jesson

Alla inlägg under september 2011

Av Jessica - 22 september 2011 07:03


 


Bra show igår! =) Öppningsnumret var ruskigt bra, avslutningsnumret innan extranumren likaså samt särskilt ett nummer mitt i, där havet spelade en mycket central roll. Så mäktigt och sååå bra! Gåshud!


Men, jag ÄR inget äkta Tomas-fan; har aldrig varit och kommer nog aldrig att bli - när nu inte ens den här showen lyckades omvända mig. Visst, jag kan hans låtar, jag sjunger med och så, men det fattas något för att jag ska bli berörd på riktigt, när han kommer ut på scen... Svårt att förklara vad det är, men hur duktig han än är så är det så att för mig har inte Tomas Ledin "det".


Jag är dock väldigt glad att jag fick chansen att se denna show och vi hade en riktigt bra och trevlig kväll igår, darlingen och jag. Så tack än en gång, Nickan. =)

Av Jessica - 21 september 2011 06:41



Vi har fått biljetter av Nickan, så ikväll blir det krogshow på Rondo med Tomas Ledin för min och makens del, minsann! Tack snälla, söta Nickan för det! =) Det kan nog liva upp hösten lite extra - förutom alla härliga tända ljus - att gå på ett fart- och musikfyllt genrep så här mitt i regnrusket.

Av Jessica - 20 september 2011 06:36



Nattfrost har vi redan fått en släng av förra veckan och nu märks det väldigt tydligt åt vilket håll det barkar. Maken sa i morse att det känns som att man gått upp en halvtimme för tidigt ungefär - så himla mörkt är det nu på morgonen. Men det har sin charm och är mysigt det också.


(Ikväll ska jag gå på det fantastiskt roliga dans fuego-passet på Friskis och jag lääängtar!)

Av Jessica - 19 september 2011 21:03

 

Tacksamt har jag idag mottagit en award från min gulliga bloggkompis Anette. Att jag fått denna award gör mig jätteglad! Roligt att få en utmärkelse för att man delar med sig av sitt ospännande liv. :)


Med denna award följer att jag ska svara på fem frågor samt länka tillbaka till den som gav mig awarden och utnämna fem nya. Nu åker vi!


1. Varför började du blogga?
Så här skrev jag i mitt allra första inlägg, den 4 januari 2009:

"Vaknade i morse - på årets fjärde dag - med ett ord från min dröm som dröjde sig kvar i mitt huvud; Katharsis. Visste direkt att detta måste användas till något, men vad? En rening...


Under dagens kyliga, soliga och härliga morgonpromenad fick jag så idén att börja blogga - och namnet på bloggen skulle naturligtvis ha med Katharsis att göra." (Du kan läsa hela inlägget här)


Ganska snart kom dock en annan tanke med bloggen också, och det var att min redan då svårt sjuka mor skulle kunna läsa om vad som hände i mitt och min familjs liv; få se bilder från vår vardag, omgivningarna och ta del av världen utanför. (Många har nog börjat av liknande anledningar, så jag är inte direkt unik där.)
 

2. Vilka bloggar följer du?
Oj, massor! Några kommer jag att ge mina utmärkelser till, så en del av svaret återfinns längre ner i detta inlägg. (= Men Photoshop-bloggar, fotobloggar, unga, ambitiösa tjejers bloggar och "kvinna mitt i livet-bloggar" hör till de absoluta favoriterna.


3. Vilka favoritfärger har du?
Svart är klädfavoriten, men för övrigt gillar jag nästan alla färger. Det beror oftast på sammanhanget hur jag känner för en viss färg. Är dock lite extra svag för rosa.


4. Vilka favoritfilmer har du?

"Sjätte sinnet" glömmer jag aldrig! Jag gillar filmer som är lite oförutsägbara, men kan samtidigt lika gärna gå loss på en romantisk komedi som är så förutsägbar att man nästan inte ens behöver se den! 

5. Vilket land drömmer du om att besöka?

Jag säger som det gamla talesättet: "The world is like a book and those who don't travel read only the first page". Jag vill läsa alla böcker! ;o)


Jag vill skicka vidare till dessa fem bloggare:

Carina  Angelica  Annelie  Jessica  Marie

Av Jessica - 19 september 2011 06:35





Måndag morgon och jag har varit igång en bra stund redan; kört en maskin tvätt som jag hängt, och vikit ihop ren och torr tvätt har jag också hunnit med förutom alla vanliga morgonbestyr. "Vilket russel här är på morgonen", sa den något trötte maken när han kom upp i vanlig tid. Men vaknar man tidigt så gör man. Ingen aning om varför jag var utsövd redan kvart i fem i morse, men så var fallet.

Av Jessica - 18 september 2011 16:46




Så här mysigt har jag det när regnet strilar över vår stad denna söndag. Känner du doften, upplever du stämningen? Hoppas det. (=

Av Jessica - 18 september 2011 15:50



tänder jag lite ljus, kurar ihop mig inomhus (när jag kan) och plockar fram något läsbart eller sitter här vid datorn och tittar på bilder från soligare dagar. En låt som poppar upp i huvudet då är Östen Warnerbrings "Det var längesen jag plocka några blommor". Har letat som en tok efter den på nätet nu, för jag ville dela med mig av denna töntsöta låt, men inte hittat den. Du får helt enkelt sjunga själv, om du vill komma i samma stämning som jag just nu.   

Av Jessica - 18 september 2011 08:11




Nu ska jag tipsa om några av våra absoluta favoritviner. Det gäller Penfoldsvinerna från Australien. "Serien" börjar med Rawson's Retreat för 75 kronor flaskan eller 259 kronor för en box. Sedan klättrar vi uppåt och hittar Koonunga Hill för 89 kr, Thomas Hyland för 109 kr, Bin 2 för 119 kr, Bin 28 för 169 kr, Bin 23 för 219 och slutligen Penfolds Grange för 2499 kr. Det sistnämnda har vi dock aldrig testat, det kostar en aaaning för mycket tycker jag, men det är säkert bra det också.


Det fina i kråksången är att det går att hitta vita viner med samma namn som dessa röda viner. Vi har testat de vita Rawson's retreat (75 kr), Koonunga Hill (85 kr) och Thomas Hyland (109 kr) men inte några av Bin-varianterna.


Jag har inte hört någon som gillar vin säga att de inte tycker om det när vi serverar något av ovanstående. Säkra kort med andra ord, och väl värda att testas.

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards