jesson

Alla inlägg under november 2011

Av Jessica - 17 november 2011 06:16




mot vinter har vi allt kommit sen den här bilden togs. Men trots det är det ännu inte vinter här i Kungsbacka. Vi har visserligen haft ett par frostmorgnar, men mer är det inte. Jag har inte ens plockat fram tjocka vinterjackan än, utan går i höstkappa och klarar mig alldeles utmärkt med det. En mygga flög runt och surrade i sovrummet härom kvällen och det känns inte alls som att det är jul om drygt en månad. Kanske borde ta en tur till någon julmarknad i helgen för att få in lite av känslan i kroppen...?

Av Jessica - 16 november 2011 06:39



Igår kväll var en av mina kusiner här och hämtade några bilder som jag hjälpt henne och hennes kurskamrater från skolan med. Som tack för hjälpen fick jag den här tjusiga buketten blommor. Att få blommor för att jag gjort något jag bara tycker är himla kul är stort. Det känns fint. Och roligt. =) Ska bli spännande att se hur skolarbetet ser ut i tryck när det är klart.  

Av Jessica - 15 november 2011 06:25




Idag har vi minusgrader här på västkusten, men eftersom det är becksvart ute och jag inte skulle kunna illustrera det bättre själv just nu får en lånebild (tack, chefen) funka idag. Visst ser det härligt ut med dessa iskristaller? Så vackert!


Bilen ska av maken få sig en riktig SPA-morgon idag; efter besiktning och däckskifte bör den känna sig lite piggare och fräschare, får vi hoppas. Själv ska jag ta en stärkande promenad till jobbet. Igår morse när jag skulle cykla iväg till jobbet märkte jag nämligen att bakdäcket fått punktering, varför jag fick lämna cykeln hemma och gå.


På eftermiddagen konstaterade maken att det inte ens går att få i en pytte-gnutta luft i däcket. Det är verkligen helpafft! Har förmodligen kört på något vasst när jag varit ute och trampat, och nu får jag vackert traska tills däcket är fixat. Tur att jag inte har så långt till jobbet! Och så gillar jag ju att gå, med ljudbok i öronen - just nu är det Läckberg och jag...

Av Jessica - 14 november 2011 06:48




Helgen har varit bra, men oj vad fort den har gått! Lördagskvällen på Tio Pepe var väldigt trevlig. Bandet var riktigt, riktigt bra och vi hade de mest förnämliga platser man kan tänka sig; alldeles framför bandet. Lyckat! Mindre lyckad är kameran i min iPhone men ungefär så här såg det i alla fall ut på scenen.


Igår var det så alla pappors dag och vi var hundvakter åt sonens kompis hund Nisse. Han fick så klart följa med upp till pappa när vi åkte dit på den sedvanliga fars dags-fikan. Pappa fick lotter av både Bror och mig, så nu håller vi tummarna för att han kammar hem storvinsten. Han sa att det bara är problem med mycket pengar, men då kan han ge dem till mig - det är inga som helst problem! ;o)

Av Jessica - 12 november 2011 17:02




Idag har det städats i det Rambäckska residenset, så nu doftar här gott och är rent och fint. Snart ska vi äta middag tillsammans med sonen och hans kompis och därefter ska vi ut på stan och roa oss tillsammans med Nickan. En kompis till henne ska sjunga på Tio Pepe ikväll, så dit ska vi och lyssna på massa Pink Floyd-låtar. Ska bli trevligt! Hoppas du får en härlig lördagkväll också. :o)

Av Jessica - 11 november 2011 06:29



Inatt har det varit minusgrader. Detta förstod jag när jag hämtade tidningen, eftersom jag då jag hörde hur en granne frenetiskt skrapande rutorna på sin bil. Jag misstänkte det faktiskt redan när jag tittade ut och såg den klara himlen och några extra ljusstarka stjärnor. Vackert. Härligt. Favoritväder!


Kände med handen på cykelsadeln på väg upp igen och jo, där var visst is på den också. Var har jag nu lagt min cykelskrapa? Hmmmm, nej, det har jag ju ingen så klart. Men jag funderar faktiskt på att på lunchen idag ta mig bort till Clas Ohlsson och investera i ett sådant här tjusigt "sadeltäcke i fårskinn". Så blir mina cykelturer lite mer bekväma i vinter, eller vad tror du? 





Av Jessica - 10 november 2011 06:23


och det ÄR verkligen skönare att sova på natten än att ligga vaken. Jag har haft ett gäng riktigt kassa nätter på sistone. Innan vi ställde om klockan till vintertid kunde jag vakna vid tre-, fyratiden och ligga och vända och vrida på mig tills det var dags att gå upp. När vi ställde om klockan vaknade jag redan klockan två, tre! Men inatt har jag sovit! Ända till strax innan fem. Så himla skönt! 

Av Jessica - 9 november 2011 06:17




Ja, som det kan gå. Bootsen jag fick hem heter Esther2, de jag egentligen ville ha heter bara Esther. Jaaa, jag hade slarvat när jag beställde, men inte fasen trodde jag att det fanns ett par som var så pass snarlika. Och inte låg de intill varann på sajten heller så att jag upptäckte det, när jag beställde. Idag är det hur som helst jag som returnerar nr 2 och beställer hem nr 1! Men jag har inte tålamod att vänta egentligen - jag vill ha mina boots nu! Ett ljus i mörkret är dock att det går snabbt att få hem grejerna. Jag beställde i fredags och fick dem i måndags, så det får man ju kalla snabb leverans, eller hur?

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards