är visning för allmänheten i kväll klockan 18, så då drar vi på oss gummistövlarna och ger oss ut på åkrarna. Låter väl spännande?! =)

Av Jessica - 25 september 2011 19:50


Idag har jag sovit länge för en gångs skull. Eller ja, vaknade tidigt gjorde jag, men efter att ha tagit mig igenom en del av G-P:n lyckades jag faktiskt somna om!


Tittade så på några program på Play och sedan åkte maken och jag och handlade mat för veckan som kommer. Därefter åkte grabbarna på match (B-laget mötte Galgbacken och vann med 2-1) och då passade jag på att ta mig en lång, härlig cykeltur!


Det gav mersmak att vara ute i friska luften, så när jag kommit hem från cykelrundan tog jag även en liten promenad, med ljudbok i öronen och kamera runt halsen.


Den här lille krabaten cyklade jag förbi på Kabelgatan. Vet inte om han lever i det fria på riktigt eller om han smitit från Djukliniken, men söt är han i alla fall, eller hur?


 


Av Jessica - 24 september 2011 17:17




Här har ni mig igen, nyklippt och med plattat hår. Det visste jag inte ens själv när jag vaknade i morse; att jag skulle gå till frissan och fixa till håret idag. Det bara blev så.


Men låt oss backa bandet till början av dagen, då maken och jag efter frukost och dusch åkte in till innerstaden där det hölls Garage Sale på Komvux skolgård. 
 



Flera av innerstadens butiker sålde ut massa fina grejer till extra bra priser. Jag skulle inget ha, hade inte ens kontanter med mig, men det slutade ändå med att jag köpte lite bra att ha-grejer för endast en hundralapp från Doc Morris, som även skickade med en necessär samt ett paraply på köpet. (Maken hade kontanter på sig.)




Väl hemma igen tyckte jag att vädret var så skönt, så jag gav mig ut på cykeln med kameran och skulle fota lite. Stannade då till vid salongen Nutid på Östergatan och bestämde mig för att på vinst eller förlust gå in och se om de hade tid för att klippa till min lång-långa lugg en aning. Det hade de, och det fanns till och med tid för att klippa igenom hela håret samt att styla till det en smula. Kalasnöjd blev jag. Nu ser jag ordentligt igen! =)  




Efteråt cyklade jag bort till Kungsmässan där jag shoppade ett nytt nagellack och en löpare till köksbordet. Jag känner mig riktigt nöjd även med det infallet. 




När shoppingorgien var avklarad cyklade jag hem till mamma, där jag åt en medhavd Cream Cheese Bagle från Espresso House och drack en cappuccino innan jag efter en liten pratstund begav mig hemåt igen.


Nu är jag trött, axeln den värker och en lugn stund i horisontalläge, ovanpå täcket, med ett par omgångar Wordfeud och en stunds tidningsläsande känns väldigt lockande. Ahh, skönt att vara lat och ledig... =)    

Av Jessica - 24 september 2011 08:38

(Ja, jag stör mig på att sontavlan hänger snett - påminn mig inte...) 


Jodå, här blev allt lite fredagmys trots allt igår kväll - tjejmys till att börja med. Sångerskan och jag åkte och hyrde några filmer, köpte lite smågodis och så blev det ett par glas rött.


Vi började med att titta på filmen "Hereafter" med Matt Damon, som vi först tyckte var stökig och ganska seg, men sedan blev riktigt, riktigt bra. När vi satt på nästa film, "The Switch" med Jennifer Aniston och Jason Bateman, hade maken anslutit sig till oss. Jag gillade filmen; Aniston är en favorit sedan länge, Bateman var en ny bekantskap, men jag gillade honom också, och pojken i filmen likaså. Hur söt som helst! =)

Av Jessica - 23 september 2011 06:40




är landet lagoms viktigaste stund i veckan snart här. Fredagsmys hörde man aldrig talas om när jag var liten, men nu ingår det i varje svensks vokabulär. Och vi vet ju precis vad det innebär. Någon extra god (gärna snabblagad) middag för hela familjen och så lite snacks eller godis vid TV:n till Idol, Cola till barnen samt ett glas rött till mamma och pappa.


Men här är det fotboll som gäller ikväll. (Som vanligt, höll jag på att säga.) Sonen ska spela match, så här blir det inget gemensamt TV-mys efter maten. Undrar vad jag ska hitta på...?






Av Jessica - 22 september 2011 19:01




Var inne och kollade på mitt konto idag och minsann, där hade det ramlat in en vinst från Postkodlotteriet! Inga megasummor denna gång heller, men trehundra kronor likväl. Grattis till mig! Hoppas det stämmer att de små vinsterna banar väg för de riktigt stora...   

Av Jessica - 22 september 2011 18:03




Nu är jag med och buzzar igen i en Buzzador-kampanj för Digster. Mer info kommer så håll utkik...

Av Jessica - 22 september 2011 17:54



Jäpp, här är mina grabbar med - båda två. Och chefen också för den delen; tror det var därför han ville att jag skulle läsa tidningen extra noga idag, vad tror du? ;o)  

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards