jesson

Alla inlägg under september 2011

Av Jessica - 17 september 2011 16:25




Maken och jag var tidigare idag på systemet och köpte lite vin samt i mataffären och handlade mat. När vi kom hem stod den här korgen ute på grannens gräsmatta. Direkt kickade hjärnan igång - här skulle ställas till med bak! 


Hade inga ägg hemma, och dåligt med smör, så jag fick åka iväg en till sväng till affären innan jag kunde sätta igång. Men nu är den klar - den fina äpplakakan (mamsens recept) och det luktar så gott i vårt hem. Både nystädat och nybakat på en gång.


För jodå, i förmiddags medan jag tog hand om stryktvätt och fixade till nyhetsbrevet för makens jobb (det hade tillkommit lite ändringar och så var jag inte riktigt nöjd) städade maken av här hemma.


Och när jag ändå var igång med bakningen passade jag på att svänga ihop några Nutellabakelser också. Lika bra liksom. En sån kan jag tänka mig att äta ikväll efter middagen, då maken och sonen hugger in på äpplekakan, för äpplekaka äter jag absolut inte! =)

Av Jessica - 17 september 2011 08:03



Ljuvliga lördagsmorgon. Det ser ut att bli en fin dag även idag, precis som de lovat i prognosen. Jag ska ge mig iväg och träna nu på förmiddagen. Halv tio kör ett indoor walking-pass igång på Friskis och det ska bli så skönt.


Har hållit mig stilla sedan jag fick sådär vansinnigt ont i axeln efter läkarbesöket i måndags - förutom cykling till och från jobbet varje dag och en och annan promenad då förstås.


Nu vill jag röra på mig! Axeln blir ju inte bra även om jag vilar, så då tränar jag. Vet inte vilket som är bäst för den egentligen, vila eller rörelse, men resten av kroppen behöver få röra på sig så det är så det får bli!

Av Jessica - 16 september 2011 06:56

   

  • Det är fredag!
     
  • Det ska bli vackert och soligt väder idag och i morgon!
     
  • Jag har hittat ett roligt insticksprogram till PhotoShop som heter PhotoFrame. (Jag har laddat hem en 30-dagars trial, och den verkar lovande. Någon som köpt programmet och vet vad det kostar?) Vill ha, vill ha, vill ha!
     
  • Igår hittade jag massa fina actions till PhotoShop, som jag ska leka med i helgen. Blir det nu vackert väder betyder ju det att jag kan vara ute i helgen och fotografera också - så jag får lite nya bilder att testa mina actions på!

Maken och sonen ska på match ikväll - kanske cyklar jag dit och fotograferar - men för övrigt har vi inget inplanerat denna helg utan det finns möjligheter till att få sovmorgnar, långfrukostar och sena TV-kvällar.
Av Jessica - 15 september 2011 21:37



...men jag satt här och slöskrapade några lotter på Svenska Spel nu ikväll, och plötsligt så rasslade det till och jag var femhundra spänn rikare! Roooligt! (=

Av Jessica - 15 september 2011 06:57



Repris? Nej, men jo, jag är verkligen hur nöjd som helst med de nya dojjorna! Lagom hög och lagom bred klack. Skor att vara både snygg OCH snabb i alltså! Helt i min smak. (= 

Av Jessica - 14 september 2011 17:34

Undrar vad det är med mig och skor? Svarta skor. Jag skulle kunna ha hur många par som helst. Helt ärligt! Idag pratade jag med maken efter jobbet; sa att jag bara skulle cykla bort till en av stadens alla skoaffärer och titta lite. Yeah, right! Min hjärna fattar uppenbarligen inte vad ordet titta betyder när den kommer i kontakt med skor. Då handlar det om att köpa! Katshing! Så dessa coola pjuck fick följa med mig hem idag:



Förresten delar jag denna fäbless för skor med vår vän Kakel. Käre, goe Kakel, vi har det inte lätt du och jag - men jag är ju åtminstone kvinna... (=



Av Jessica - 14 september 2011 07:03



the sky was blue and the fields were golden.


Inte klokt vad fort tiden går egentligen! Idag fyller min bror år, och inte vilket år som helst utan det sista på "fyrtio något". Tänk att han snart är femtio år. Min bror! Helt otroligt...


Jag har ju skrivit om september som en födelsedagsmånad tidigare, men då nämnde jag bara jubilarerna - mor som fyllde 70 för en vecka sedan och sonen som blir 18 den tjugonionde. Men idag är det alltså brors tur, och förutom honom har, och har vi alltid haft, flera septemberfödelsedagar i vår släkt. Vilken är din födelsedagstätaste tid på året?




Av Jessica - 13 september 2011 19:06

Först en tyst minut för Stefan Liv och de andra omkomna hockeyspelarna och sedan nedsläpp i matchen mellan Frölunda och Växjö. Heja Frölunda! Ska bli så kul att se på hockey ikväll.


Jag har nyligen varit ute på en höstigt blåsig promenad med sötaste Saga, då husse fått gåförbud och matte är i Stockholm. Det var riktigt skönt att klafsa runt i djupa vattengeggiga pölar på stigen i skogen och låta vinden slita tag ordentligt i håret!




Jag tänkte på hur mycket det måste finnas för en hund att upptäcka på en promenad trots att man inte alltid möter massa andra hundar. Att stanna till och sniffa på en buske måste vara för människans bästa vän som att läsa "Hänt Extra" för oss. Massa smaskigt skvaller från hundvärlden finns det nog att hämta där, eller vad tror ni? 

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards