jesson

Alla inlägg under december 2011

Av Jessica - 19 december 2011 19:24




Har fått blodad tand när det gäller tävlingar! Klicka på bilden (som jag lånat från Blogkeen) här ovan eller ute till höger under menyn "Tävlingar & utmaningar" och häng på du också. Good Luck!

Av Jessica - 19 december 2011 05:53




Bara en arbetsvecka kvar nu, sen är det äntligen jul. Granen är inhandlad, julgodiset är bakat och julblommorna har spridit sin skönhet och sina ljuvliga dofter i vårt hem i många dagar redan. Det blir visserligen till att handla några nya hyacinter innan lördag, men det gör ingenting, jag ska ju ändå till blomsteraffären och köpa mistel i veckan. Åh, det är en härlig tid nu så här innan jul. Så mysigt med alla dofter och smaker, alla förväntningar och sedan även lite extra ledighet...

Av Jessica - 18 december 2011 11:23




Vaknade till en härlig fjärde advent med en utetemperatur kring nollan i morse. Man får vara glad för minsta lilla vintertecken i år, minsann. Idag har vi inget speciellt inplanerat, förutom att vi eventuellt får fikagäster lite senare i eftermiddag. Det är uppehåll och eventuellt tillräckligt bra ljus för att kameran ska få följa med ut på en liten promenad. Känns som det var evigheter sedan jag var ute och fotade och jag längtar jättemycket efter det!

Av Jessica - 17 december 2011 07:40





Hos bloggväninnan Anette pågår just nu en tävling om Donna Chang-produkterna här ovan från Balans i kroppen. Är inte klar med min egen motivering än, men jag ska  s j ä l v k l a r t  vara med och tävla! Om du också vill vara med, klicka på bilden i detta inlägg eller på bilden under menyn "Tävlingar & utmaningar" ute till höger här på sidan, så får du veta vad som krävs för att delta. Och du - lycka till! Må bästa snits vinna!

Av Jessica - 17 december 2011 07:06

 


Häromdagen, när jag fick paketet från Kandy slog det mig hur opersonligt det blir när man skriver på sin blogg. Inte för att Susanne är opersonlig på något sätt, tvärtom, men här sitter till exempel jag och använder teckensnittet Verdana i mina inläggstexter, och en rad andra - ibland "handtextade" - teckensnitt i mina bildtexter.


Men hur jag egentligen skriver ser ju aldrig du som läser det här. Så när jag fick se Susannes handstil (som jag aldrig tidigare sett i verkligheten) fick jag ytterligare en pusselbit till vem hon egentligen är. Det var roligt. Så i det här inlägget och det förra faktiskt, får du en pusselbit till vem jag är, om du vill ha den och behöver den. :o) Men sanningen att säga har jag flera olika handstilar. Hur den ser ut beror på vad jag är på för humör, vad det är jag skriver på för något, vem som ska läsa det jag skriver eller helt enkelt hur bråttom jag har.


Nu har jag inte alls bråttom, det är tidig lördagsmorgon och hela långa lördagen ligger framför mig. Ahh, en ledig dag som jag kan göra vad jag vill med! Kanske lite julgodisbak...Shopping till mor...Middagsmys med familjen... Ja, vi får se vad det blir! :) Avslutar ungefär som jag inledde:


Ha en underbar dag!

Av Jessica - 16 december 2011 06:11



Sådär ja. Arbetsveckan går mot sitt slut, veckostädningen är gjord, alla julkort är skrivna (läggs på brevlådan idag) och det är morgon, vilket jag ju tycker är den bästa stunden på hela dagen. Ligger bra i fas inför julen nu. Har visserligen några julklappar kvar att köpa och all julmat plus en gran, men det klarar vi av någon dag nästa vecka. Den här helgen ska man nog hålla sig långt bort från allt vad köpcenter heter... Eller också går man dit, bara sätter sig ner, tar en kopp kaffe och tittar på alla tokstressade människor. Det har sin charm det också. :O)  


(Var hos läkaren igår, för axeln. Nu väntar jag på en remiss till röntgen, så kanske jag kan få reda på vad som är fel och vad jag kan göra för att den ska bli frisk! Jag vill komma igång med min träning igen och vad passar väl bättre än att göra det i januari - alla tiders omstartsmånad? Jag satsar på det.)

Av Jessica - 15 december 2011 06:29


I helgen som var åkte maken och jag förbi stenen där Tölögrodan tidigare satt. Jag blev eld och lågor när jag såg att det fanns något nytt på stenen men det var omöjligt att se vad det var på det avståndet och från min plats i bilen. Sedan dess har det varit mörkt på morgonen när jag gått till jobbet och mörkt när jag ska hem, så jag har inte lyckats se vad det var förrän igår. Då såg jag nämligen till att vi styrde lunchpromenaden hitåt, så jag kunde smyga fram och ta mig en titt samt ta en bild. Så här är han nu, Tölövätten:


 

Av Jessica - 14 december 2011 06:11



Igår fick jag paket i brevlådan. Så roligt! Jag hade nämligen vunnit deltävling nr fyra i adventskalendern hos kandy.se och fick härmed motta en bildbehandlings-DVD från Moderskeppet. Så roligt det är att vinna! Och roligt att få paket. Även om man till och med vet vad som är i det! Så nu ska här fixas ytterligare med mina bilder i Photoshop och jag hoppas att jag kommer att lära mig massa bra saker. :) Tack snälla Susanne!

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards