jesson

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jessica - 5 oktober 2011 16:47




(Känner mig som värsta bildtjuven - men tack för lånet, alla upphovsmän!) 


Jo, idag har jag allt tittat ikapp mig när det gäller både det ena och det andra på TV. Har faktiskt även hunnit med ett program med Gordon Ramsay, men det var så ointressant att jag inte minns vad det hette. Har dock inte kunnat göra så mycket annat än att hänga i soffan; axeln den fortsätter att värka och nu orkar jag snart inte ens gnälla om den mer! Fattar, va?! Skulle gärna kapa av mig den, lämna den på marken bakom mig och springa vidare här i livet. Tänk att man kan bli så trött på en del av sig själv... Jisses!

Av Jessica - 5 oktober 2011 10:09




Hemmadag idag, och bara en kort, kort sejour här på bloggen för att visa att jag lever... Var ju hos sjukgymnasten i måndags och fick en ny nål i axeln. En nål som tydligen visste var den tog, för igår hade jag ondare än på länge! Det värkte i axeln precis hela dagen och när klockan var åtta igår kväll tog jag ett par värktabletter och bäddade ner mig. Känner mig lite bättre idag som tur är, men det är bäst att vila, framförallt från datorn, så mycket som möjligt idag, känner jag. Wordfeud, någon?

Av Jessica - 4 oktober 2011 07:04



Ja, det är det tydligen idag. Kan tänka mig att det på många arbetsplatser och i många hem bjuds på just kanelbullar till fikat idag. Bra för bagerierna och gymmen. ;o) Handen på hjärtat; ska du äta många bullar idag?

Av Jessica - 4 oktober 2011 06:40




Nu har jag sovit på saken och mina två utmärkelser går till följande två kandidater: Susanne med bloggen kandy.se och Josefin som har bloggen myhappydays.se.




De här två bloggarna hör till dem som jag så gott som dagligen kikar in hos. Susanne har rolig humor, skriver kul inlägg, är en duktig fotograf och hon delar dessutom med sig av diverse tips och tricks. Josefin delar bland annat med sig av jättefina foton som jag blir väldigt glad och inspirerad av att titta på. Har du inte besökt deras bloggar än gör det nu! =)


Tackar än en gång Anette för den fina utmärkelsen och för lånet av bild.

Av Jessica - 3 oktober 2011 20:53




Fick en jättefin award idag av bloggväninnan mammajersmyr. Och så lånade jag bilden från hennes blogg och kopierade hennes text... Tack för den, liksom, eller vad då? ;o) 

Så här skrev Anette angående awarden på sin blogg, och jag citerar:
 

"Jag tycker det e så otroligt roligt att glädja andra människor i min omgivning , så nu tänkte jag utdela Mitt Award :)


Detta award lämnas till TVÅ personer som jag det SENASTE året haft glädjen att lära känna.

Varför ?

Deras bloggar berör & inspirerar mig. De är flitiga på att lämna ärliga kommentarer , de har pepprat mig när berg o dalbanan gått nerför.

Jag tilldelar min lille krumeluris till

Jessica - Jesson (det är ju jag - min anm.)

Jeanette Jeurima"


Tusen tack, snälla Anette! Nu ska jag sova på saken och imorgon välja ut två av mina favoritbloggare vilka jag i min tur ska tilldela denna finfina award. Svårt men roligt... :)




Av Jessica - 3 oktober 2011 06:35



Åh, igår såg jag en kanin igen, när jag gick förbi Djurkliniken på Kabelgatan. Nästan på exakt samma ställe som den jag såg häromdagen. Den var så liten - ungefär som en knuten näve bara - och jag fattade först inte vad det var, men när jag kom närmare skuttade den iväg fort som attan. Det borde vara förbjudet att gå ut utan kamera för det är ju just sådana oväntade saker jag vill fotografera!


Idag ska jag tillbaka till sjukgymnasten. Undrar vad vi ska göra där denna gång. Jag tycker inte att jag blivit bättre sedan jag fick akupunktur och någon annan quick fix har de nog inte att erbjuda, men jag är ändå glad att jag sökt dit för att få hjälp... Håll tummarna för mig att det blir ett givande besök.

Av Jessica - 2 oktober 2011 19:54



Så jädra typiskt, jag som skulle ta milen idag! Mitt i industriområdet vid postterminalen dog telefonen, vilket innebar att efter 8,04 kilometer vet jag inte hur långt till jag gick, ljudboken dog och promenaden blev genast lite tristare. Vägen hem kändes lååång... Undrar om jag klarade milen? Jaja, nu måste jag ju ta samma sväng igen med en fulladdad telefon för att kontrollera någon dag! Bra morot. ;o)

Av Jessica - 2 oktober 2011 16:16



En härligt slapp, ledig och skön söndag så här långt. Låg länge, länge i sängen, läste tidningen, spelade Wordfeud och tog det riktigt, riktigt lugnt. Ahhh...


Dimman ligger tät över vår stad även idag, så någon frisk, krispig och färgsprakande höstpromenad har jag inte varit ute på. Men jag börjar få smått panik på att jag inte får rört på mig som jag brukar - på grund av axeln. Den ömmar en del idag, men jag tänke ändå i ett förvirrat ögonblick att jag skulle "smita iväg" (vem lurar jag?) till Friskis och köra ett indoor walking-pass. Tänkte att det kan väl inte vara så farligt, men sedan insåg jag att är det något pass man använder axlarna väldigt mycket under så är det ju just det här... Suck!


Det blir till att stoppa hörlurarna i öronen och ge sig ut på en dimmig hösteftermiddagspromenad istället. Så det ska jag göra - nu! :)

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards